Układ komór w nietypowych sygnalizatorach stosowanych na PKP
Układ komór w nietypowych sygnalizatorach stosowanych na PKP
Witam. Chciałbym zapytać odnośnie nietypowych sygnalizatorów stosowanych na PKP, np. sześciokomorowych. Gnębi mnie to, że nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat układu komór (np. żółty-czerwony-niebieski, choć taki nie istnieje) szczególnie na stacjach. Z góry dziękuję za pomoc.
Edit: 2 miesiące bez odpowiedzi. Nadal czekam.
Edit2: Co, nikt nie zainteresowany? Szkoda.
Edit: 2 miesiące bez odpowiedzi. Nadal czekam.
Edit2: Co, nikt nie zainteresowany? Szkoda.
Re: Układ komór w nietypowych sygnalizatorach stosowanych na
Jeżeli chodzi ci o sygnalizatory 6-komorowe to jest to pozostałość z czasów gdy światło pomarańczowe i zielone nie mogło mrugać (jedynie światło białe) przez co liczba sygnałów była ograniczona. Stosowało się 2 schematy kolorów jeden z nich to zielony-czerwony-zielony-pomarańczowy-biały-pomarańczowy drugi miał zamienione kolory zielony z pomarańczowym.
Sygnały jakie można było wyświetlać na takim sygnalizatorze to:
zielony - wjazd i wyjazd z największą dopuszczalną prędkością (odpowiednik obecnego S2)
2x zielony - wjazd i wyjazd z ograniczeniem prędkości (odpowiednik obecnego S3)
pomarańczowy - wjazd następny sygnalizator wskazuje sygnał stój (dzisiejszy S5)
2 pomarańczowy - wjazd i ograniczeniem prędkości następny sygnalizator wskazuje sygnał stój (dzisiejszy S13a)
Pozostałe sygnały to:
Czerwony - wiadomo
Czerwony i mrugającym białym - Sz
Białe - jazda manewrowa
Co do takich sygnalizatorów to prawdopodobnie jednym z ostatnich takich będzie sygnalizator na Stacji Tarnów. Kiedyś były też na stacji Warszawa Zachodnia ale go wycieli.
Sygnały jakie można było wyświetlać na takim sygnalizatorze to:
zielony - wjazd i wyjazd z największą dopuszczalną prędkością (odpowiednik obecnego S2)
2x zielony - wjazd i wyjazd z ograniczeniem prędkości (odpowiednik obecnego S3)
pomarańczowy - wjazd następny sygnalizator wskazuje sygnał stój (dzisiejszy S5)
2 pomarańczowy - wjazd i ograniczeniem prędkości następny sygnalizator wskazuje sygnał stój (dzisiejszy S13a)
Pozostałe sygnały to:
Czerwony - wiadomo
Czerwony i mrugającym białym - Sz
Białe - jazda manewrowa
Co do takich sygnalizatorów to prawdopodobnie jednym z ostatnich takich będzie sygnalizator na Stacji Tarnów. Kiedyś były też na stacji Warszawa Zachodnia ale go wycieli.
Re: Układ komór w nietypowych sygnalizatorach stosowanych na
To ja w takim razie polecam lekturę strony Transport Szynowy: http://www.transportszynowy.pl/index.phpjakubg1 pisze:Gnębi mnie to, że nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat układu komór (np. żółty-czerwony-niebieski, choć taki nie istnieje) szczególnie na stacjach. Z góry dziękuję za pomoc.
Jest tam ogromna ilość informacji na temat budowy pojazdów szynowych, ale i także o sygnalizatorach wielokomorowych stosowanych na kolei.