Oprogramowanie dla KM (ceny, cechy, opinie)

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
jeznet

Oprogramowanie dla KM (ceny, cechy, opinie)

Post autor: jeznet » 2011-05-12, 07:22

Witam,

Szukałem i przejrzałem kilka postów i tematów w poszukiwaniu podobnego tematu, ale nic nie znalazłem (poza tym tematem, gdzie można znaleźć jakie oprogramowanie jest używane do układania rozkładów jazdy). Ciekawi mnie jakie są ceny takiego oprogramowania. Chodzi mi ogólnie o rożne oprogramowanie przeznaczone dla KM, a szczególnie o oprogramowanie do układania RJ w zakładach komunikacji, oprogramowanie do prowadzenia informacji pasażerskiej (szczególnie rozkłady online itp.).

Pewnie niektóry z was na co dzień pracują z tego typu narzędziami, a wielu pewnie jest użytkownikami efektów tej pracy, więc chętnie przeczytał bym jakie są wasze doświadczenia z dostępnymi na rynku rozwiązaniami.

Pozdrawiam

galant7

Post autor: galant7 » 2011-05-12, 09:34

to zacznę od krajowych...
AGC BusMan firmy AGC Consulting Sp. z o.o. - Kombajn do zarządzania komunikacją zbiorową. Tu masz listę firm, w których program działa;
Cena - w zależności od wielkości przedsiębiorstwa (ilość taboru, zastosowane rozwiązania); Program dostosowywany pod względem interfejsu, wtyczek, kształtu i treści wydruków - na potrzeby zamawiającego.

MUNICOM - firmy PZI TARAN sp. z o.o. - spółka zależna od R&G z Mielca. Pierwotnie powstał na potrzeby firm transportowych, w tym również komunalnych. Obecnie z powodzeniem działa w firmach komunikacyjnych. Tu masz listę klientów
Jak wyżej - istnieje możliwość dostosowania pod życzenie klienta.

Pixel Sp. z o.o. Ze względu na zastosowanie w wielu spółkach komunikacyjnych tablic informacyjnych tej firmy, dostarczają oprogramowanie do projektowania opisów tablic elektronicznych, w tym również do prostego tworzenia rj. (Pakiet Pixel)...

W kwestii cen... Chyba nikt Ci nie powie, bo ceny podejrzewam są ustalane, każdorazowo w indywidualnych negocjacjach :confused:

ppln

Post autor: ppln » 2011-05-12, 14:28

W praktyce często korzysta się z kilku, np. MPK Łódź układa i drukuje rozkłady (i wszystkie wydruki) w Busmanie, który jednak (co oczywiste) nie generuje plików do R&G (normalnego i Rapida), więc potem trzeba to przepuścić przez Municoma (i Rapida, ale po tym chyba trzeba poprawiać ręcznie bo system pisany pod zamówienie wcale nie musi mieć sprawnych filtrów importu przecież)

wlocek369
Posty: 272
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: wlocek369 » 2011-05-12, 19:33

U mnie rozkłady robione są programie firmy INKOM z łodzi
wcześniej (jakieś 8-9 lat temu) rozkłady były robione w jakkimś programie firmy INFO-max z ostrowca

Czy ktoś coś wie na temat tego 2 opramowania ?
U mnie cechą charakterystyczną tych rozkładów było to, że rozkłady w nich robione były całe niebieskie z znakami o wyglądzie znaków jakie są teraz na wyświetlaczach matrycowych (5x7) miały tylko 3 części:
- wykaz przystanków
- dni robocze
- dni świąteczne
MPK Włocławek: Tyle rodzin biletów ile lini podmiejskich rozbieżność cen biletów wynosi 70 gr (2.60-3.30zł)

jeznet

Post autor: jeznet » 2011-05-12, 21:51

Tak dla podsumowania lista firm / oprogramowania:
· PP-U "Inkom" Sp. z o.o.
· PIXEL Sp. z o. o
· AGC BusMan firmy AGC Consulting Sp. z o.o.
· MUNICOM - firmy PZI TARAN sp. z o.o.
· Silesia Transport
· Rozkład 7 xp
W kwestii cen... Chyba nikt Ci nie powie, bo ceny podejrzewam są ustalane, każdorazowo w indywidualnych negocjacjach
Domyślam się, że tak jest, ale może ktoś by się pokusił o jakieś orientacyjne kwoty?

galant7

Post autor: galant7 » 2011-05-12, 22:31

jeznet pisze:Domyślam się, że tak jest, ale może ktoś by się pokusił o jakieś orientacyjne kwoty?
BusMan w wersji umożliwiającej planowanie komunikacji, graficzne tworzenie rj, papierowe wydruki w formie rozkładów tabelarycznych, zadaniowych, wydruki rozkładów na przystanki, etc; dane eksploatacyjne, plan wozokilometrów, rozliczanie wzkm i wzh... - od kilku do kilkudziesięciu tyś...
Jeśli przedsiębiorstwo chciałoby dodatkowo generować rozkłady w formie html (AGC Autointernet), lub wykorzystywać dane do wymiany z innymi systemami, lub też tworzyć dodatkowe, indywidualnie spersonalizowane zestawienia (Centralna Baza), mieć możliwość synchronizować wiele linii (AGC Synchro); planować i układać grafiki pracy kierowców oraz je rozliczać (AGC BusGraf), cena znów rośnie o kilka - kilkadziesiąt tysięcy...

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2011-05-12, 23:23

Realnie rzecz biorąc nasi krajowi producenci nie są w czołówce w oprogramowaniu. Coraz więcej firm kupuje programy za granicą. Tutaj należy zaznaczyć, że wiele firm zagranicznych ma już filie w Polsce. Jest także dużo firm pośredniczących.

Same programy do rozkładów jazdy to koszt do 200tys zł ale cała zabawa zaczyna się gdy chcemy program łączący wszystko - czyli od razu do tworzenia służby i obiegu pojazdów, zarządzania flotą, z obsługą stanowiska dyspozytorskiego i informacją pasażerską czyli choćby tablicami różnych producentów (bo wiele firm nie ma w taborze tablic tylko jednego typu). Tutaj mówimy już o milionach złotych.

A co do samego Busmana - ten program już się nie rozwija - stoi w miejscu. A jak coś stoi obecnie w miejscu to 2-3 lata i jest przestarzałe.

Firmy:
R&G często w koalicji
GMV
pośrednik Mennica Państwowa
Asec S.A. (chyba pośrednik)
Asseco Poland S.A. (chyba pośrednik)
Esability sp. z o.o.
Informica
Vasco

ppln

Post autor: ppln » 2011-05-12, 23:54

zanzar pisze: R&G często w koalicji
Ta, i ich piękne dzieło działa gorzej w zakresie informacji pasażerskiej niż jakby rozkłady były wgrane normalnie.
zanzar pisze: GMV
Ci ostatnio działają prężnie. Ale że nie widziałem żadnego systemu obsługiwanego przez nich to się nie będę wypowiadał.
zanzar pisze: Asseco Poland S.A. (chyba pośrednik)
Dawny Prokom. Przypuszczam, że w kwartał napisaliby gotowe rozwiązanie, ale w Delphi i z maksymalnym vendor lock-in.
zanzar pisze: Esability sp. z o.o.
W Polsce nie sprzedali chyba żadnego systemu zarządzania (wg strony z referencjami - to w Poznaniu to chyba jakieś bramki).
zanzar pisze:Informica
A znowu ci mają ofertę skierowaną do PKS-ów (kasy Emar, pewnie są powiązani kapitałowo). Mogliby wykonać pasażerom ogromną przysługę i wprowadzić cywilizowany moduł drukowania porządnych rozkładów z ograniczonymi literkami i znaczkami przy kursach

jeznet

Post autor: jeznet » 2011-05-13, 10:57

„R&G Plus” dostarczy za 1,6 mln zł brutto system biletu elektronicznego i system informacji pasażerskiej dla Miejskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Gminie Krosno. Była to jedyna oferta w przetargu.
źródło: http://mbrokers.pl/informacje-dnia/walka-o-geoportal

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2011-05-14, 10:31

ppln pisze:
zanzar pisze: Esability sp. z o.o.
W Polsce nie sprzedali chyba żadnego systemu zarządzania (wg strony z referencjami - to w Poznaniu to chyba jakieś bramki).
MPK Kraków ma ich oprogramowanie ale w jak wielkiej części to nie wiem - chyba jest to w końcowej fazie wdrażania.
ppln pisze:
zanzar pisze:Informica
A znowu ci mają ofertę skierowaną do PKS-ów (kasy Emar, pewnie są powiązani kapitałowo). Mogliby wykonać pasażerom ogromną przysługę i wprowadzić cywilizowany moduł drukowania porządnych rozkładów z ograniczonymi literkami i znaczkami przy kursach
A właśnie, że nie tylko. Wystarczyło być w zeszłym roku na targach choćby w Kielcach by przekonać się jak wygląda i działa ich system do Komunikacji Miejskiej. Ale fakt faktem nikt jeszcze nie zakupił nich tego oprogramowania. System składa się nie tylko z programów ale także kasowników, urządzeń pokładowych i systemu dyspozytorskiego. A Emar i Informica to to samo tylko jedni to jakby sprzet (Emar) a reszta (oprogramowanie) to Informica.

galant7

Post autor: galant7 » 2011-05-15, 12:35

zanzar pisze:A Emar i Informica to to samo tylko jedni to jakby sprzet (Emar) a reszta (oprogramowanie) to Informica.
To zbyt duże uproszczenie.
To dwie zupełnie osobne spółki. Emar produkuje wyłącznie sprzęt (kasy fiskalne), programatory i czytniki kart elektronicznych. Informica natomiast z powodzeniem tworzy i rozwija oprogramowanie dla urządzeń Emaru.
Ale na rynku jest jeszcze Infokub, któego program do biletu miesięcznego i okresowego również współpracuje z urządzeniami Emaru...

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2011-05-15, 16:54

galant7 pisze:To dwie zupełnie osobne spółki. Emar produkuje wyłącznie sprzęt (kasy fiskalne), programatory i czytniki kart elektronicznych. Informica natomiast z powodzeniem tworzy i rozwija oprogramowanie dla urządzeń Emaru.
Tak ale właściciel ten sam.

spex

Post autor: spex » 2012-06-19, 12:50

Z takich nie busmanowych programów, to np MPK Poznań korzysta z Microbusa (niemiecki program).

Ala busman to jest np czeski program SOCRET (http://www.chaps.cz/pl/socret.asp)

tequilado13
Posty: 3
Rejestracja: 2017-03-06, 10:42

Re: Oprogramowanie dla KM (ceny, cechy, opinie)

Post autor: tequilado13 » 2017-03-06, 11:11

Widzę, że temat dość stary ale może go lekko odświeżę .. może komuś się przyda.
Ceny oprogramowania są różne w zależności od firmy (kapitał krajowy / zagraniczny) ale przede wszystkim zależy to od samego oprogramowania. Widziałem rozkłady jazdy budowane w excelu .. ale czy o to chodzi w dobrze zbudowanym rozkładzie jazdy?? Są też bardzo dobre ale bardzo drogie systemy IT rzędu 100 - 500 tyś. zł .. i więcej. Są to systemy wdrażane pod konkretnego klienta, budowane przez lata więc co się dziwić cenie. I coś na koniec .. "cudze chwalicie a swego nie znacie" polski program do rozkładów jazdy cityLineDesigner oraz program dla Komunikacji Miejskiej Trans Erp do zarządzania przewozami. Firma DPK System ostatnio jest również partnerem GMV i mocno zdobywa rynki zachodnie.

ODPOWIEDZ