Automaty biletowe stacjonarne i mobilne
Automaty biletowe stacjonarne i mobilne
Na forum nie zauważyłem tematu związanego z tym "sprzętem" więc go zakładam.
We włocławku w 6 autobusach zamontowane są automaty elgeba podobne do tych:
http://www.transportszynowy.pl/ngt6auto ... towy2.html
różnica polega m.in. na tym że w dolnym wierszu są 3 a nie 2 przyciski.
Dziś kupiłem w nim swój pierwszy bilet był to bilet jednodniowy (ważny do godziny 23:59 w dniu zakupu) w taryfie cenowej 50% na bilecie widnieje też numer seryjny biletu w formacie XXX00000000 (X-litera 0-cyfra)
Tyle że jest dla mnie zastanwiające w jaki sposób są generowane kolejne numery biletów tj. czy:
- są to kolejne sztuki każdego rodzaju biletu (każdy ma osobną numerację) w poszczególnych wozach niezależnie.
- całkowita liczba sztuk danego typu biletu we wszystkich automatach
- jest to łączna liczba sprzedanych biletów w tym wozie niezależnie od ich typu, dla każdego wozu liczona niezależnie.
- czy całkowita liczba sprzedanych billetów we wszystkich automatach wszystkich typów.
bo jest to dla mnie dziwne aby w ciągu 2 tygodni tylko w jednym wozie (a jest ich 6)sprzedano aż 170 sztuk jednego biletu, który w kioskach w ciągu miesiąca jest sprzedawany na poziomie ok 200 sztuk dla całego miasta.
We włocławku w 6 autobusach zamontowane są automaty elgeba podobne do tych:
http://www.transportszynowy.pl/ngt6auto ... towy2.html
różnica polega m.in. na tym że w dolnym wierszu są 3 a nie 2 przyciski.
Dziś kupiłem w nim swój pierwszy bilet był to bilet jednodniowy (ważny do godziny 23:59 w dniu zakupu) w taryfie cenowej 50% na bilecie widnieje też numer seryjny biletu w formacie XXX00000000 (X-litera 0-cyfra)
Tyle że jest dla mnie zastanwiające w jaki sposób są generowane kolejne numery biletów tj. czy:
- są to kolejne sztuki każdego rodzaju biletu (każdy ma osobną numerację) w poszczególnych wozach niezależnie.
- całkowita liczba sztuk danego typu biletu we wszystkich automatach
- jest to łączna liczba sprzedanych biletów w tym wozie niezależnie od ich typu, dla każdego wozu liczona niezależnie.
- czy całkowita liczba sprzedanych billetów we wszystkich automatach wszystkich typów.
bo jest to dla mnie dziwne aby w ciągu 2 tygodni tylko w jednym wozie (a jest ich 6)sprzedano aż 170 sztuk jednego biletu, który w kioskach w ciągu miesiąca jest sprzedawany na poziomie ok 200 sztuk dla całego miasta.
Re: Automaty biletowe stacjonarne i mobilne
We Wrocławiu każdy automat biletowy ma łączność 3G z serwerem systemu biletowego UrbanCard i zalogowany jest w systemie jako inne urządzenie i działa on (tzn. umożliwia sprzedaż biletów) tylko wtedy, kiedy łączność ta jest zachowana, a urządzenie jest zalogowane. Każdy automat wydrukowuje numer seryjny o sekwencji znaków:
X XXX ZZZZZZZZ CC/C DD.MM.RRRR GG:MM
X - oznacza numer danego automatu, może on być różny, np. T 4771, A 506, lub zupełnie inny, zależny od tego jaki mu został nadany
Z - to ciąg liczbowy który oznacza ilość dotychczas wydrukowanych biletów z tego urządzenia. Każdy następny wydruk podnosi całą cyfrę o 1 w górę.
CC/C - tego nie mogę za Chiny Ludowe rozszyfrować - na niektórych biletach jest to jakaś dwucyfrowa liczba łamana na jednocyfrową liczbę, zaś na niektórych jest np. 506/66
Ostatni ciąg cyfr to po prostu data i godzina wydruku
X XXX ZZZZZZZZ CC/C DD.MM.RRRR GG:MM
X - oznacza numer danego automatu, może on być różny, np. T 4771, A 506, lub zupełnie inny, zależny od tego jaki mu został nadany
Z - to ciąg liczbowy który oznacza ilość dotychczas wydrukowanych biletów z tego urządzenia. Każdy następny wydruk podnosi całą cyfrę o 1 w górę.
CC/C - tego nie mogę za Chiny Ludowe rozszyfrować - na niektórych biletach jest to jakaś dwucyfrowa liczba łamana na jednocyfrową liczbę, zaś na niektórych jest np. 506/66
Ostatni ciąg cyfr to po prostu data i godzina wydruku
Re: Automaty biletowe stacjonarne i mobilne
U mnie wydruk ma postaćKędzior pisze:Każdy automat wydrukowuje numer seryjny o sekwencji znaków:
X XXX ZZZZZZZZ CC/C DD.MM.RRRR GG:MM
NNN SSS00000000 DD.MM.RRRR GG:MM a więc podobną jak u ciebie
NNN - numer boczny wozu
SSS - seria ? obecnie jest CBF
00000000 - numer biletu (8 cyfr)
DD.MM.RRRR - data
GG:MM - godzina kiedy wydrukowano bilet, będąca jednocześnie godziną kasowania biletu. We włocławku bilet zakupiony w automacie jest jednocześnie biletem skasowanym, więc odpada możliwość zakupu biletu "na zapas" czy "na powrót"
A co do tego CC/C to może numer linii i brygada ?
Re: Automaty biletowe stacjonarne i mobilne
Nie - po pierwsze nie ma takich linii we Wrocławiu, a po drugie - są one na biletach niezależnie, czy z automatów stacjonarnych, czy tych w pojazdach km.wlocek369 pisze:A co do tego CC/C to może numer linii i brygada ?
Jedną rzecz wspólną jednak znalazłem - z serii dopłat jakie kupowałem ostatnio w stacjonarnych automatach - na każdym pojawiały się te same kombinacje, np. na dopłatach 0,40gr kupowanych w serii 3szt. - na każdym było 26/5.
zmodyfikowano 16.07.2012wlocek369 pisze: - są to kolejne sztuki każdego rodzaju biletu (każdy ma osobną numerację) w poszczególnych wozach niezależnie.
- całkowita liczba sztuk danego typu biletu we wszystkich automatach
- jest to łączna liczba sprzedanych biletów w tym wozie niezależnie od ich typu, dla każdego wozu liczona niezależnie.
- czy całkowita liczba sprzedanych billetów we wszystkich automatach wszystkich typów.
po zakupie biletów w 5 różnych autobusach dochodzę ostatecznie do wniosku że:
jest to łączna liczba sprzedanych biletów w tym wozie niezależnie od ich typu, dla każdego wozu liczona niezależnie.
sugieruje to nawet "numer serii":
213 - CBD
214 - ??? - prawdopodobnie jest CBE
215 - CBF
216 - CBG
217 - CBH
218 - CBI
Swego czasu nawet zastanwiałem się nad tym czy numer biletu (te 8 cyfr) nie jest unikatowy w obrębie całego systemu, tylko "seria" jest dodawana w celu identyfikacji autobusu w którym wydano bilet.
Gdyby tak było to po wydaniu biletu CBF00001234 nie można by było wydać np.: biletu CBG00001234. Jako logiczne uzasadnienie takiej wizji była sytuacja że każdy kolejny kupiony bilet niezależnie od typu miał wyższy numer niż poprzednio, mimo że każdy był kupiony w innym autobusie (stąd mam wykaz serii).
Dopiero dziś padła ta teoria, gdyż dziś dostałem bilet na którym numer jest niższy niż ten który ostatnio kupiłem.
Skoro to nie oznaczenia brygadowe to może seria biletów ? zwłaszcza że seria nie zawsze musi być oznaczona literami (np.: niedawne bilety w warszawie)Kędzior pisze: (...) Każdy automat wydrukowuje numer seryjny o sekwencji znaków:
X XXX ZZZZZZZZ CC/C DD.MM.RRRR GG:MM
CC/C - tego nie mogę za Chiny Ludowe rozszyfrować - na niektórych biletach jest to jakaś dwucyfrowa liczba łamana na jednocyfrową liczbę, zaś na niektórych jest np. 506/66