Skrętne koła w członie B w autobusach.

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
siekierowy

Post autor: siekierowy »

A jak ma to co tam jest wstawione na połączeniu członów autobusu? Jakiś Cardan czy coś innego?
Po co kardan jeśli nie przenosi momentu obrotowego. To są <b>poprostu</b> drążki kierownicze w postaci rur ze zworzniami kulistymi. Jeden drążek wychodzi z sekcji A i na połączeniu z sekcją B łączy się przez poprzeczny drążek w postaci płaskownika z drążkiem wystającym z sekcji B. Teraz gdy autobus skręca, sekcje przemieszczają się na sworzniu obrotowo względem siebie. Drążki zddziaływują na siebie powodując to że drążek w sekcji B skręca całym układem kierowniczym trzeciej osi.

lemba

Post autor: lemba »

siekierowy pisze:Teraz gdy autobus skręca, sekcje przemieszczają się na sworzniu obrotowo względem siebie. Drążki zddziaływują na siebie powodując to że drążek w sekcji B skręca całym układem kierowniczym trzeciej osi.
A czy przy staniu w miejscu też trzecia oś skręca? Czy musi być jakaś prędkość?

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Nie, skręcanie trzeciej osi jest spowodowane skręcanie się przegubu czyli sekcji względem siebie.

lemba

Post autor: lemba »

To w takim razie po co ten drążek? Chyba tylko po to, żeby przyczepa podczas jazdy nie latała na boki.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Jak to po co, przecież coś musi sterować mechanizmem kierowniczym trzeciej osi. Przednią osią steruje kierowca poprzez przekładnię kierowniczą, a tylną wspomniany drążek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”