Znaczenie znaków na nadrukach z kasowników i ...
Znaczenie znaków na nadrukach z kasowników i ...
nietypowe układy znaków
Jest już podobny temat na forum, ale postanowiłem założyć nowy temat ponieważ tutaj chodzi o trochę inną kwestię.
Jaki układ znaków mają u was wydruki z biletów ?
- ile znaków
- co który znak oznacza
- czy zdarzają się nadruki które nieodpowiadają standardowi podawanemu przez przewoznika np.: odwrócone znaki zamiast podstawowego MPK123 jest 123MPK
We włocławku stosowany jest układ w formacie MPKNNNDDMMRRMMGG (16 znaków)
MPK - stały napis
NNN - numer boczny
DD - dzień miesiąca
MM - numer miesiąca
RR - ostatnie 2 cyfry roku
GGMM - czas kasowania biletu
krótko (około roku) w kilku autobusach stosowano inny układ LLLNNNDDMMRRGGMM
LLL - numer lini
NNN - numer boczny
DD - dzień miesiąca
MM - numer miesiąca
RR - ostatnie 2 cyfry roku
GGMM - czas kasowania biletu
Co do nietypowego układu nadruku (niezgodny z wzorem podanym przez przewoznika) spotkałem się podczas wizyty w łodzi. Przewoźnik podaje że jednym z wzorów jaki jest u niego stosowany jest: K***NNNNMMDDGGMM (16 znaków) gdzie:
K - numer indentyfikacyjny kasownika w pojeździe.
*** - spacja 3 pola
NNNN - numer boczny
MMDD - miesiąc i dzień kasowania
GGMM - godzina i minuty kasowania
natomiast ja kasując bilet w autobusie otrzymałem taki wydruk 0000211508240909 o ile reszta numeru pasuje to początek 0000 jakoś nie odpowiada powyższemu formatowi wydruku.
A jak wyglądają wydruki w waszych miastach ?
Jest już podobny temat na forum, ale postanowiłem założyć nowy temat ponieważ tutaj chodzi o trochę inną kwestię.
Jaki układ znaków mają u was wydruki z biletów ?
- ile znaków
- co który znak oznacza
- czy zdarzają się nadruki które nieodpowiadają standardowi podawanemu przez przewoznika np.: odwrócone znaki zamiast podstawowego MPK123 jest 123MPK
We włocławku stosowany jest układ w formacie MPKNNNDDMMRRMMGG (16 znaków)
MPK - stały napis
NNN - numer boczny
DD - dzień miesiąca
MM - numer miesiąca
RR - ostatnie 2 cyfry roku
GGMM - czas kasowania biletu
krótko (około roku) w kilku autobusach stosowano inny układ LLLNNNDDMMRRGGMM
LLL - numer lini
NNN - numer boczny
DD - dzień miesiąca
MM - numer miesiąca
RR - ostatnie 2 cyfry roku
GGMM - czas kasowania biletu
Co do nietypowego układu nadruku (niezgodny z wzorem podanym przez przewoznika) spotkałem się podczas wizyty w łodzi. Przewoźnik podaje że jednym z wzorów jaki jest u niego stosowany jest: K***NNNNMMDDGGMM (16 znaków) gdzie:
K - numer indentyfikacyjny kasownika w pojeździe.
*** - spacja 3 pola
NNNN - numer boczny
MMDD - miesiąc i dzień kasowania
GGMM - godzina i minuty kasowania
natomiast ja kasując bilet w autobusie otrzymałem taki wydruk 0000211508240909 o ile reszta numeru pasuje to początek 0000 jakoś nie odpowiada powyższemu formatowi wydruku.
A jak wyglądają wydruki w waszych miastach ?
Re: znaczenie znaków na nadrukach z kasowników i ...
W Sieradzu są teraz takie oznaczenia:
Si-dz._RRMMDDGGII
_ - spacja
R - rok
M - miesiąc
D - dzień
G - godzina
I - minuta
Np. Si-dz. 1009071146
Nie ma wyróżnika pojazdu, czyli teoretycznie można podróżować również innym autobusem, który wyruszył przed 11:46 i jeszcze nie ukończył kursu
Nie jestem pewien czy we wszystkich autobusach jest tak samo. Na pewno w Mercach O303-11.
W Zduńskiej Woli w Solarisach jest identycznie tylko zamiast "Si-dz." występuje "MPK_"
Si-dz._RRMMDDGGII
_ - spacja
R - rok
M - miesiąc
D - dzień
G - godzina
I - minuta
Np. Si-dz. 1009071146
Nie ma wyróżnika pojazdu, czyli teoretycznie można podróżować również innym autobusem, który wyruszył przed 11:46 i jeszcze nie ukończył kursu
Nie jestem pewien czy we wszystkich autobusach jest tak samo. Na pewno w Mercach O303-11.
W Zduńskiej Woli w Solarisach jest identycznie tylko zamiast "Si-dz." występuje "MPK_"
W Płocku NNNDDDGGMM, gdzie NNN to numer pojazdu (wszystkie mają trzycyfrowy), DDD dzień skasowania (liczony od początku roku, np. 1 stycznia to 001, a dziś jest 250) a GG i MM — godzina i minuta, a więc np. bilet skasowany przedwczoraj w MANie #700 o 13:54 będzie miał nadruk 7002481354. Zaletą tego systemu jest to, że nadaje się do wciąż montowanych (jak nowszy się zepsuje albo do używek) starych kasowników R&G (bez zegara), bo chyba więcej cyfr by się nie zmieściło, w nowszych kasownikach zaś spotyka się oprócz tego kodu gwiazdki i różne napisy takie jak ,,Płock", ,,Mielec" albo ,,WOYTE".
W Poznaniu zaś nowe R&G potrafią wybić logo MPK, albo miesiąc pionowo tak, że 2 cyfry zajmują 1 miejsce
W Poznaniu zaś nowe R&G potrafią wybić logo MPK, albo miesiąc pionowo tak, że 2 cyfry zajmują 1 miejsce
A styczeń i luty?spooney pisze:9 > miesiąc (październik > 0, listopad > 1, grudzień > 2)
O właśnie, w Płocku też można spotkać taki napis, ale raczej z testami nie ma wiele wspólnego.Michalbc pisze:TESTER
Bilet skasowany w jakimś tymczasowo wprowadzonym do taboru MZK autobusu o godzinie 13:37?Michalbc pisze:wiec zagadka, co co oznacza:
Styczeń tak samo jak listopad (1), grudzień - jak luty (2).plocmaster pisze:spooney napisał:
9 > miesiąc (październik > 0, listopad > 1, grudzień > 2)
A styczeń i luty?
Możesz zbierać bilety ze stycznia i lutego i pojeździć na nich w listopadzie i grudniu - jeśli z tej samej linii ciągle korzystasz w tych samych godzinach (np. do pracy)
- MADE IN HUNGARY
- Kierowca
- Posty: 166
- Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Bolesławiec:
WWDDMMRRGGNN
5 0 1 3 0 4 1 9 0 7 -> 150, 13.04, 19:07
WW - koncowka nr tab.
DD - Dzien
MM - Miesiac
GG - Godzina
NN - Minuty
XXXX#WWWDDMMGGMM
MZK3#15403060836
MZK - przewoznik
3 - nr kasownika na wozie (po co to nie wiem)
WW - koncowka nr tab.
DD - Dzien
MM - Miesiac
GG - Godzina
NN - Minuty
XXXWWWXXDDMMGGMM
MZK1565812011802
MZK - przewoznik
58 - a do dziś nie wiem co to to, na pewno nie nr kierowcy, ani kursu
WW - koncowka nr tab.
DD - Dzien
MM - Miesiac
GG - Godzina
NN - Minuty
XXXXXWWWDDMMGGMM
MZKXX15709301035
MZK - przewoznik
3 - nr kasownika na wozie (po co to nie wiem)
WW - koncowka nr tab.
DD - Dzien
MM - Miesiac
GG - Godzina
NN - Minuty
I jest jeszcze jedna metoda, której nie pamiętam, bo nie mam nigdzie druku jej
WWDDMMRRGGNN
5 0 1 3 0 4 1 9 0 7 -> 150, 13.04, 19:07
WW - koncowka nr tab.
DD - Dzien
MM - Miesiac
GG - Godzina
NN - Minuty
XXXX#WWWDDMMGGMM
MZK3#15403060836
MZK - przewoznik
3 - nr kasownika na wozie (po co to nie wiem)
WW - koncowka nr tab.
DD - Dzien
MM - Miesiac
GG - Godzina
NN - Minuty
XXXWWWXXDDMMGGMM
MZK1565812011802
MZK - przewoznik
58 - a do dziś nie wiem co to to, na pewno nie nr kierowcy, ani kursu
WW - koncowka nr tab.
DD - Dzien
MM - Miesiac
GG - Godzina
NN - Minuty
XXXXXWWWDDMMGGMM
MZKXX15709301035
MZK - przewoznik
3 - nr kasownika na wozie (po co to nie wiem)
WW - koncowka nr tab.
DD - Dzien
MM - Miesiac
GG - Godzina
NN - Minuty
I jest jeszcze jedna metoda, której nie pamiętam, bo nie mam nigdzie druku jej
A o to dokładnie, jak jest w Szczecinie:
LLLDDMHH:HH
LLL - linia
DD - dzień
M - miesiąc
HH:HH - godzina
Przykład:
06529709:05
Linia 65, 29 lipca, godzina 9:05
Inaczej jest z liniami pospiesznymi.
Tu LLL koduje się następująco:
333 - linia A
444 - linia B
555 - linia C
666 - linia D
777 - linia E
888 - linia F
999 - linia G
Przykład:
77707914:37
Linia E, 7 września, godzina 14:37.
W Szczecinie również jest tak, że listopad ma kod 1, a grudzień 2, tak samo jak styczeń i luty.
Pozdrawiam!
LLLDDMHH:HH
LLL - linia
DD - dzień
M - miesiąc
HH:HH - godzina
Przykład:
06529709:05
Linia 65, 29 lipca, godzina 9:05
Inaczej jest z liniami pospiesznymi.
Tu LLL koduje się następująco:
333 - linia A
444 - linia B
555 - linia C
666 - linia D
777 - linia E
888 - linia F
999 - linia G
Przykład:
77707914:37
Linia E, 7 września, godzina 14:37.
W Szczecinie również jest tak, że listopad ma kod 1, a grudzień 2, tak samo jak styczeń i luty.
Pozdrawiam!
Trochę głupawe, bo przy liniach tramwajowych wybija tak samo...9507 pisze:A - 001
C - 002
D - 003
E - 004
K - 005
N - 006
Natomiast niektóre kasowniki są ustawione inaczej i wybijają dwie ostatnie cyfry nr taborowego, potem dzień i miesiąc i godzinę. (NNDDMM GG:MM)
np. (582509 14:17) -> wóz: 2458, data: 25.09, godzina 14:17. Nie wiem dlaczego nie wszystkie są ustawione wg schematu, który opisał @Adam_pl. Oczywiście mowa jest o kasownikach Pixela. Pomijam resztkowe kasowniki bodajże R&G w starych Volvach B10MA...
Jastrzębie:
TTT - numer taborowy
tt - ostatnie dwie cyfry numeru taborowego
DD - dzień
MM - miesiąc
GG - godzina
mm - minuty
RRRRR - końcówka numeru rejestracyjnego [gdzie pełny numer to SR RRRRR]
-PKM Jastrzębie:
*PKM*TTTDDMMGGmm
ttDDMMGGmm
-PKS Rybnik:
RRRRRDDMMGGmm - tego nie jestem pewien, ale na 80% tak jest.
TTT - numer taborowy
tt - ostatnie dwie cyfry numeru taborowego
DD - dzień
MM - miesiąc
GG - godzina
mm - minuty
RRRRR - końcówka numeru rejestracyjnego [gdzie pełny numer to SR RRRRR]
-PKM Jastrzębie:
*PKM*TTTDDMMGGmm
ttDDMMGGmm
-PKS Rybnik:
RRRRRDDMMGGmm - tego nie jestem pewien, ale na 80% tak jest.
Ja powiem, że w Opolu każdy autobus ma inaczej, w ogóle to nowe autobusy dostają nowe kasowniki PIXEL, a używane dostają nowe R&G, nie pytajcie mnie dlaczego tak - nie wiem. Jeśli chodzi o oznaczenia to ja zawsze się w tym łapałem, ale np. zdarzają się różne przestawienia tak jak wlocek369 podaje przykład w pierwszym poście.
Przytaczam cytat ze SIWZ na 10 nówek, tam gdzie pogrubienie, to nieprawdaSIWZ dot. kasowników pisze:Kasowniki elektroniczne w obudowie metalowej wandaloodpornej do kasowania biletów papierowych, umożliwiające drukowanie minimum 16 znaków według kodu stosowanego w MZK Sp. z o.o. w Opolu tj. nnn__ddmmrr_GGMM, gdzie nnn- numer wozu; __ -dwie spacje; ddmmrr- data w kolejności: dzień, miesiąc, rok; _ - pojedyncza spacja; GGMM- godzina, minuta; kasowniki z wyświetlaczem czasu, sterowane z komputera pokładowego, wyposażone w zamek śrubowy stanowiący dodatkowe zabezpieczenie kasownika oraz układ grzałek wewnętrznych, mocowane na słupkach pionowych w ilości 3 szt. na autobus. Jeden kasownik zapasowy na każdy autobus.
W Poznaniu wygląda to tak
Kasowniki ELGEBA
0000LOGOMPK11223344556677
Kasowniki R&G
0000LOGOMPK112233:44 556677
gdzie:
0000- nr indywidualny kasownika obrócony o 90*
LOGOMPK- obrócony o 90* logotyp MPK
11-dzień
22-miesiąc
33-godzina
44-minuta
55-linia
66-brygada
77-ilość przejechanych przystanków
W Swarzędzu:
112233 44:55
11-2233-4455
Gdzie:
11- nr taborowy
22 - dzień
33 - miesiąc
44 - godzina
55 - minuty
Kasowniki ELGEBA
0000LOGOMPK11223344556677
Kasowniki R&G
0000LOGOMPK112233:44 556677
gdzie:
0000- nr indywidualny kasownika obrócony o 90*
LOGOMPK- obrócony o 90* logotyp MPK
11-dzień
22-miesiąc
33-godzina
44-minuta
55-linia
66-brygada
77-ilość przejechanych przystanków
W Swarzędzu:
112233 44:55
11-2233-4455
Gdzie:
11- nr taborowy
22 - dzień
33 - miesiąc
44 - godzina
55 - minuty