Transport miejski - autobus, tramwaj czy trolejbus?
Re: Transport miejski - autobus, tramwaj czy trolejbus?
Dobra. To teraz jedź tym samochodem i zatankuj wodór. Gdzie No właśnie. Prąd ma tę zaletę, że jest ogólnodostępny i to pozwala na szybki rozwój technologii z nim związanych.Auper pisze: Wątpię by w tym była przyszłość, gdy rozwiązanie z ogniwami paliwowymi jest sprawne i nie ma tutaj problemów z ładowaniem ani niczym takim...
Re: Transport miejski - autobus, tramwaj czy trolejbus?
Niektóre amatorskie konstrukcje umożliwiają wykorzystanie do tego celu zwykłej kranówki, lub nawet szamba, które rozbijają na wodór i tlen i ponownie łączą, którego produktem ubocznym jest energia i para wodna wydobywająca się z rury wydechowej. Rozwiązanie to pewnie już dawno miałoby szanse być dopracowane i wykorzystane na szerszą skalę w przemyśle motoryzacyjnym, ale przecież to nie leży w interesie koncernów paliwowych i gospodarki opartej na zyskach z eksploatacji paliw ropopochodnych.Amalio pisze:Dobra. To teraz jedź tym samochodem i zatankuj wodór. Gdzie :?Auper pisze: Wątpię by w tym była przyszłość, gdy rozwiązanie z ogniwami paliwowymi jest sprawne i nie ma tutaj problemów z ładowaniem ani niczym takim...
Re: Transport miejski - autobus, tramwaj czy trolejbus?
Nie zgadzam się z Twoją opinią kompletnie. Jeżeli coś byłoby bardziej dla koncernów paliwowych opłacalne, to właśnie wodór. Dlaczego No bo właśnie wodór trzeba zatankować na specjalistycznej stacji. A takie dystrybutory mogłyby stać na stacjach paliwowych. Prąd każdy może sobie w domu z gniazdka załadować. Więc to właśnie z elektryków nie mają oni żadnego zysku. Z wodorowców by mieli. Tak więc koncerny paliwowe powinny raczej blokować rozwój elektryków aniżeli wodorowców.Kędzior pisze:Rozwiązanie to pewnie już dawno miałoby szanse być dopracowane i wykorzystane na szerszą skalę w przemyśle motoryzacyjnym, ale przecież to nie leży w interesie koncernów paliwowych i gospodarki opartej na zyskach z eksploatacji paliw ropopochodnych.
A sytuacja jest taka, że w takiej Norwegii elektryki są w skali miesiąca niejednokrotnie najlepiej sprzedającymi się samochodami.
I na tym kończymy wątek samochodowy w tym temacie. //Kędzior.