Silnik dla Jelcza - MB czy Iveco?
Jedno co muszę tym silnikom przyznać to, że fajnie rozpędzają gniota z przystanku, ale czy są lepsze od silników MB- tutaj bym polemizował.ppln pisze:Iveco to jedne z najlepszych silników - mamy teraz gniota z Iveco i bije na głowę wszystkie nasze z MB.
Wszystko zależy od eksploatacji tych silników- jeśli się o nie nie dba to będą również kopcić.Robert_529 pisze:MAN-y w przeciwieństwie do M-B nie kopcą.
Jak Iveco robi tak świetne silniki, to dlaczego czołowi producenci autobusów ich nie montują? W Iveco bawi się Jelcz, Solbus itp. Iveco jest najtańsze z producentów silników i montują je tylko ci którzy konkurują ceną autobusu a nie jakością.. Jak ktoś się szanuje to montuje MB, MAN-a, Dafa, Volvo. I zaręczam ci że każdy niemiecki, szwedzki czy holenderski silnik wytrzyma więcej od Iveco.ppln pisze:Iveco to jedne z najlepszych silników - mamy teraz gniota z Iveco i bije na głowę wszystkie nasze z MB.
W dłuższej perspektywie to nie wiem bo wszystkie wozy z Iveco (na CNG i ropę), którymi jeździłem były nowe (1-2-letnie), ale naprawdę miały niezłego kopa. Może to zależy od wyboru mocy silnika, ale gniotem z Iveco jeździ się całkowicie inaczej niż gniotem z MB i to mocno na korzyść Iveco.siekierowy pisze:I zaręczam ci że każdy niemiecki, szwedzki czy holenderski silnik wytrzyma więcej od Iveco.