Przepisy dotyczące długości autobusów
Nie wiem jak oni rejestrowali te autobusy. Musieli mieć kogoś "swojego" w wydziale komunikacji i diagnostę. Co do tego Vario to nie wolno przerabiać ramy pojazdu. ¯aden diagnosta nie powinien takiej przeróbki zarejestrować. A jak już zarejestruje to i tak lepiej tym nie wyjeżdżać na drogi. ITD to szybko wyłapie. A gdyby taki pojazd uczestniczył w wypadku, to podejrzewam że jego właściciel oglądałby świat przez kraty.
siekierowy pisze:(...)Co do tego Vario to nie wolno przerabiać ramy pojazdu. ¯aden diagnosta nie powinien takiej przeróbki zarejestrować.(...)
¬ródło:wikipedia.pl pisze:Zastrzeżenia dotyczące rejestracji:
1. Pojazd zbudowany we własnym zakresie przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, której markę określa się jako „SAM” bez określenia typu modelu.
2. Silnika nie można zbudować samodzielnie – w celu zarejestrowania należy przedłożyć dokumenty kompletnego zespołu silnika.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sam_(motoryzacja)
Według prawa wystarczy ramę zbudować od nowa (w naszym przypadku dostosowaną do nowej długości "autobusu") i nie powinno być problemów z rejestracją przedłużonego Vario, czy Sprintera.
Ale tu masz inną sytuację - właśnie masz badania jako autobus a tutaj mowa jest o przerabianiu "w szopie" pojazdu. To jest istotna różnica. Tak samo przecież Autosan Wetlina ma podwozie Mercedesa ale w dowodzie rejestracyjnym pisze Autosan a nie Mercedes. Ten pojazd posiada homologację a nie rejestrację jako SAM.Coffee pisze:A jakim cudem jeżdżą przedłużane Varia/Sprintery z AutoCuby czy AMZ-u?
Podstawą do zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez ITD i Policję w małopolsce była DMC i ilość miejsc siedzących/stojących. Parę diagnostyk ma bardzo poważne problemy w tej chwili.