Autokomputer R&G
Autokomputer R&G
Czy jest możliwość 'wklepania' swojego tekstu za pomocą tego sterownika: http://tnij.com/autokomputer ? A dodam, iż wyświetlacze Mobitec'a zostały podpięte do tego autokomputera, a kierunek można wybierać za pomocą linii awaryjnych
Tak jak na zdjęciuppln pisze:Niby jest jakaś opcja "programowanie" w menu i jeśli coś to tam trzeba poszukać. Kod to by był 1111 najprawdopodobniej jeśli będzie takie żądanie. Ewentualnie (macie wymienne te wąskie czarne klucze?) może być na klucz autoryzacji, ale wtedy dużo się nie zdziała.
Podaje się wtedy numer linii (przykład: 0007 = Linia 7) i nr kursu (przykład: 3). A zapis tego na autokomputerze wygląda tak: 0007/3
To wąskie po lewej to jest kursówka (tu jest zapisane zadanie i ma być zapisana treść wyświetlaczy), a to po prawej to klucz kierowcy, który każdy ma własnyppln pisze:To w takim razie - to wąskie czarne po prawej jest cały czas w jednym autobusie czy każdy kierowca ma własne?
[ Dodano: 2010-06-20, 15:19 ]
Da się jakoś samemu coś nabazgrać na nich?
http://phototrans.eu/14,226568,0,Autosan_H9_35_140.html
Taki to jest autokomputer.
Nie, na 2000P pisać się nie da albo mamy powsadzane klucze bez odpowiednich uprawnień. Jeśli masz znajomego kierowcę i trochę narzędzi (kwadrat, kabel USB-RS232, laptopa i HyperTerminal) możesz spróbować zaczaić się kiedyś i spróbować to pohakować albo załatwić kopię Municoma z zajezdni (to mi też przyślij )
Ew. jeśli masz laptopa z PCMCIA (wszystkie starsze i większość biznesowych), możesz wykonać zrzut pamięci z karty, (przysłać mi) i poanalizować.
U nas kiedyś kierowcy mieli własne klucze (nawet przez jakiś czas trzeba było się zalogować żeby w ogóle odpalić autobus) ale teraz 2000P mają powsadzane klucze na stałe (wyciąga się tylko żeby zresetować), a 3000P i 3100P mają wyłączone logowanie kluczem. W nowym systemie na tramwajach też zrezygnowano z tego pomysłu.
A jak już o kluczach mowa, nie ma ktoś wolnego klucza serwisowego Dallas do R&G? Albo nie wie jak coś takiego wykonać we własnym zakresie?
Ew. jeśli masz laptopa z PCMCIA (wszystkie starsze i większość biznesowych), możesz wykonać zrzut pamięci z karty, (przysłać mi) i poanalizować.
U nas kiedyś kierowcy mieli własne klucze (nawet przez jakiś czas trzeba było się zalogować żeby w ogóle odpalić autobus) ale teraz 2000P mają powsadzane klucze na stałe (wyciąga się tylko żeby zresetować), a 3000P i 3100P mają wyłączone logowanie kluczem. W nowym systemie na tramwajach też zrezygnowano z tego pomysłu.
A jak już o kluczach mowa, nie ma ktoś wolnego klucza serwisowego Dallas do R&G? Albo nie wie jak coś takiego wykonać we własnym zakresie?
Tu masz instrukcję do R&G 3100p. Może sie przyda
http://pkm.c0.pl/index.php?go=dow
http://pkm.c0.pl/index.php?go=dow