Ciśnienie w Solarisach I/II Generacji 12M
Ciśnienie w Solarisach I/II Generacji 12M
Nie jestem pewien do miejsca zamieszczenia tego tematu (Jakby co to przenieście) Widze jak u nas solarisy nie obniżają się gdy się zatrzymują na przystanku, a nawet w góre dają prawą stronę Chciałbym wiedzieć jeśli ktoś ma fote ich pulpit i wiedze jak obniżyć ten bok, bo znam jednego kierowce, który ma dobry kontakt z kierowcami od solarisów i ja bym mu wyjaśnił, a on by im pokazał, ponieważ widze jak wiele osób musi "wskakiwać" do autobusu
Zapewne chodzi Ci o przyklęk.Widze jak u nas solarisy nie obniżają się gdy się zatrzymują na przystanku, a nawet w góre dają prawą stronę
Jesli mówimy o Solarisach to byc moze przewoznik wymontował ecas (elektroniczne sterowanie zawieszeniem). Nasze lubelskie gnioty i neoplany tez "posiadały" kiedyś przyklęk, ale MPK wymontowało im ecas... A może po prostu wyłączyli przyklęk?Chciałbym wiedzieć jeśli ktoś ma fote ich pulpit i wiedze jak obniżyć ten bok, bo znam jednego kierowce, który ma dobry kontakt z kierowcami od solarisów i ja bym mu wyjaśnił, a on by im pokazał, ponieważ widze jak wiele osób musi "wskakiwać" do autobusu
Dokładnie. Zresztą na pulpicie powinien byc widoczny przycisk do obnizania autobusu w prawą lub lewą stronę.Michalbc pisze:Albo kierowcą nie chce się obniżać ichGustawek pisze: Jesli mówimy o Solarisach to byc moze przewoznik wymontował ecas (elektroniczne sterowanie zawieszeniem). Nasze lubelskie gnioty i neoplany tez "posiadały" kiedyś przyklęk, ale MPK wymontowało im ecas... A może po prostu wyłączyli przyklęk?
Jeżeli jest to IMO winna być używana. Przeta naciśnięcie przycisku tyle czasu nie zabierze, a po zamknięciu drzwi sam się poziomujeDominikR pisze:U nas rzadko kiedy kierowcy stosują przyklęk. Na przykład ja wychodzę z założenia, że jak na przystanku wsiadają np. 2 osoby to nie ma po co używać funkcji "przyklęku".
To zależy od ustawień. U nas w Solarisach przy otwarciu drzwi autobus przyklęka, a przy zamknięciu powraca do swojej pierwotnej pozycji. Jeżeli w jakimś tam autobusie nie jest to zaprogramowane, to zapewne kierowca musi manulanie przyklękac i odklękac .Michalbc pisze:Jeżeli jest to IMO winna być używana. Przeta naciśnięcie przycisku tyle czasu nie zabierze, a po zamknięciu drzwi sam się poziomujeDominikR pisze:U nas rzadko kiedy kierowcy stosują przyklęk. Na przykład ja wychodzę z założenia, że jak na przystanku wsiadają np. 2 osoby to nie ma po co używać funkcji "przyklęku".
Ale to też nie jest tak do końca, bo każdy wóz może mieć to w innym miejscu, ba! W TLT #005 ma tak zakamuflowany ten knefel, że nikt tego nie używa bo nie wiadomo do czego on służy A co do pulpitu Actii, to nie jest drugi przycisk po prawej stronie pulpitu ten na dole? Pierwszy to mi się wydaje że jest do podnoszenia/opuszczania CAŁEGO pojazdu, a drugi do przyklęku Ale niech wypowie się ktoś kompetentny.
Nasze lubelskie Solarisy mają taki sam pulpit i zawsze widzę, ze kierowca używa tego przycisku do przyklęku. Zresztą w przyblizeniu lepiej było by widac ten obrazeczek na przycisku, ale wziąłem to zdjęcie z TWB.A co do pulpitu Actii, to nie jest drugi przycisk po prawej stronie pulpitu ten na dole? Pierwszy to mi się wydaje że jest do podnoszenia/opuszczania CAŁEGO pojazdu, a drugi do przyklęku Ale niech wypowie się ktoś kompetentny
Ja nie wiem, czy tak można zrobić we wszystkich Urbino, ale zdaje się, że w Solarisach można włączyć funkcję przyklęku na stałe. Tak, że przy każdorazowym otwarciu drzwi - autobus przechyli się. Z tym spotkałem się np. w krakowskim SU18 III. Proces przechyłu trwał szybko i sprawnie.
W Warszawie kierowcy stosują przyklęk sporadycznie
W Warszawie kierowcy stosują przyklęk sporadycznie