Układ komór w nietypowych sygnalizatorach stosowanych na PKP

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
jakubg1
Posty: 43
Rejestracja: 2011-12-24, 22:33
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Układ komór w nietypowych sygnalizatorach stosowanych na PKP

Post autor: jakubg1 » 2014-01-18, 15:15

Witam. Chciałbym zapytać odnośnie nietypowych sygnalizatorów stosowanych na PKP, np. sześciokomorowych. Gnębi mnie to, że nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat układu komór (np. żółty-czerwony-niebieski, choć taki nie istnieje) szczególnie na stacjach. Z góry dziękuję za pomoc.
Edit: 2 miesiące bez odpowiedzi. Nadal czekam.
Edit2: Co, nikt nie zainteresowany? Szkoda. :(

wlocek369
Posty: 274
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: Układ komór w nietypowych sygnalizatorach stosowanych na

Post autor: wlocek369 » 2014-06-17, 17:00

Jeżeli chodzi ci o sygnalizatory 6-komorowe to jest to pozostałość z czasów gdy światło pomarańczowe i zielone nie mogło mrugać (jedynie światło białe) przez co liczba sygnałów była ograniczona. Stosowało się 2 schematy kolorów jeden z nich to zielony-czerwony-zielony-pomarańczowy-biały-pomarańczowy drugi miał zamienione kolory zielony z pomarańczowym.

Sygnały jakie można było wyświetlać na takim sygnalizatorze to:
zielony - wjazd i wyjazd z największą dopuszczalną prędkością (odpowiednik obecnego S2)
2x zielony - wjazd i wyjazd z ograniczeniem prędkości (odpowiednik obecnego S3)
pomarańczowy - wjazd następny sygnalizator wskazuje sygnał stój (dzisiejszy S5)
2 pomarańczowy - wjazd i ograniczeniem prędkości następny sygnalizator wskazuje sygnał stój (dzisiejszy S13a)

Pozostałe sygnały to:
Czerwony - wiadomo
Czerwony i mrugającym białym - Sz
Białe - jazda manewrowa


Co do takich sygnalizatorów to prawdopodobnie jednym z ostatnich takich będzie sygnalizator na Stacji Tarnów. Kiedyś były też na stacji Warszawa Zachodnia ale go wycieli.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Układ komór w nietypowych sygnalizatorach stosowanych na

Post autor: Przemek » 2014-06-17, 21:10

jakubg1 pisze:Gnębi mnie to, że nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat układu komór (np. żółty-czerwony-niebieski, choć taki nie istnieje) szczególnie na stacjach. Z góry dziękuję za pomoc.
To ja w takim razie polecam lekturę strony Transport Szynowy: http://www.transportszynowy.pl/index.php
Jest tam ogromna ilość informacji na temat budowy pojazdów szynowych, ale i także o sygnalizatorach wielokomorowych stosowanych na kolei.

ODPOWIEDZ