Tablice i wyświetlacze w tramwajach

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak to są naprawdę dobre wyświetlacze. Ja, poobserwowałem te zielone diodowe tablice w warszawskich 105-tkach. I one jak zauważyłem, są zrobione trochę dziwnie - to są tablice pixelowskiem ale w lewym górym rogu jest mała dioda. Dlatego są one niby diodowe, ale tak słabo widoczne.... :o:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Robson pisze:U nas wszystkie stopiatki pierwsze w skłądzie maja wyświetlacze LED koloru pomarańczowego. Nazwe krańcówki i numer linii widac przy mocnym słońcu, w nocy i z bardzo dużej odległosci
Ten typ wyświetlaczy jest chyba najlepszy - gwarantuje doskonałą widoczność.

Robson

Post autor: Robson »

Dioda to dioda moze wiecej zużywa prądu niz taki pixel ale wykonanie lepsze.

Damhan

Post autor: Damhan »

Thomas78 pisze:
Robson pisze:U nas wszystkie stopiatki pierwsze w skłądzie maja wyświetlacze LED koloru pomarańczowego. Nazwe krańcówki i numer linii widac przy mocnym słońcu, w nocy i z bardzo dużej odległosci
Ten typ wyświetlaczy jest chyba najlepszy - gwarantuje doskonałą widoczność.
Tak zgodzę się z tym. W niektorych składach ze zwykłymi wyświetlaczami mozaikowymi trzeba się dobrze przypatrzeć jakiej linii jest dany tramwaj. Nieraz w ogóle nie widać :lol: Natomiat w składach w których zainstalowano diody R&G widoczność jest znakomita.

szubak

Post autor: szubak »

Oczywiscie ze najlepsze sa wyswietlacze diodowe, najlepiej pomaranczowe albo czerwone. :-P

W Krakowie w wiekszosci tramow sa zwykle, biale tablice z czarnymi literami, ktore moim zdaniem bardzo dobrze sprawdzaja sie z powieroznej im roli. W odroznieniu od wiekszosci innychmiast z prozdu i z tylu skladu wisza (pod oknem) dodatkowo troche wieksze tablice z numerem linii.

Jesli chodzi o wyswietlacze to:
-3 sklady 105Nasa wyposazone w wyswietlacze (2 podgorskie w nowe, diodowe, pomaranczowe, nowohucki w mozaikowe). Sluza one zawsze jako pociagi rezerwowe.
-we wszystkich sprowadzonych wiedencach zamontowano z przodu i z tylu nowe, pomaranczowe wyswietlacze pikselowe pokazujace numer linii i koncowke. Niestety po bokach nadal pozostaly tablice.
-w duzej czesci GT6 i B4 sa zamontowane na dachach wyswietlacze pokazujace numer linii, przy czym sa one dosyc nieczytelne, gdzy numer linii wyswietla sie tak jak na kalkulatorze, tzn "sklada sie" z siedmiu kreseczek. Jak to sie fachowo nazywa nie wiem :D

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Ale ostatnio na jdnym z GT6 zamontowali pomaranczowe wyswietlacze pikselowe z numerem linii. W zimie cos sie pulo w nich bo raz widzialem ze w doczepie b4 wyswietlacz sie popsul chyba z zimna i pokazywal jakies esy floresy a nie nr linii ale teraz juz dziala dobrze...

szubak

Post autor: szubak »

Fakt zapomnialem o tym. Zreszta te wyswietlacze sa chyba na wiecej niz 1szt GT6.

Podi

Post autor: Podi »

A u nas w Poznaniu w ramach klasycznych kółeczek na dachu zamontowano w składzie 290+291 takie same wyświetlacze,jakie mają krakowskie GT6 z Wiednia.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

szubak pisze:Fakt zapomnialem o tym. Zreszta te wyswietlacze sa chyba na wiecej niz 1szt GT6.
Masz chyba racje- nawet mam fotke tego wagonu - za chwile dodam:)

szubak

Post autor: szubak »

Przez pewein czas byly na 100% na 3 skladach GT6+B4, jak jest obecnie nie wiem.

56247

Post autor: 56247 »

J-31 pisze:Tak to są naprawdę dobre wyświetlacze. Ja, poobserwowałem te zielone diodowe tablice w warszawskich 105-tkach. I one jak zauważyłem, są zrobione trochę dziwnie - to są tablice pixelowskiem ale w lewym górym rogu jest mała dioda. Dlatego są one niby diodowe, ale tak słabo widoczne.... :o:

Dlatego,że w naszych warszawskich tramwajach montowane jest badziewne,czeskie BUSE.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Obiecana fotka GT6+B4 z pomarańczowym wyswietlaczem:

Obrazek

Obrazek
(pochodzenie wiadome)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki. A czemu nie zamontowano elektronicznej tablicy kierunkowej ? :o:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

On ma dość mało miejsca. Może w kraju nie produkują aż takich małych tablic :(

szubak

Post autor: szubak »

W niektorych GT6 po prostu na dachu nie bylo nic, ani miejsca na tablice ani na film, wiec zdecydowano sie tam zamontowac wyswietlacze pokazujace numer linii.
A co do wielkosci, to wiedencach wyswietlacze chyba wieksze nie sa. i tutaj tez by sie spokojnie zmiescily

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czyli pewnie MPK Kraków zdecydował się na tańszy wariant, podczas modernizacji, i zastosowano zwykłe tablice kierunkowe...

szubak

Post autor: szubak »

Tablice byly, brakowalo tylko miejsca na numer linii na dachu, wiec zamontowano wyswietlacze...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Proponuję zamieszczać tu także zdjęcia lub linki do zdjęć tablic bocznych, z wykazem przystanków.
Tak wygląda łódzka tablica nowego typu:
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/tablica10.jpg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Proponuję zamieszczać tu także zdjęcia lub linki do zdjęć tablic bocznych, z wykazem przystanków.
Tak wygląda łódzka tablica nowego typu:
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/tablica10.jpg
Bardzo praktyczne. Przynajmniej wiadomo jak można się przesiąść i do czego... :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze:Proponuję zamieszczać tu także zdjęcia lub linki do zdjęć tablic bocznych, z wykazem przystanków.
Tak wygląda łódzka tablica nowego typu:
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaje/tablica10.jpg
Bardzo praktyczne. Przynajmniej wiadomo jak można się przesiąść i do czego... :)
W Warszawie taka tablica musiałaby jednak ciągle być wymieniana, gdyż prawie co miesiąc są jakieś zmiany trasowe...
Jeśli chodzi o puste kółeczka (koraliki) to nie są to, jak w Warszawie przystanki "na żądanie" (bo w Łodzi takowych nie ma), tylko przystanki zwykłe. Pełne kółeczka, to przystanki z możliwością przesiadek.
To na wypadek, żeby ktoś nie pomyślał, że tramwaje w Łodzi mają przystanki "na żądanie" ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”