Uliczne szynobusy.

Wszystko co dziwne i niewyjaśnione na Forum. Takie UFO 😉
faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-08-12, 02:31

No, ale to przejazd przez ulicę, a tam mamy przejazd przez pół miasta...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-09, 15:19

KKS pisze:To ja może odkopię temat... Znalazłem coś takiego na necie:
Przypomina się Plac Staszica we Wrocławiu do 1967 roku... :biggrin:

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki » 2007-09-21, 15:27

Pociągi na ulicach? :shocked: To ja bym chyba z domu nie wyszła :lol: Coprawda fajnie się jeździ pociągiem, ale jakbym miała jechać samochodem koło takiego ******* to bym chyba no nie wiem... Tylko mi nie mówcie że oni jadąc przez środek miasta używają tych swoich "sygnałów dźwiękowych"...

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-09-21, 19:04

[fquote="Nikki"]Pociągi na ulicach?[/fquote]
Kwestia przyzwyczajenia... :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2007-09-21, 20:33

To musi być fajny widok:
jedziesz sobie spokojnie ulicą, a tu nagle wtacza się koło ciebie coś dużego i warczącego, w dodatku z kołami niekiedy większymi od samochodu.
Ciekawe, kto wygrywa sprinty spod świateł?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-09-21, 20:38

Bez przesady, przecież te pociągi nie jeżdżą sobie między jezdniami tak jak tramwaje, zresztą 95% wszystkich ich zdjęć to fotomontaże…

Kamil

Post autor: Kamil » 2007-09-23, 14:08

Lopez pisze:Kwestia przyzwyczajenia... :)
Ja bym się chyba nie przyzwyczaił. Np. Godz. 6:00 przejeżdża przez ul. Andersa pociąg i gwizda mi pod oknami :-P

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-09-23, 15:07


faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-04-05, 11:24

Odkopuję temat. Miłego śmiania się :)
Wrocław: Lepsze metro czy szynobus?
Po wrocławskich torach tramwajowych mają jeździć szynobusy, znane już z torów kolejowych. Taką koncepcję przedstawił Patryk Wild, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego
Ogłosił ją podczas debaty o komunikacji, zorganizowanej w ratuszu z udziałem radnych, ekspertów i zwykłych mieszkańców.

Dzisiaj szynobusy kursują np. z Wrocławia do Trzebnicy. MPK zamierza wozić nimi pasażerów także po mieście. Mają zatrzymywać się na przystankach tramwajowych i dworcach kolejowych.

Wild zdradził wczoraj, że jeździłyby one w kierunku Leśnicy, na Pracze Odrzańskie pod siedzibę EIT Plus, na Maślice, na Nowy Dwór, a także na pl. Grunwaldzki.

Ten pomysł ma być możliwy do zrealizowania, bo rozstaw torów kolejowych i tramwajowych w mieście jest taki sam. Trzeba je tylko spiąć w kilku miejscach, np. przy ul. Robotniczej przy Wrocławskim Parku Przemysłowym. Zdaniem MPK należy tutaj dobudować 250 m nowego toru i wyremontować stary.

Koszt tego przedsięwzięcia to kilka milionów zł. Większe koszty miasto poniesie kupując same szynobusy. Te, które miałyby wozić mieszkańców Wrocławia, kosztują 3-4 mln euro za jeden. Pierwsze wozy miałyby kursować po 2012 roku.

Po co to wszystko? Bo, według MPK, szynobusy są szybsze od tramwajów, a po drugie - dzięki torom kolejowym będą mogły dotrzeć tam, gdzie tramwaje dziś nie jeżdżą, np. na Nowy Dwór.

Dokładnie takie rozwiązanie działa w niemieckim Karlsruhe, gdzie najpierw wydzielono torowiska dla tramwajów, a potem połączono je z liniami kolejowymi.

Ale czy to jedyny sposób na poprawę komunikacji miejskiej we Wrocławiu? Nie. Uczestnicy wczorajszej debaty mieli więcej pomysłów.

Prof. Cezary Madryas z Politechniki Wrocławskiej mówił o konieczności budowy metra. - Da się je wybudować, a władze Wrocławia w ogóle się nad tym nie zastanawiają - mówił.

- Teraz decyzji nie podejmiemy, bo zaraz pojawiłyby się wyliczenia, jakie mamy zadłużenie. Do tego tematu możemy wrócić dopiero za kilka lat - odpowiadał Jacek Ossowski, przewodniczący rady miejskiej.


[ Dodano: 05 Kwi 2010 11:25 ]
Aha i źródło:
http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... ,id,t.html

25 marca, więc raczej nie na prima aprilis ;)

9507
Posty: 2880
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2010-04-05, 14:28

Pan Wild słynie z takich pomysłów...

ppln

Post autor: ppln » 2010-04-06, 10:33

No to chyba nie szynobusy tylko tramwaje z homologacją kolejową i dostosowane do dwóch typów trakcji, to jak najbardziej istnieje i jeździ.

Ale w Polsce nikt się na coś takiego nie zdecydował ZTCW, więc z uruchomieniem tego by mógł być niezły zamęt (no bo kto to ma prowadzić, by trzeba było motorniczym błyskawicznie załatwić uprawnienia prowadzenia pociągów albo poszperać w prawie ;) )

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29129
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-04-06, 11:31

Mnie martwi, że po raz enty w prasie pojawiają się jakieś ciekawe pomysły, ale nigdy się ich nie wprowadza w życie. Tak więc zapomnijmy o szynobusach i metrze we Wrocławiu ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-04-06, 15:19

ppln pisze:No to chyba nie szynobusy tylko tramwaje z homologacją kolejową i dostosowane do dwóch typów trakcji, to jak najbardziej istnieje i jeździ.
No pewnie, tylko to jest o wiele bardziej skomplikowane i droższe, niż przedstawiają to panowie z Wrocławia. Dla nich to oczywistość - ten sam rozstaw szyn, inne napięcie - zastosujemy trakcję spalinową i będzie ok. Ciekawe, czy on naprawdę tak myśli, ale obawiam się, że tak.

ODPOWIEDZ