Nacisk na oś, a konstrukcja autobusu

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Suchy pisze:Obrazek
Z powodu nacisku na jedną oś w 18-metrowcach niemożliwe jest zamontowanie ostatniej osi skrętnej. Lepiej będzie jak to poprawisz.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Mrozard pisze:(...)
Już nie mówiąc o tym, żeby była skrętna i napędowa - nie ma takiej opcji.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Ale skąd pomysł panie Kędzior, że ta oś jest napędowa? Może napędowa jest oś 2, jak w MANach i Mercedesach, które to miały silnik z tyłu i pojedyncze koła w sekcji B...;) Nie wiem skąd wasze argumenty...

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Których MANach i Mercedesach?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

merca gdzieś teraz zgubiłem, ale z MANów SG2xxH miały taki bajer, tak samo jak prototyp 3członowca...;)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Ale Hecki ZTCP to miały inne proporcje sekcji A-B albo w ogóle były krótsze.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Tak, SG242H, ale SG240H ma już normalne proporcje...;)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Z resztą, one miały inne rozłożenie osi (bardziej ku tyłowi), to też swoje daje.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Przy nowoczesnej technologii i niezależnie sterowanymi poduszkami zawieszenia dało by się coś takiego uzyskać bez większego problemu, tylko pytanie po co, skoro to droższe i bardziej zawodne...;)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Bo są normy i w przeliczeniu na nacisk na jedną oś wychodziło by za dużo kg. :P W ten sposób koło się zamyka i kończymy EOTem. :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”