Zapowietrzanie autobusu

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Zapowietrzanie autobusu

Post autor: Razor 688 »

Witam mam pytanie do specjalistów może ktoś z Was będzie mi w stanie pomóc. A, mianowicie chodzi mi o lewarową wersje Ikarusa 280.26. Autobus zapowietrza się cały czas w kabinie jest strasznie zimno. Jak usunąć te usterki co należy zrobić, by w kabinie było ciepło, a autobus nie zapowietrzał się cały czas i jak zrobić, by, to po jakimś czasie nie nastąpiło znów. Bardzo proszę o pomoc w tym temacie, jeżeli zdublowałem, to przepraszam, ale nie znalazłem podobnego.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Chodzi ci o to że nagrzewnica w kabinie kierowcy się zapowietrza? Cały czas nie grzeje? nawet jak silnik pracuje na wysokich obrotach? A może silnik się nie dogrzewa? ile ma na zegarze?

wnyku
Posty: 86
Rejestracja: 2007-07-21, 19:46
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: wnyku »

Co zrobić żeby wyeliminować usterkę to nie wiem, ale żeby Ci grzało wystarczy 1 zł lub płaski śrubokręt (dla bardziej ambitnych) i odkręcenie górnej śrubki w nagrzewnicy za fotelem.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

wnyku pisze:Co zrobić żeby wyeliminować usterkę to nie wiem, ale żeby Ci grzało wystarczy 1 zł lub płaski śrubokręt (dla bardziej ambitnych) i odkręcenie górnej śrubki w nagrzewnicy za fotelem.
No to go odpowietrzysz i dalej bedzie to samo jak Razor opisał ;)
A swoja droga ja bym sprawdził, czy weze do nagrzewnic nie są gdzieś zapchane, albo czy wszystkie nagrzewnice kręcą.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Nagrzewnica też może być zapchana. Płynu może być mało.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

siekierowy pisze:Nagrzewnica też może być zapchana. Płynu może być mało.
Co prawda to prawda, choć w tej sytuacji skupiłbym się bardziej na wężach, bo tam może być syf i wtedy płyn nie dochodzi do nagrzewnicy i ona dmucha zimnym powietrzem :P

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Przepraszam że wrócę do starego tematu ale żeby odpowietrzyć jelcza m11 lub ikarusa z silnikiem Raba... należy ustawić autobus po górę :!: Następnie zalewamy płyn do zbiorniczka i podczas tego zdejmujemy górny wężyk na chłodnicy (przelew do zbiorniczka). Zalewamy płyn dalej i jak pójdzie z chłodnicy to zakładamy wężyk i zalewamy do pełna w zbiorniczku. Następnie zabieramy się za nagrzewnice (mi z reguły udaje się odpowietrzyć nagrzewnice bez odaplenia silnika i bez pompki obiegowej). Wystarczy poczekać aż płyn pojawi się sam popuszczając wszystkie odpowietrzniki a jeżeli to nie pomoże to wtedy pomagamy sobie pompką lub silnikiem. Na koniec po tych czynnościach bynajmniej ja robię jeszcze tak że odpalam silnik , włączam piec i grzeję silnik do 80*C i jeszcze raz patrzę na chłodnice i na nagrzewnice bo mimo tych czynności nie zawsze udaje się dokładnie wszystko odpowietrzyć......

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Ta sprawa się wyjaśniła. W autobusie walnięta była uszczelka pod głowicą i kompresja szła do układu chłodzenia. Z tego co się orientuje, to autobus jest odstawiony bo do MZK BB przyszły nowe Mercedesy, więc najgorsze Ikarusy odstawiają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”