Elektroniczne tablice przystankowe

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Tak! A czy to muszą być pieniedze te, których nie dostaliśmy? Jeszcze jeszcze NPR, ZPORR, PKP i UMP. :retard:

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Nikt sie kwapi do tego aby wyłożyc pieniądze :rotfl:

Damhan

Post autor: Damhan »

Poznaniak pisze:Nigdy nie mów nigdy!. A rusz moze jutro sie cos wydarzy :). Kto wie, kto wie :). Gdansk duze miasto, dużo turystów, z pewnoscia takie tablica przydałyby sie na newralgicznych węzłach przesiadkowych
Kto wie. Ciągle nas czymś zaskakują. Tak jak było z tablicami bocznymi. Nikt się nie spodziewał i z dnia na dzień się pojawiły. Ale rozumiem, że miałoby to być na przystanku autobusowym, bo na tramwajowym to sobie nie wyobrażam. :) I jeszcze jedno. Na Jana z Kolna takie coś byloby idealne, bo ciężko się szuka w tych kilkunastu rozkładach. Tak byłoby łatwiej.

jacool

Post autor: jacool »

Damhan pisze: Ale rozumiem, że miałoby to być na przystanku autobusowym, bo na tramwajowym to sobie nie wyobrażam.
I tu i tam :) Na tramwajowym bardzo dobrze by to wyglądało. I jeszcze w kilku innych miejscach. Autobusy na 100%, bo jest ich tyle, że ... I jeszcze na planowanym punkcie przesiadkowym Chełm.

Damhan

Post autor: Damhan »

jacool pisze:I jeszcze na planowanym punkcie przesiadkowym Chełm.
To już jest bardziej prawdopodobne. ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Takie tablice na pętlach to bardzo dobry pomysł, szczególnie gdy komuś pasuje kilka linii i musi biegać po kilku stanowiskach żeby zobaczyć wszystkie rozkłady, a w międzyczasie jeden z autobusów mu odjedzie :D

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

W Poznaniu taka tablica pod tym względem spełnia najważniejsza rolę na Dworcu Rataje, dlatego tam pojawiła się już dawno jako pierwsza w mieście, gdzie kilka linii jedzie do M1 lub Kinepolis. :rotfl:

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Gdyby te tablice elektroniczne na przystankach w GOPie zamontowali to zaraz je by ukradli :devil:

jacool

Post autor: jacool »

Gdyby te tablice elektroniczne na przystankach w GOPie zamontowali to zaraz je by ukradli
:rotfl: :nuts:
Serio? IMO wystarczy umieścić je wystarczająco wysoko i mocno przyspawać. Wtedy Franek z bloku nie będzie miał ochoty się męczyć i zostawi w spokoju. I jeszcze mała kamera, bo jak Franek przyjdzie z kolegami wyposażony w drabinę i palnik, to nie zdąży, bo go zwiną :P

MW

Post autor: MW »

Poznańczyk pisze:Ta tablica na Górczynie jest nawet ciekawsza niż ta na Ratajach, chociaż sam błędów nie zauważyłem.
Ja słyszałem, że jest niefortunnie zlokalizowana (widoczna tylko dla osób wsiadających do autobusu), nie wyświetla linii podmiejskich. Poza tym, jeśli są dwa stanowiska tramwajowe, to powinna wyświetlać bardziej konkretną informację niż "T"... Natomiast uważam, że rzeczywiście dodatkowa informacja za ile odjedzie dany pojazd byłaby praktyczniejsza.
Natomiast w Warszawie takie tablice mają pojawić się na węzłowych przystankach wraz z modernizacją trasy z Banacha na Gocławek, pojawią się też pewnie na Młocinach. A obecnie jedynie obserwować takie wyświetlacze na dworcach, z których odjeżdża SKM :D

[ Dodano: 2006-03-04, 14:38 ]
Poznaniak pisze:[Rataje dworzec
powiedz mi - czemu stanowiska mają takie dziwne oznaczenia? 1-1, 1-3 itp.?
A z taką dużą godziną u góry to rzeczywiście dodatkowa informacja ile zostało do odjazdu nie jest potrzebna :)

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

MW pisze:powiedz mi - czemu stanowiska mają takie dziwne oznaczenia? 1-1, 1-3 itp.?
1-1 => peron 1 stanowisko 1 itd. Na każdym peronie są 3 stanowiska. A peronów jest 6, właściwie 5, bo 6-sty chyba taxi zajmuje.

Co do Górczyna to znowu ktoś wymyśla głupoty, że jest niefortunnie powieszona! Jak można było ją inaczej powiesić? Z resztą po co komuś kto wysiadł wiedziec o której dokładnie jedzie tramwaj skoro jeżdżą co chwilę? Ludzie chyba nie mają co robić, a autobusy podmiejskie z czasme pewnie też zacznie wyświetlać. Ku ścisłości wyświetla od niedawna linię bezpałtną Panorama: Rynek Wildecki - Panorama - Górczyn jako linię 209 :retard:

MW

Post autor: MW »

Poznańczyk pisze:Co do Górczyna to znowu ktoś wymyśla głupoty, że jest niefortunnie powieszona! Jak można było ją inaczej powiesić? Z resztą po co komuś kto wysiadł wiedziec o której dokładnie jedzie tramwaj skoro jeżdżą co chwilę? Ludzie chyba nie mają co robić, a autobusy podmiejskie z czasme pewnie też zacznie wyświetlać. Ku ścisłości wyświetla od niedawna linię bezpałtną Panorama: Rynek Wildecki - Panorama - Górczyn jako linię 209 :retard:
to po co w ogóle informować o tramwajach? :> No i przydałoby się coś więcej niż "T"...

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

No bo tablica informuje o komunikacji całego węzła przesiadkowego. A w sprawie tramwajów to i tak, żeby wejśc na peron 2 trzeba przejść przez 1-szy.:D Poza tym jak już koniecznie komuś to przeszkadza to może być T1 i T2? :retard:

MW

Post autor: MW »

Jak się coś robi, to porządnie do końca :P

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

Niekoniecznie, ważne że by było. Jest i ja jestem z tego zadowolony, bo fajna jest... :retard:

roj_mankiet

Post autor: roj_mankiet »

Wiem, że tego typu tablice są w Pradze na nowej trasie Hlubocepy-Barrandov, na każdym przystanku. Dobry pomysł, ciekawe, że chociaż na dw. kolejowych jest to już lata, na komunikacji miejskiej raczej trudno to spotkac.
Myśle, że w GOPie przydałyby się na wielu przystankach, m.in.:
-G-ce pl.Piastów
-Zabrze Dworzec
-Bytom Dworzec
-Chorzów pl.Hutników
-K-ce Dworzec
-K-ce Empik
-Sosonowiec UM
-Będzin Kościuszki
-Tarn. Góry Dworzec
a może też np. w Rokitnicy, na Halembie, przy Hucie Katowice, na os.Wieczorka w Piekarach, sporo by sie tego uzbierało, ale nie ma kasiorki...i raczej nie będzie

Podi

Post autor: Podi »

Poznańczyk pisze:Poza tym jak już koniecznie komuś to przeszkadza to może być T1 i T2?
Z takimi to do Grudziądza wylot :devil:

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk »

A jak byś je nazwał? Inaczej się nie da, skoro się znowu komuś nie podoba to co jest. :wall:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Kuba_2837 pisze:W Bydgoszczy mamy parę elektronicznych tablic, ale to tylko na większych pętlach
Pamiętam te tablice. W 1999 roku byłem na wakacjach w rodzinnej wsi mojego taty (również w 2000 i 2001r. tam byłem) pod Nakłem Nad Notecią i często zaglądałem do Bydgoszczy. Pierwszą stycznośc z tablicami elektronicznymi miałem w 1999r. w Bydgoszczy, kiedy to wyszedłem z dworca PKP i ujrzałem taką tablice na pętli przy dworcu. Na tablicy były podane godziny odjazdów danych linii oraz nr. przystanku, z którego odjadą, zas obok był zegar. Po odjeździe autbusu danej linii dane na tablicy zmieniały się i tak co parę minut. Wówczas było to jedno z nowocześniejszych rozwiązań dla komunikacji miejskiej i istniało w naprawde niewielu miastach. Szkoda, że tak duże miasto na Podkarpaciu, jak Rzeszów nie posiada tego systemu, jakim są elektroniczne tablice na pętlach :(.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Elektroniczne tablice przystankowe

Post autor: J-31 »

Szanowni userzy wydaje mi się, że jest już najwyższa pora by jednak parę słów skrobnąć na temat elektronicznych tablic, które stoją w Alejach (i nie tylko)

Jest ich w sumie 28 sztuk, ich wdrożeniem zajmuje się firma Ascom. Tablice stoją na przystankach tramwajowych, na odcinku od ul. Grójeckiej (przy Banacha i Bitwy Warszawskiej), poprzez m.in. pl. Narutowicza (ale nie na pętli) i dalej w całym ciągu torowiska alei Jerozolimskich. Ostatnie tablice stoją na przystankach na rondzie Waszyngtona czyli tuż za Mostem Poniatowskiego.

Tablice już działają, chociaż firma nadal je tylko testuje. Tablice wciąż sprawiają problemy. Wczoraj, kiedy pojechałem je pofocić, działały najwyraźniej wg. rozkładu. Aczkolwiek tablice mogą być połączone z satelitą - ten jednak sprawia problemy i mówi się, że z tego powodu firma Ascom, nawet jeszcze pół roku może "testować" nasze tablice.

A jak to właściwie już działa i co można na nich zobaczyć ? Zapraszam do zdjęć ;)
Obrazek
Popatrzcie na zdjęcie powyżej. Tablica pokazuje numery linii, których tramwaje przejeżdżają przez danych przystanek (na tym odcinku przejeżdżają tramwaje linii 7, 8, 9, 22, 24, 25, 46) - obok kierunek w którym tramwaj zmierza.

System uwzględnia zmiany w nazwach tych kierunków. Tramwaje linii 22 do niedawna dojeżdżały do Huty, obecnie kończą w "Zajezdni ¯oliborz" - i system pokazuje tą nazwę (zobaczycie to na innym zdjęciu, poniżej)

Ostatni pokazywany element, który "żyje" to jest czas odjazdu tramwaju. Cyfra wykazuje czas do odjazdu, kreska czas nie znany (system nie wie kiedy odjedzie ten tramwaj).

Jest jeszcze trzecie oznaczenie (wagonik)
Obrazek

Jeżeli tramwaj tej linii rzeczywiście stoi na przystanku, kierunek, oraz wagonik pulsują, informując, że "tramwaj właśnie stoi na przystanku i za chwilę odjedzie".

Jak już pisałem, system nie działa wciąż dobrze. Poniżej kolejne zdjęcie na którym widać, stojący tramwaj linii 9... a tymczasem tablica wykazuje, że na przystanku powinny stać tramwaje aż czterech linii :cool:
Obrazek

Plac Zawiszy - tutaj przystanek dla tramwajów jadących na Okęcie jest oddzielony od tego dla tramwajów skręcających w ul. Towarową. Na każdym z przystanków stoją jednak tablice. I co one pokazują ?
Obrazek

System jest inteligetny, każda z tablic pokazuje tylko te linie, których tramwaje odjeżdżają z danego przystanku
Obrazek
Przystanek "Pl. Zawiszy (08)" obowiązuje wyłącznie dla linii 8, 22, 24. Tutaj system najwyraźniej działa wg. rozkładu, pokazując trzy najbliższe kursy dla poszczególnych linii (z wyjątkiem linii 22, tylko dwa najbliższe kursy).

Zwróćcie uwagę przy oznaczeniu linii - pojawia się znaczek "niepełnosprawny" - jest to informacja, że ten kurs będzie obsłużony tramwajem niskopodłogowym... co ciekawe takie oznaczenie nie pojawia się na innych tablicach - znalazłem to tylko tutaj :confused:

I druga tablica - przystanek dla tramwajów jadących prosto w ul. Grójecką - "Pl. Zawiszy (06)"
Obrazek
Tutaj również pojawiają się tylko linie, których tramwaje się tutaj zatrzymują.

Reasumując. Linia, której tramwaj jest nabliżej i którego odjazd będzie najwcześniej pojawia się jako pierwsza na liście. Gdy tramwaj przyjedzie na przystanek - jej wskaźnik zacznie pulsować. Gdy tramwaj odjedzie - linia spada na liście do ostatniej pozycji.

A poniżej macie krótki film nakręcony cyfrówką. Zrobiłem go wczoraj na przystanku przy Dw. Centralnym (uwaga duży plik, 44 MB) ;)
:strzałka: http://www.sendspace.com/file/c521qq

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”