Elektroniczne tablice przystankowe
Zazwyczaj jest tak, że gdy tramwaj danej linii stoi na przystanku, te dwa elementy, tj. kierunek i czas odjazdu, pulsują. No i właśnie w tym momencie zrobiłem zdjęcie - dlatego brakuje tam tegoż kierunku i czasu odjazduplocmaster pisze:A czemu na pl. Zawiszy 06 przy 9 nie ma kierunku i czasu odjazdu?
ZTM-u i Ascomu, czy twoja?TLG pisze:Dzisiaj wypowiadałem się na temat tych tablic dla TVN24 To była megakompromitacja
Myślałem, że wszystko pulsujeJ-31 pisze:Zazwyczaj jest tak, że gdy tramwaj danej linii stoi na przystanku, te dwa elementy, tj. kierunek i czas odjazdu, pulsują. No i właśnie w tym momencie zrobiłem zdjęcie - dlatego brakuje tam tegoż kierunku i czasu odjazdu
W takiej formie - bajerek. Ale po zgraniu tego z odbiornikami GPS w pojazdach to to będzie naprawdę potężne narzędzie (pokazujące za ile naprawdę przyjedzie tramwaj, a to jest nieraz bardzo ważne, chociaż bardziej przydatne w przypadku autobusów). W Berlinie całe centrum miasta jest tym obstawione i zdaje się że komfort podróżowania znacznie wzrasta.Fajna rzecz taka tablica, choć i tak to tylko bajerek.
No w sumie racja, ale to drogie i raczej prędko się tego nie wprowadzi. Zresztą to i tak nie potrafi zastąpić papierowego rozkładu.ppln pisze:Ale po zgraniu tego z odbiornikami GPS w pojazdach to to będzie naprawdę potężne narzędzie (pokazujące za ile naprawdę przyjedzie tramwaj, a to jest nieraz bardzo ważne, chociaż bardziej przydatne w przypadku autobusów). W Berlinie całe centrum miasta jest tym obstawione i zdaje się że komfort podróżowania znacznie wzrasta.
Elektroniczne tablice przystankowe.
Nie wiem jak to będzie w stolicy, ale we Wrocławiu we wszystkich tramwajch i autobusach trwa montaż sterwoników Pixel KPP-2 z modułem GPS. Tablice odjazdów są już zamontowane na nieczynnym jeszcze przystanku tramwajowo-autobusowym na rondzie Reagana (p. Grunwaldzki), a niedługo pojawią się także na pl. Powstańców Wielkopolskich. Mają one pokazywać faktyczny (nie rozkładowy) czas odjazdu tramwaju i autobusu, ale nie jak w Warszawie w formie minut do odjazdu, ale godziny odjazdu, co widać na fotkach z testów tablic: http://www.iv.pl/image/119026.jpeg oraz http://www.iv.pl/image/119024.jpeg Dokładnie jednak nie wiadomo, kiedy system ruszy.plocmaster pisze:No w sumie racja, ale to drogie i raczej prędko się tego nie wprowadzi. Zresztą to i tak nie potrafi zastąpić papierowego rozkładu.
Czyli tak jak w Poznaniu na dworcach - z tego co widzę, to każde miasto ma swój pomysł na takie tablice.bystrzak2000 pisze:Mają one pokazywać faktyczny (nie rozkładowy) czas odjazdu tramwaju i autobusu, ale nie jak w Warszawie w formie minut do odjazdu, ale godziny odjazdu, co widać na fotkach z testów tablic:
Tablice jeszcze w tym roku pojawią się także w innych miejscach (ul. Lotnicza, "pl. Kromera" i pl. Powstańców Wlkp.), a w przyszłości także na wielu innych węzłachJ-31 pisze:Tablice - fajna rzecz. Szkoda, że zamontowali je tylko w jednym miejscu, ale... od czegoś trzeba było zacząć. Oby tylko testy wypadły pomyślnie i pozostaje mieć tylko nadzieję na więcej takich tablic we Wrocławiu