Ikarusy - rozpoznawanie odmian

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
PAFAWAG

Ikarusy - rozpoznawanie odmian

Post autor: PAFAWAG »

Odkąd zetknąłem się z profesjonalnym nazewnictwem autobusów marki Ikarus, zastanawiało mnie, co znaczą dwie, dwucyfrowe liczby po kropce i liczbie trzycyfrowej oznaczającej główny typ pojazdu (np. Ikarus 280.26)? Wiem, że jest jedna "inna" miejska wersja Ikarusa 280, która posiada przesunięte drugie drzwi bliżej pierwszych. To między innymi o to chodzi?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.freeweb.hu/pecsbusz/aaa/buszok/ikarus280.htm
Tu są opisane (wraz ze zdjęciami) wszystkie odmiany Ikarusa 280.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PAFAWAG pisze:Odkąd zetknąłem się z profesjonalnym nazewnictwem autobusów marki Ikarus, zastanawiało mnie, co znaczą dwie, dwucyfrowe liczby po kropce i liczbie trzycyfrowej oznaczającej główny typ pojazdu (np. Ikarus 280.26)? Wiem, że jest jedna "inna" miejska wersja Ikarusa 280, która posiada przesunięte drugie drzwi bliżej pierwszych. To między innymi o to chodzi?
W zasadzie EP40 zapodał Ci link, który tak naprawdę wszystko wyjaśnia. ;)

Ja, tylko na zasadzie uzupełnienia, dopiszę, że Ikarus, produkując wersję (zarówno 260, 280 i inne) wprowadzał co jakiś czas różne modyfikacje.

:strzałka: Modyfikacje związane z zamówieniem przez przewoźnika (bo przecież nawet za komuny, przewoźnicy w różnych krajach mieli odmienne życzenia)

:strzałka: Tudzież modyfikacje związane z unowocześnieniem pojazdów.

I za każdym razem, nawet przy najmniejszej modyfikacji producent dodawał odmienne oznaczenie wersji. ;)

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Ta odmiana z przesuniętymi drzwiami to 280.37 z silnikiem MAN-a 310KM. <b>poprostu</b> silnik był tak duży że musieli przesunąć drzwi żeby się zmieścił.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

siekierowy pisze:Ta odmiana z przesuniętymi drzwiami to 280.37 z silnikiem MAN-a 310KM. <b>poprostu</b> silnik był tak duży że musieli przesunąć drzwi żeby się zmieścił.
Tak, ale oprócz tego był jeszcze podtyp 280.38 z silnikiem 270-konnym i jakąś kratką w innym miejscu, jeździ to m. in. w Warszawie i Katowicach.
Przesunięte drugie drzwi występowały też w innych wersjach, ale to nie dla Polski.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Tak, ale oprócz tego był jeszcze podtyp 280.38 z silnikiem 270-konnym i jakąś kratką w innym miejscu, jeździ to m. in. w Warszawie i Katowicach.
Ta kratka jest z boku po prawej stronie, tuż za przesuniętymi drugimi drzwiami... ale z tego co pamiętam 280.37 też tak mają ;)

chudy5d

Post autor: chudy5d »

A ma ktoś link, do takiej samej strony jak ep40 podał, tylko że z odmianami Ikarusa 260 :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wystarczyło tylko w adresie zmienić 280 na 260 :mruga:

:strzałka: http://pecsbusz.freeweb.hu/aaa/buszok/ikarus260.htm

chudy5d

Post autor: chudy5d »

:D
Wielkie dzięki! :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Ta kratka jest z boku po prawej stronie, tuż za przesuniętymi drugimi drzwiami... ale z tego co pamiętam 280.37 też tak mają
Na Przegubowcu jest, że mają, ale gdzie indziej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Na Przegubowcu jest, że mają, ale gdzie indziej.
Ach, już chyba kumam o co biega :P

Ta kratka boczna za drugimi drzwiami w 280.37 jest lekko odsunięta od drzwi, a w 280.38 jest bliżej. Tak przynajmniej wynika ze zdjęć na TWB ;)

Ikarus 280.37A
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,8903,0.html

Ikarus 280.38A
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,6387,0.html

Jeszcze tylko pytanie, czy rzeczywiście o to chodziło :diabeł:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tak

chudy5d

Post autor: chudy5d »

Posiada ktoś działający link do tej strony :?:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Której strony :?:

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Amalio pisze:Której strony
J-31 pisze:Wystarczyło tylko w adresie zmienić 280 na 260

http://pecsbusz.freeweb.hu/aaa/buszok/ikarus260.htm
:?:

chudy5d

Post autor: chudy5d »

No do jakiej... :?: :wall: Do bloga mojego brata... no do strony z odmianami Ikarusów. Ten link nie działa, co jest tutaj podany...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ale to nie jest jedyny link w tym temacie :!: Myśl człowieku :!:

chudy5d

Post autor: chudy5d »

No tylko że człowieku link do TWB działa, więc bym się głupio nie pytał o nowy... Myśl człowieku :!:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

chudy5d pisze:No tylko że człowieku link do TWB działa, więc bym się głupio nie pytał o nowy... Myśl człowieku :!:
A co ja mam sprawdzać teraz w tym temacie każdy link :?: Bo nie byłeś Łaskaw pomyśleć i po prostu zacytować nie działający link :?:

Michał

Post autor: Michał »

Skoro tamta strona nie działa może zna ktoś inną z podtypami Ikarusów serii 260 i 280?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”