Nowy wizualny SIP
Na tym samym oprogramowaniu, ale zrobione po łódzku. Nie ma przesiadek, dzielnic, stref, typów linii (za to 50-59 wyświetlają się na czerwono a 70-79 na zielono), nazwa ulicy jest w dwóch miejscach, a połowę miejsca na nr linii zajmuje logo MPK zrobione chyba z ikony 64x64.tyrystor pisze:R&G (w Łodzi też macie! )
No a właśnie powinno nie na każdym tylko pod wszystkimi (jak w Łodzi w tramwajach - takie http://gtlodz.eu/img-no_i_skonczylo_sie ... earch.html ). W Warszawie niespecjalnie się da (chociaż można wg różnych kryteriów wyświetlać tylko np. 15 najważniejszych linii i resztę w komunikacie w górnej belce), ale w innych miastach bez problemutyrystor pisze:Wyświetla się to na każdym przystanku
A gdzie tam - w Warszawie nie wyobrażam sobie w ogóle wypisówki wszystkich linii na naklejce. Ani zamiast dzielnic, ani jako wielkiej listy linii co przystanek.pmaster pisze:Mocno średnietyrystor pisze:Na typowych koralach, naklejanych, masz przesiadki w formie wypisówki dzielnic
Były z okazji Euro - do tej pory można znaleźć pojedyncze niedobitki ze strefą kibica (sic!)pmaster pisze:Nie pamiętam dokładnie czy są, ale możnaby oznaczać jeszcze możliwość przesiadki na pociąg (niekoniecznie SKM) i metro, bardziej znane obiekty takie jak PKiN czy Stadion Narodowy też. I zaznaczyć, czy przesiadka na te linie jest z tego samego przystanku czy innego w tym samym ZP, np. taktyrystor pisze:Na elektronicznych - już konkretne linie
Gdyby przystanek nazywał się dokładnie tak samo, jak stacja, to Macrosystem/nowe RG/NovaMedia z automatu by wyświetliły przesiadkę na kolej. Jedna baza robi swoje, to ma plusy. W ogóle założenia nowego stołecznego SIPu są super, a że wyszła funkcjonalność na poziomie starego systemu, tylko że oparta na monitorach i komputerze, to co innego.
Ploc, a weź zmieść to, że linie x,y,z są na tym samym słupku, m,n na słupku obok, a d,e,f są po drugiej stronie skrzyżowania. Horror vacui?
Lekcje esperanto to pomysł MZA na posuchę w reklamach, tak to leci jakieś CityInfo czy inszy badziew.pmaster pisze:Co jakiś czas możnaby puścić coś komercyjnego, ale lekcje esperanto z braku pomysłu na coś lepszego to przegięcie. Do tego przydałoby się ujednolicić SIP we wszystkich wozach, bo obecnie na zewnątrz wyświetlają różne rzeczytyrystor pisze:Reklamy (zarówno esperanto, jak i fullbacki, czy też inne city info), dołączane jako gratis do informacji pasażerskiej to jakaś pomyłka
Jakie różne rzeczy na zewnątrz...
Linia, kierunek z przodu, w nowych wozach dodatkowo masz piktogram trasy zmienionej. Ale to tak, jakbyś żądał ujednolicenia logo Windowsa na dwóch komputerach, jednym z Win98, a drugim z XP.
Z boku masz linię, kierunek i trasę przewijającą się w zamian za dechę.
Z tyłu - to już norma linia lub linia po prawej, a po lewej kierunek.
Gdzie tu masz różne rzeczy na zewnątrz? Tylko czcionki różne. A to już żaden problem i efekt różnych dostawców (choć można byłoby po poznańsku zachcieć takiej Verdany na przykład).
Potrzebnie, ale nie w ten sposób. ¯eby było to naprawdę potrzebne - trzeba byłoby wymienić dwie szyby (tylną i przed III drzwiami), by nowe wyświetlacze były dokładnie tam, gdzie być powinny.pmaster pisze:Wg mnie niepotrzebnietyrystor pisze:MA chałupniczo domontowało nowe wyświetlacze
To już wasze niedbalstwo!ppln pisze:Na tym samym oprogramowaniu, ale zrobione po łódzku. Nie ma przesiadek, dzielnic, stref, typów linii (za to 50-59 wyświetlają się na czerwono a 70-79 na zielono), nazwa ulicy jest w dwóch miejscach, a połowę miejsca na nr linii zajmuje logo MPK zrobione chyba z ikony 64x64.tyrystor pisze:R&G (w Łodzi też macie! )
Nie kombinuj! Według jakiego klucza niby byś chciał wybrać ten top15?ppln pisze:No a właśnie powinno nie na każdym tylko pod wszystkimi (jak w Łodzi w tramwajach - takie http://gtlodz.eu/img-no_i_skonczylo_sie ... earch.html ). W Warszawie niespecjalnie się da (chociaż można wg różnych kryteriów wyświetlać tylko np. 15 najważniejszych linii i resztę w komunikacie w górnej belce), ale w innych miastach bez problemutyrystor pisze:Wyświetla się to na każdym przystanku
Wypisówka wszystkich linii jest dobra na naklejkę, ale zmieniający się co przystanek wykaz WSZYSTKICH linii dostępnych AKTUALNIE na TYM KONKRETNYM przystanku lub TYM KONKRETNYM zespole przystanków to lepsze rozwiązanie. Przejedź się, sprawdź.
W zasadzie według dowolnego. Albo najmocniejsze, albo unikatowe, albo jadące w innych kierunkach (tutaj potrzebne byłoby przeliczenie jeszcze na serwerze żeby sterownik miał w bazie gotową informację).tyrystor pisze:Według jakiego klucza niby byś chciał wybrać ten top15?
No a piktogramy kolei, metra i dogodnej przesiadki AT umieszczane za nazwą przystanku.
Nie jest lepsze, nie pozwala na zaplanowanie podróży po jednym spojrzeniu na deskę. Poza tym miejsce na przesiadki jest nawet w układzie warszawskim, wystarczy "skompresować" listę ulic do postaci jak w Łodzi (albo jak u was strefy i dzielnice, przy ulicach z jednym przystankiem można jej nazwę dodać do nazwy przystanku) i na zaoszczędzonej przestrzeni dać przesiadki.tyrystor pisze: Wypisówka wszystkich linii jest dobra na naklejkę, ale zmieniający się co przystanek wykaz WSZYSTKICH linii dostępnych AKTUALNIE na TYM KONKRETNYM przystanku lub TYM KONKRETNYM zespole przystanków to lepsze rozwiązanie. Przejedź się, sprawdź.
To rozwiązanie, które jest jest niezłe, ale jednak nie idealne.
No i zgoda, choinki da się rozwiązać o wiele gorzej niż w stolicy (patrz Kraków, wydają grube tysiące na monitory, które nie spełniają żadnej istotnej funkcji), ale i ten układ można lekko poprawiać.
Za to warszawska koncepcja ma dwie poważne wady:
-wewnętrzne podsufitowe LCD, które są znacznie gorsze od wyświetlaczy diodowych (gdyby miały paskudnie wyglądający ale funkcjonalny układ poznański to co innego)
-trasa na bocznych LCD. Do sprawdzania trasy jest słupek przystankowy bo zanim ktoś zdąży przeczytać całą trasę z boku, autobus odjedzie. W tej linii powinny być albo tylko niektóre ulice albo może raczej istotne przystanki (p. przesiadkowe, stacje metra i kolei)
Chodziło mi o to, że te dzielnice możnaby spróbować lepiej wypisaćtyrystor pisze:A gdzie tam - w Warszawie nie wyobrażam sobie w ogóle wypisówki wszystkich linii na naklejce. Ani zamiast dzielnic, ani jako wielkiej listy linii co przystanek.
A nie dałoby się oprócz linii do przesiadki na danym przystanku wyświetlać symboli pociągu i metra?tyrystor pisze:Gdyby przystanek nazywał się dokładnie tak samo, jak stacja, to Macrosystem/nowe RG/NovaMedia z automatu by wyświetliły przesiadkę na kolej
Qui penis aqua turbulent. Jeśli elektrodeska potrafi sobie poradzić z wyświetleniem ,,190 512", to wyświetli też i ,,190 512"tyrystor pisze:Ploc, a weź zmieść to, że linie x,y,z są na tym samym słupku, m,n na słupku obok, a d,e,f są po drugiej stronie skrzyżowania. Horror vacui?
Jak sam napisałeś - w części wozów jest decha z boku, w części zamiast niej jest przewijana trasa (bez sensu, dechy powinny wrócić), z tyłu linia jest po lewej albo prawej, z przodu jest kierunek albo kierunek i przewijana trasa i to chyba wszystko. Jakby komuś się chciało, to coś z tym zrobić by się dało.tyrystor pisze:Gdzie tu masz różne rzeczy na zewnątrz? Tylko czcionki różne.
Znam przydatniejsze sposoby wydawania pieniędzy na osprzęttyrystor pisze:Potrzebnie, ale nie w ten sposób
Sugeruję linie o numerze podzielnym przez 4ppln pisze:W zasadzie według dowolnego.
Deski nie służą do planowania podróżyppln pisze:Nie jest lepsze, nie pozwala na zaplanowanie podróży po jednym spojrzeniu na deskę
Tam powinien zostać tylko kierunek, te wszystkie scrolle to nieudana próba wepchania zbyt dużej ilości informacji tam, gdzie ona się nie mieści. W Warszawie boczne deski były świetnym rozwiązaniem i powinny wrócićppln pisze:trasa na bocznych LCD. Do sprawdzania trasy jest słupek przystankowy bo zanim ktoś zdąży przeczytać całą trasę z boku, autobus odjedzie. W tej linii powinny być albo tylko niektóre ulice albo może raczej istotne przystanki