Elektroniczne tablice przystankowe
Elektroniczne tablice na pętlach
To zapraszam do dyskusji
Czy w Waszych miastach takowe tablice są
Co sądzicie o pomyśle instalowania takowych tablic, czy ma to jakiś sens
Ja w skrócie napisze sytuacje w Poznaniu:
Najnowoczesniejsza takowa tablica działa obecnie na petli Starołęka. Składa sie ona z 4 paneli. Wyswietlane są następujące informacje:
- numer linii
- kierunek trasa przejazdu
- peron z którego tramwaj (autobus) odjeżdza
- godzina odjazdu
Tablica ta jest bardzo czytelna i z pewnoscią ułatwia pasażerom wybranie tramwaju który najszybciej z petli odjeżdza
Druga (troche starsza tablica) działa na dworcu na Ratajach. Składa się ona z 8 paneli, pokazywane są te same informacje jak na pętli na Starołecke. Obecnie trwaja prace nad dostosowaniem systemu do przetwarzania informacji o liniach podmiejskich
Trzecia tablica znajduje sie na petli PST. Składa sie ona z dwóch paneli i informuję o:
- numerze linii
- peronie
- godzinie odjazdu
Tablica ta jest dość mało czytelna dlatego jej zywot już sie kończy. Wczoraj zamontowano tam pierwszą z nowych tablic finansowanych przez MPK przyu współpracy z ZPORR. Tablica składa sie z 3 paneli. Wyswietlane będa informacje o numerze linii, kierunku trasie przejazdu, peronie i godzinie odjazdu. O czytelności nic nie moge jeszcze powiedziec poniewaz ów tablica jeszcze nie działa (zacznie pewnie dopiero jak zainstaluja drugą podobną). Jutro postaram sie dostarczyć fotkę
Do końca tego kwartału podobne tablice maja stanąć na:
- dworcu Sródka (6 dwustronnych tablic po 2 panele)
- dworcu Górczyn (tablica z 8 paneli)
- dworcu (czy jak kto woli juz pętli) Starołęka (2 tablice po 2 panele)
- węźle przesiadkowym Ogrody (2 tablice po 4 panele)
Czy w Waszych miastach takowe tablice są
Co sądzicie o pomyśle instalowania takowych tablic, czy ma to jakiś sens
Ja w skrócie napisze sytuacje w Poznaniu:
Najnowoczesniejsza takowa tablica działa obecnie na petli Starołęka. Składa sie ona z 4 paneli. Wyswietlane są następujące informacje:
- numer linii
- kierunek trasa przejazdu
- peron z którego tramwaj (autobus) odjeżdza
- godzina odjazdu
Tablica ta jest bardzo czytelna i z pewnoscią ułatwia pasażerom wybranie tramwaju który najszybciej z petli odjeżdza
Druga (troche starsza tablica) działa na dworcu na Ratajach. Składa się ona z 8 paneli, pokazywane są te same informacje jak na pętli na Starołecke. Obecnie trwaja prace nad dostosowaniem systemu do przetwarzania informacji o liniach podmiejskich
Trzecia tablica znajduje sie na petli PST. Składa sie ona z dwóch paneli i informuję o:
- numerze linii
- peronie
- godzinie odjazdu
Tablica ta jest dość mało czytelna dlatego jej zywot już sie kończy. Wczoraj zamontowano tam pierwszą z nowych tablic finansowanych przez MPK przyu współpracy z ZPORR. Tablica składa sie z 3 paneli. Wyswietlane będa informacje o numerze linii, kierunku trasie przejazdu, peronie i godzinie odjazdu. O czytelności nic nie moge jeszcze powiedziec poniewaz ów tablica jeszcze nie działa (zacznie pewnie dopiero jak zainstaluja drugą podobną). Jutro postaram sie dostarczyć fotkę
Do końca tego kwartału podobne tablice maja stanąć na:
- dworcu Sródka (6 dwustronnych tablic po 2 panele)
- dworcu Górczyn (tablica z 8 paneli)
- dworcu (czy jak kto woli juz pętli) Starołęka (2 tablice po 2 panele)
- węźle przesiadkowym Ogrody (2 tablice po 4 panele)
W Łodzi jest jedna taka tablica na Kaliskim i druga na Wyszyńskiego (tramw.), ale kiedyś nie działała. Obydwie informują o linii, kierunku i czasie odjazdu. Czas odjazdu miga na minutę przed odjazdem. I nie macie wydzielonych postojów na każdą linię? W Łodzi taki system funkcjonuje przy autobusach na większych krańcówkach i się sprawdza. A tramwaje tam gdzie staną tam będą stały bo chyba nie opłaca się budować osobnego toru na każdą linię.
Tzn na chybił trafił np. na PSTce peron pierwszy jest praktyczie w całosci przeznaczony dla linii 16, z drugie startuje 12,14,15..Na Starołęce podobnieppln pisze:. I nie macie wydzielonych postojów na każdą linię? W Łodzi taki system funkcjonuje przy autobusach na większych krańcówkach i się sprawdza. A tramwaje tam gdzie staną tam będą stały bo chyba nie opłaca się budować osobnego toru na każdą linię.
- z 1: zazwyczaj startują 3, 4, 12
- z 2: zazwyczaj 13,17,18
- z 3: podczas szczytu linia 12
Systen na petli jest sterowany komputerowe dzieki temu żadncyh wadliwych informacji na tablicy nie ma
Nieraz wsiadalem też do 3/4 na 3 peronie.Poznaniak pisze:z 3: podczas szczytu linia 12
Na Sobieskiego zawieszono już wczoraj 2 nowe 3-wierszowe tablice(jedna dla tramwajów a druga dla busów). Kolega Poznaniak niech podejdzie koło kiosku "Pętla" to zobaczy i drugą...
Wczoraj na Sobieskiego widziałem "12" na peronie 1...Poznaniak pisze:praktyczie w całosci przeznaczony dla linii 16
Aha, na Górczynie też już wisi wielka tablica...
Jak wyjazd z zajezdni z awari do nie dziwie się..Poznańczyk pisze:Nieraz wsiadalem też do 3/4 na 3 peronie.Poznaniak pisze:z 3: podczas szczytu linia 12
Poznaniak pisze:praktyczie w całosci przeznaczony dla linii 16
Zapewne rano, gdy na Sobieskiego trudno jest zobaczyć szestnastkę, popołudniu praktycznie w całosci przeznaczony jest dla linii "16" za wyjatkie sytuacji wawaryjnychPoznańczyk pisze:[Wczoraj na Sobieskiego widziałem "12" na peronie 1...
Sorki za jakoś zdjec ale warunki były fatalne:
Starołęka
Rataje dworzec
Sobieskiego (widok od petli autobusowej)
No to była opóźniona , a zdrugiego pewnie 15stka odjeżdzałaPoznańczyk pisze:Dokładnie o 13:53Poznaniak pisze:Zapewne rano, gdy na Sobieskiego trudno jest zobaczyć szestnastkę,
No chyba, ze była taka ogromna zadyma na pętliPoznańczyk pisze: Tak, szczególnie jak przed kilkoma minutami przyjechał z trasy i po prostu zawracał przez zajezdnię...