Mobilis w Bydgoszczy wg. Ryszarda49

Wszystko co dziwne i niewyjaśnione na Forum. Takie UFO 😉
Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Takie firmy jak Mobilis powinny być eliminowane z rynku przetargowego.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ryszard49 pisze:Takie firmy jak Mobilis powinny być eliminowane z rynku przetargowego.
Uzasadnij.
Tam, gdzie takie przetargi organizuje się umiejętnie, Mobilis realizuje zadania. Tam, gdzie nie traktuje się zewnętrznych operatorów poważnie to nawet najlepsza firma zawali sprawę.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ryszard49 pisze:Takie firmy jak Mobilis powinny być eliminowane z rynku przetargowego.
Czy to typowy postkomunistyczny strach przed utratą państwowej posady, czy coś gorszego?

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Kolega napisał:
Czy to typowy postkomunistyczny strach przed utratą państwowej posady, czy coś gorszego?
Widzę że zupełnie nie orientujesz się na jakich zasadach działają firmy miejskie a na jakich różnego rodzaju pseudo firmy. Gdybyś był w temacie na pewno nie wypisywał byś takich bzdur.
To samo odnosi się do kolegi TLG który napisał:
Uzasadnij.
Tam, gdzie takie przetargi organizuje się umiejętnie, Mobilis realizuje zadania. Tam, gdzie nie traktuje się zewnętrznych operatorów poważnie to nawet najlepsza firma zawali sprawę.
Nie wiem skąd posiadasz takie informacje że firma Mobilis realizuje swoje zadania wzorowo i sumiennie. Ale muszę zapewnić Ciebie że to co napisałeś niestety nie pokrywa się z prawdą.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Ryszard49 pisze: Nie wiem skąd posiadasz takie informacje że firma Mobilis realizuje swoje zadania wzorowo i sumiennie. Ale muszę zapewnić Ciebie że to co napisałeś niestety nie pokrywa się z prawdą.
Nie wiem poco sie czepiasz Mobilisa , skoro o wszystko jest winny Forbus , który blokuje Mobilisowi kupna ostatnich 19 Solarisów Urbino 18 w wygranym przetargu na linie 69 :!: I uniemożliwa obsługę ważnej linii w Bydgoszczy .

A co do krakowskich Solarisów Urbino 18 to jezdzą na 69 ;) .

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ryszard49 pisze:Widzę że zupełnie nie orientujesz się na jakich zasadach działają firmy miejskie a na jakich różnego rodzaju pseudo firmy. Gdybyś był w temacie na pewno nie wypisywał byś takich bzdur.
Rzecz w tym, że właśnie wiem na jakich to działa zasadach, i wiem, na jakich zasadach działają ludzie wypisujący takie rzeczy. Po prostu boją się, że gdy będą musieli zamiast u państwowego monopolisty pracować u prywaciarza, to sytuacja im się pogorszy i starają się tego uniknąć.
Ryszard49 pisze:Nie wiem skąd posiadasz takie informacje że firma Mobilis realizuje swoje zadania wzorowo i sumiennie. Ale muszę zapewnić Ciebie że to co napisałeś niestety nie pokrywa się z prawdą.
Jak już napisał Marcin, jak oni mają realizować dobrze swoje zadania, skoro Forbus i przyjaciele zakwestionowali wynik przetargu i nie wiadomo było, czy nie utracą obsługi 69? Mieli kupić resztę autobusów w ciemno, a po przegranym procesie odsprzedać je prawie nieużywane za 2/3 ceny?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Rozumiem, że jak przeciwnikowi jakiejkolwiek prywatyzacji napisze się, tak jak TLG, "uzasadnij", to znaczy, że jest się zupełnie nieobeznanym w temacie? Wydaje mi się, że kolega TLG lepiej zna firmę Mobilis i wie, że jak się jej stawia warunki, a nie przeszkadza, to wywiązuje się ze swoich obowiązków. A dlaczego? Ano dlatego, że mieszka w Warszawie, gdzie Mobilis jeździ już od ładnych paru lat. W Bydgoszczy za to jeździ dopiero kilka miesięcy i to z porządnymi przeszkodami, między innymi jeżdżąc bez umowy. Niejeden prywaciarz olał by w takim przypadku Zarząd. Słucham więc Pana, Panie Ryszardzie, co Mobilis mógł zrobić lepiej?

ppln

Post autor: ppln »

KKS pisze:co Mobilis mógł zrobić lepiej?
Jeździć za darmo samymi Solarisami (nowiutkie, hybrydowe i parę na CNG, żeby było ekologicznie) i potem oddać linię wspaniałemu lokalnemu Forbusowi.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:i potem oddać linię wspaniałemu lokalnemu Forbusowi.
Jakiemu Forbusowi? Jakiemu Forbusowi? MZK, nie żadnemu Forbusowi.

ppln

Post autor: ppln »

A, MPK które zakupi najlepsze MB conecto... Wprawdzie są przyzwoite (chociaż raczej po prowadzenia niż do jazdy), ale to nie ta klasa co Citaro czy równoległe pojazdy (SU, MANy LC, Volvo)

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

kolega plocmaster napisał:
Rzecz w tym, że właśnie wiem na jakich to działa zasadach, i wiem, na jakich zasadach działają ludzie wypisujący takie rzeczy. Po prostu boją się, że gdy będą musieli zamiast u państwowego monopolisty pracować u prywaciarza, to sytuacja im się pogorszy i starają się tego uniknąć
Może umknęło to twojej uwadze, ale jak to nazwałeś ,w państwowych firmach monopolistycznych brakuje ludzi do pracy, tak więc Twoja teoria o strach przed utratą pracy jest w pełni nie zasadna.
Jeżeli chodzi o kwestie zasobu Twojej wiedzy odnośnie funkcjonowania firm prywatnych to równa się ona zeru. I mogę to jeszcze raz powiedzieć dobitnie totalnemu zeru. I nie Powinieneś się ośmieszać wypisując takie brednie na forum.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ryszard49 pisze:Może umknęło to twojej uwadze, ale jak to nazwałeś ,w państwowych firmach monopolistycznych brakuje ludzi do pracy, tak więc Twoja teoria o strach przed utratą pracy jest w pełni nie zasadna.
To nie jest teoria o strachu przed utratą pracy, tylko przed utratą rzekomo lepszych warunków w tejże pracy. Nie wiem, czy to uzasadnione, ale bezsensowne na pewno.
Ryszard49 pisze:Jeżeli chodzi o kwestie zasobu Twojej wiedzy odnośnie funkcjonowania firm prywatnych to równa się ona zeru. I mogę to jeszcze raz powiedzieć dobitnie totalnemu zeru.
To mnie dobitnie oświeć, napisz gdzieś, co konkretnie ten Mobilis robi źle. Nie tylko ja bym się chętnie dowiedział.
Ryszard49 pisze:I nie Powinieneś się ośmieszać wypisując takie brednie na forum.
A co mi zrobisz, jak będę to robił?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

kolega Ryszard49 napisał:
[quote][/quote]
w odpowiedzi na pytanie, co takiego Mobilis robi źle.
Jeżeli chodzi o kwestie zasobu Twojej wiedzy odnośnie funkcjonowania firm prywatnych to równa się ona zeru. I mogę to jeszcze raz powiedzieć dobitnie totalnemu zeru. I nie Powinieneś się ośmieszać wypisując takie brednie na forum.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:Jeżeli chodzi o kwestie zasobu Twojej wiedzy odnośnie funkcjonowania firm prywatnych to równa się ona zeru.
No nie przesadzaj, może ma, tylko się jeszcze nie podzielił.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Witam.
Mógłbym wyjaśnić schematy organizacyjne spółek Komunikacji Miejskiej ale niestety stwierdzam że większość kolegów nie jest w temacie i temat widzi tylko z poziomu przeciętnego pasażera komunikacji miejskiej a to jest o wiele za mało żeby wziąć udział w konkretnej dyskusji.
Nie wystarczy raz skorzystać z usług danego przewoźnika żeby wystawić konkretną opinię o nim.
Trzeba się temu przyjrzeć z poziomu całokształtu funkcjonowania danej firmy.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ryszard49 pisze:Mógłbym wyjaśnić schematy organizacyjne spółek Komunikacji Miejskiej
A po co nam one?
Ryszard49 pisze:ale niestety stwierdzam że większość kolegów nie jest w temacie i temat widzi tylko z poziomu przeciętnego pasażera komunikacji miejskiej a to jest o wiele za mało żeby wziąć udział w konkretnej dyskusji.
Może i masz rację, ale jak my mamy być w temacie, skoro nas w niego nie wprowadzisz? Napisałbyś, co konkretnie oni robią źle, i już bylibyśmy w temacie. Może nie aż tak jak ty, ale chociaż coś byśmy wiedzieli. I ciekawe, z jakiego poziomu ty widzisz temat?
Ryszard49 pisze:Nie wystarczy raz skorzystać z usług danego przewoźnika żeby wystawić konkretną opinię o nim.
Trzeba się temu przyjrzeć z poziomu całokształtu funkcjonowania danej firmy.
Dobra… To może napiszesz nam tu coś o tym całokształcie funkcjonowania, a nie tylko się wymądrzasz, a jak chcieć od ciebie jakiegoś uzasadnienia, to piszesz tylko, że ty się znasz a my nie, i mamy siedzieć cicho i się nie wygłupiać? Jakby każdy był taki, ty też byś nic nie wiedział.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Witam.
Mógłbym wyjaśnić schematy organizacyjne spółek Komunikacji Miejskiej ale niestety stwierdzam że większość kolegów nie jest w temacie i temat widzi tylko z poziomu przeciętnego pasażera komunikacji miejskiej a to jest o wiele za mało żeby wziąć udział w konkretnej dyskusji.
Witam.
Mógłbym wyjaśnić zasady dyskusji na forach internetowych ale niestety stwierdzam że kolega nie jest w temacie i temat widzi tylko z poziomu przeciętnego czytelnika for a to jest o wiele za mało żeby wziąć udział w konkretnej dyskusji.
Zacytowany post nie jest pierwszym, który narusza zarówno ogólnie przyjęte zasady dyskusji jak i regulamin tego forum. Przede wszystkim kolega łamie punkt 5f regulaminu - z postów kolegi nie można nic się dowiedzieć. Często odbiegają one od tematu - punkt 5a oraz 5b. W dodatku kolega z góry zakłada, iż forumowi koledzy kompletnie nie znają się na zasadach funkcjonowania komunikacji miejskiej - co obraża współdyskutantów, więc łamie punkt 5f. W dodatku kolega stroni od przecinków, co łamie punkt 5h. Oprócz tego zgodnie z przyjętymi zasadami, post na forum jest wypowiedzą krótką, w związku z tym nie powinno się każdorazowo witać i żegnać na początku każdego posta.

Odpierając "argumenty" kolegi:
Ryszard49 pisze:Nie wystarczy raz skorzystać z usług danego przewoźnika żeby wystawić konkretną opinię o nim.
Tu kolega sam prezentuje nieznajomość tematu, bowiem Mobilis w Bydgoszczy jeździ dopiero od niedawna, umowę zaś dopiero podpisał bądź też podpisze w najbliższym czasie. W Warszawie zaś Mobilis jeździ od wielu lat i wygrywa wiele różnych przetargów, mimo iż konkurencja jest spora a wymagania duże. Tak więc nie wiem, na jakiej podstawie kolega twierdzi, iż Mobilis nie jest w stanie rzetelnie wykonać mniej wymagającego zadania, jakim jest obsługa linii 69 w Bydgoszczy oraz obsługa trzech linii w Krakowie. Oprócz tego, chciałbym zauważyć, iż warszawscy koledzy mają do czynienia z Mobilisem na co dzień od dłuższego czasu, więc mają większe prawo od kolegi by wystawić konkretną opinię o tej firmie.
Ryszard49 pisze:Trzeba się temu przyjrzeć z poziomu całokształtu funkcjonowania danej firmy.
Czego kolega najwyraźniej nie zrobił.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Witam.
Co do wypowiedzi kolegi: KKS
Oprócz tego zgodnie z przyjętymi zasadami, post na forum jest wypowiedzą krótką, w związku z tym nie powinno się każdorazowo witać i żegnać na początku każdego posta.
To musze powiedzieć że odebrałem inne wychowanie i do dobrych zasad należy się przywitać i pożegnać. Chyba że kolega korzysta z innych zasad SAWUAR WIWR. Ale to jest kwestią osobistego dobrego wychowania.

Jednego czego jestem pewien to tego że kolega KKS naprawdę zna regulamin tego forum.

Jeżeli zaś chodzi o temat który poruszamy to muszę kolegę KKS uświadomić że mogę tylko napisać czym się różnią od siebie firmy prywatne od firm miejskich. Od innych postępowań jest P.I.P i Prokuratura.

W zasadzie jest to temat poświęcony przetargom w Krakowie ale tak się akurat złożyło że obsługę linii komunikacyjnych będzie wykonywała ta sama firma która w Bydgoszczy niestety się nie sprawdziła. Co więcej wykonuje swoje zadania które można określić jako usługi z "dziką kartą", bo jak można określić funkcjonowanie tej firmy której usługi nie są monitorowane przez system identyfikacji pojazdów.
Czyli prostym językiem można to powiedzieć że Z.D.K.i M nie ma możliwości kontroli ilości taboru jak i jego punktualności na trasie.
Pozdrawiam.
Ps. Tak na marginesie chcałbym przpomnieć Administratorowi że obowiązuje już czas letni.

szubak

Post autor: szubak »

KKS pisze:Ale GW nie odpuści przewoźnikowi, a nie organizatorowi.
Nie bylbym tego taki pewien, jesli w GW pojawi sie jakis negatywny artykul, to jednak raczej w stosunku do ZDiT niz do Mobilisu... Chociaz jak widze jak ta firma zabiera sie do pracy w Krk to....

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ryszard49 pisze:To musze powiedzieć że odebrałem inne wychowanie i do dobrych zasad należy się przywitać i pożegnać. Chyba że kolega korzysta z innych zasad SAWUAR WIWR. Ale to jest kwestią osobistego dobrego wychowania.
Zasady savoir-vivre, które mi wpajano, nie obejmują witania i żegnania się przy krótkich wypowiedziach. Dyskusja na forum jest jak dialog z drugą osobą. Czy jeśli z kimś kolega rozmawia np. przez telefon, to wita się i żegna za każdym razem, jak zabiera głos?
Ryszard49 pisze:Jeżeli zaś chodzi o temat który poruszamy to muszę kolegę KKS uświadomić że mogę tylko napisać czym się różnią od siebie firmy prywatne od firm miejskich.
Proszę więc, chętnie poczytam.
Ryszard49 pisze:Od innych postępowań jest P.I.P i Prokuratura.
Tylko wobec firm prywatnych?
Ryszard49 pisze:firma która w Bydgoszczy niestety się nie sprawdziła
To ja może zacytuję kolegę:
Ryszard49 pisze:Nie wystarczy raz skorzystać z usług danego przewoźnika żeby wystawić konkretną opinię o nim.
Tyle na ten temat.
Ryszard49 pisze:Co więcej wykonuje swoje zadania które można określić jako usługi z "dziką kartą", bo jak można określić funkcjonowanie tej firmy której usługi nie są monitorowane przez system identyfikacji pojazdów.
Wykonuje swoje zadania w taki sposób, ponieważ miejscowe firmy skutecznie utrudniały jej podpisanie umowy. A że ZDKiM zleciło wykonanie zadania na ten czas nieprzygotowanej jeszcze firmie, to już jest wina zarządu.
Ryszard49 pisze:Czyli prostym językiem można to powiedzieć że Z.D.K.i M nie ma możliwości kontroli ilości taboru jak i jego punktualności na trasie.
ZDKiM sam ustala warunki kontroli ilości, jakości i punktualności. Warunków nie ustala w tym przypadku wykonawca, tylko zleceniodawca. Sytuacja w której się znajdujemy, czyli oskarżanie przewoźnika o taki stan rzeczy prowadzi do tego, iż zarząd czuje się niewinny, w związku z czym jest niejako uprawniony do tego, by w przyszłości popełniać takie same błędy, o które zapewne oskarży się przewoźnika.
Ryszard49 pisze:Tak na marginesie chcałbym przpomnieć Administratorowi że obowiązuje już czas letni.
Uwagi do administracji przekazuje się w innych tematach, czas jednak każdy przestawia na własną rękę w ustawieniach profilu.

[ Dodano: 06 Kwi 2008 16:00 ]
szubak pisze:Nie bylbym tego taki pewien, jesli w GW pojawi sie jakis negatywny artykul, to jednak raczej w stosunku do ZDiT niz do Mobilisu... Chociaz jak widze jak ta firma zabiera sie do pracy w Krk to....
Wcześniej może i tak było, bo oskarżyć można było miejski zarząd albo miejskiego przewoźnika. Teraz będzie można oskarżyć albo miejski zarząd albo przewoźnika - nie dość, że nie z Krakowa, to jeszcze z Warszawy. Więc nie mam wątpliwości, komu się oberwie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Strefa 51”