Nacisk na oś, a konstrukcja autobusu

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2012-08-08, 18:01

Suchy pisze:Obrazek
Z powodu nacisku na jedną oś w 18-metrowcach niemożliwe jest zamontowanie ostatniej osi skrętnej. Lepiej będzie jak to poprawisz.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4052
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2012-08-08, 18:12

Mrozard pisze:(...)
Już nie mówiąc o tym, żeby była skrętna i napędowa - nie ma takiej opcji.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1454
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2012-08-08, 19:45

Ale skąd pomysł panie Kędzior, że ta oś jest napędowa? Może napędowa jest oś 2, jak w MANach i Mercedesach, które to miały silnik z tyłu i pojedyncze koła w sekcji B...;) Nie wiem skąd wasze argumenty...

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2012-08-08, 19:51

Których MANach i Mercedesach?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1454
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2012-08-08, 20:53

merca gdzieś teraz zgubiłem, ale z MANów SG2xxH miały taki bajer, tak samo jak prototyp 3członowca...;)

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2012-08-08, 20:56

Ale Hecki ZTCP to miały inne proporcje sekcji A-B albo w ogóle były krótsze.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1454
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2012-08-08, 20:59

Tak, SG242H, ale SG240H ma już normalne proporcje...;)

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2012-08-08, 21:09

Z resztą, one miały inne rozłożenie osi (bardziej ku tyłowi), to też swoje daje.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1454
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper » 2012-08-08, 21:14

Przy nowoczesnej technologii i niezależnie sterowanymi poduszkami zawieszenia dało by się coś takiego uzyskać bez większego problemu, tylko pytanie po co, skoro to droższe i bardziej zawodne...;)

Awatar użytkownika
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard » 2012-08-09, 08:00

Bo są normy i w przeliczeniu na nacisk na jedną oś wychodziło by za dużo kg. :P W ten sposób koło się zamyka i kończymy EOTem. :mruga:

ODPOWIEDZ