Niewykorzystana szansa dla Stargardzkiej KD

Wszystko co dziwne i niewyjaśnione na Forum. Takie UFO 😉
PAFAWAG

Niewykorzystana szansa dla Stargardzkiej KD

Post autor: PAFAWAG »

ŁK-MZK pisze:Jakby ktoś nie wiedział Resko to miasto w woj. zachodniopomorskim
Toż to w sam raz dla Stargardzkiej Kolei Dojazdowej!... Taki dobry powód, aby uruchomić nieczynną kolejkę... Aż szkoda, że nie wzięli jej pod uwagę - wąskotorówkowy transport dzieci do szkoły bardzo dobrze się sprawdza (patrz: Śmigielska KD, Krośniewicka KD) :|
Ostatnio zmieniony 2009-02-24, 00:10 przez PAFAWAG, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Weź przestań.
Na pewno jak większość tego typu przetargów wygra jakiś lokalny przewoźnik.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Toż to w sam raz dla Stargardzkiej Kolei Dojazdowej!... Taki dobry powód, aby uruchomić nieczynną kolejkę...
O wiele za drogo wychodzi.
PAFAWAG pisze:wąskotorówkowy transport dzieci do szkoły bardzo dobrze się sprawdza (patrz: Śmigielska KD, Krośniewicka KD)
Krośniewicka? Czy nie wrzucałeś może ostatnio do shoutboxa filmu z jej rozbiórki? :diabeł:
KKS pisze:Na pewno jak większość tego typu przetargów wygra jakiś lokalny przewoźnik.
Pewnie. Tego jest mnóstwo i nawet nie warto tu o nich pisać.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:Krośniewicka? Czy nie wrzucałeś może ostatnio do shoutboxa filmu z jej rozbiórki? :diabeł:
Po pierwsze - linia Przystronie - Koło Wąsk. nie jest tak do końca częścią kolejki krośniewickiej - bliżej jej do Sompolna niż do Krośniewic (a więc: Sompolińska KD, niemniej jednak rozebrał ją operator KrKD :| ).
Chociaż Krośniewicka KD, Sompolińska KD i Gnieźnieńska KD tworzyły kiedyś jedną całość - Kujawskie KD ;)

Po drugie - o przewozach na KrKD powinno się właściwie mówić w czasie przeszłym, bo operatorowi zostało wypowiedziane zarządzanie kolejką - chociaż (na szczęście) szykuje się reaktywacja kursów :)

Po trzecie - plusem egzystencji takich molochów, jakimi były scalone wąskotorowe sieci kolejowe, były i są niewątpliwie połączenia między tymi kolejami;
Stargardzka KD wchodziła za PRL-u w skład Pomorskich Kolei Dojazdowych (Stargardzka KD + Gryficka KD + Koszalińska KD)
- stacja Resko Północne Wąsk. jest, można powiedzieć, stacją graniczną pomiędzy kolejką gryficką a stargardzką.

W takiej sytuacji moje przypuszczenia dotyczące wznowienia ruchu na StKD w ramach dowozu dzieci do szkół były chyba nazbyt optymistyczne - tabor z Dóbr Nowogardzkich przejmuje Koszalin Wąsk., no i (przede wszystkim) do Reska pociągi mógłby uruchomić pierwej operator jedynej "w pełni czynnej" kolejki pomorskiej - Gryfickiej KD (lepsze i szybsze to, niż wyłonienie operatora kolei stargardzkiej, sprowadzenie taboru o odpowiednich standardach, udrożnienie szlaku, organizacja przystanków itd.) - chociaż tutaj także trzeba będzie udrożnić niemały kawałek wąskiego toru, a to generuje koszty... :|

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:W takiej sytuacji moje przypuszczenia dotyczące wznowienia ruchu na StKD w ramach dowozu dzieci do szkół były chyba nazbyt optymistyczne
Nigdzie się tego nie zrobi, bo to za duże koszty. Sam zresztą piszesz, że trzeba załatwiać odpowiedni tabor, „wyłonić operatora”, „udrożnić szlak” (czyli zapewne co najmniej solidny remont znaczącej większości owego szlaku), zorganizować przystanki etc. Przy transporcie autobusowym potrzebne są droga (która już jest) i jakaś przechodzona H9, przystanki organizuje się kupując słupek z adekwatnym znakiem drogowym i wbijając go w ziemię.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pafawag. Sorry, ale muszę Cię sprowadzić na ziemię. Nikt nie będzie inwestować w kolejkę, bo to jest Polska. Tu nikt nie chce inwestować w kolej, "bo po co?". Jakiś prywaciarz kupi jakąś starą Setrę i będzie tym wozić dzieciaki. I wszyscy będą zadowoleni:

:strzałka: Dzieci, bo będą miały autobus, który dowiezie je do szkoły bezpośrednio z domów. Do pociągów musiałyby dochodzić ;)

:strzałka: Gmina, bo będzie tanio i "dobrze"

:strzałka: Niemiecka firma "Złomen und Spółken" AG będzie zadowolona, bo wreszcie ktoś odkupi od nich 20-letnią Setrę albo innego Szmelcedesa. Nie dość, że pozbędą się złomu, to jeszcze zarobią :diabeł:

:strzałka: Złomiarze już skaczą z radości, bo będą mogli ze spokojnym sumieniem rozebrać Stargardzką Kolei Dojazdową. A przecież, żeby żyć, trzeba pić :retard:

Tylko nie wiedzieć czemu Pafawag nie jest zadowolony :lol:

Michał

Post autor: Michał »

To co tu powiedzieliście to niestety święta prawda. Jesteśmy "sto lat za murzynami".
Taka polska mentalność. Zobaczcie jak to robią w Unii Europejskiej, w której "niby" jesteśmy już super Europejczykami. Zobaczcie jak to robią w Niemczech czy Czechach. Tam kolej jeździ do najmniejszych wsi, i nikt nie płacze, że nie przynosi zysku. Wystarczy spojrzeć na mapę kolejową Polski. Stare niemieckie ziemie widać od razu. Niemcom się opłacało budować koleje, a w szczególności te wąskotorowe do małych mieścin - Polacy wolą wozić się zagrzybiałymi H9-tkami niż wyremontować wąskotorowe szlaki.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tylko co ma niby rozwinięta niemiecka kolej do jakiejś tam wąskotorówki :?: I bynajmniej dzieci nie wozi się pociągami tylko autobusami.

marekJG

Post autor: marekJG »

Amalio pisze:Tylko co ma niby rozwinięta niemiecka kolej do jakiejś tam wąskotorówki I bynajmniej dzieci nie wozi się pociągami tylko autobusami.
Dokładnie w Niemczech przewozy dzieci także realizowane są autobusami, bo jest to efektywniejsza niż jakaś tam kolejka. Nie wiem skąd te pretensje o brak wykorzystania kolei.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Michał pisze:Polacy wolą wozić się zagrzybiałymi H9-tkami niż wyremontować wąskotorowe szlaki.
Droga do wyremontowania jest bardzo trudna, trzeba skłonić samorząd lokalny, by przejął aktywa od PKP i użyczył nowo powstałemy operatorowi, trzeba mieć fundusze, które zwykle także zapewnia samorząd, co jednak czasami się nie udaje...
Amalio pisze:Tylko co ma niby rozwinięta niemiecka kolej do jakiejś tam wąskotorówki :?:
Stargardzka KD to ona "jakaś tam" raczej nie jest - Pomorskie KD to całkiem rozległa sieć, można było dojechać np. od Stargardu Szczecińskiego do Koszalina... Więcej informacji tu: http://www.koleje.wask.pl/koleje.php?rodz=2 (Pomorskie KD => Gryficka KD, Koszalińska KD, Stargardzka KD).
Amalio pisze:I bynajmniej dzieci nie wozi się pociągami tylko autobusami.
Na np. Krośniewickiej KD i Śmigielskiej KD dzieci do szkoły docierały właśnie kolejką i było dobrze, nawet bardzo.
marekJG pisze:Nie wiem skąd te pretensje o brak wykorzystania kolei.
Ech... Spójrz sobie choćby na linie drugorzędne czy lokalne u nas, w Polsce, i na te w np. Czechach czy Niemczech. Różnice w utrzymaniu i wykorzystaniu są widoczne natychmiast.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Pomorskie KD to całkiem rozległa sieć, można było dojechać np. od Stargardu Szczecińskiego do Koszalina...
A jakie prędkości rozwijałaby tam ta wąskotorówka? Nie byłoby szybciej autobusem?
PAFAWAG pisze:Na np. Krośniewickiej KD i Śmigielskiej KD dzieci do szkoły docierały właśnie kolejką i było dobrze, nawet bardzo.
Kiedyś to się w kunia jeździło i też było dobrze.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

PAFAWAG pisze: Na np. Krośniewickiej KD i Śmigielskiej KD dzieci do szkoły docierały właśnie kolejką i było dobrze, nawet bardzo.
Ale ja pisałem o wożeniu dzieci w Niemczech. A po za tym i tak kolej nie dotrze wszędzie tam gdzie autobus. No i jak ploc zauważył raczej nie jest na tyle szybka.

PAFAWAG pisze:Ech... Spójrz sobie choćby na linie drugorzędne czy lokalne u nas, w Polsce, i na te w np. Czechach czy Niemczech. Różnice w utrzymaniu i wykorzystaniu są widoczne natychmiast.
No i co to ma do wąskotorówek :?:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

plocmaster pisze:A jakie prędkości rozwijałaby tam ta wąskotorówka? Nie byłoby szybciej autobusem?
Zdziwiłbyś się, do czego są zdolne super utrzymane koleje 1000 mm :D
Amalio pisze:A po za tym i tak kolej nie dotrze wszędzie tam gdzie autobus.
I vice versa.
Amalio pisze:No i co to ma do wąskotorówek
Ano np. to, że można to odnieść także do wąskotorówek ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Zdziwiłbyś się, do czego są zdolne super utrzymane koleje 1000 mm
Czyli wyciągnie te 70?
PAFAWAG pisze:I vice versa.
Mimo wszystko autobus ma lepsze właściwości penetracyjne

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

PAFAWAG pisze: I vice versa.
Tak :?: No to ilu uczniów by miało przystanek pod domem :?: :]

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Amalio pisze:Tak No to ilu uczniów by miało przystanek pod domem
No pod domem to na pewno nie (chyba że ktoś mieszka w budynku dworca ;) ), ale może być tak, że kolejka wjedzie tam, gdzie hadziewiątka się nie wtoczy :]

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

PAFAWAG pisze: No pod domem to na pewno nie (chyba że ktoś mieszka w budynku dworca ;) ), ale może być tak, że kolejka wjedzie tam, gdzie hadziewiątka się nie wtoczy :]
Jeżeli jest gdzieś dom, to prowadzi do niego jakaś droga i autobus się tam dotoczy :]

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG, proszę, skończ.

Lopez

Post autor: Lopez »

Michał pisze:Zobaczcie jak to robią w Unii Europejskiej, w której "niby" jesteśmy już super Europejczykami. Zobaczcie jak to robią w Niemczech czy Czechach.
Jakiś kompleks?
Spokojnie. Jeszcze trochę czasu potrzeba, żebyśmy jeśli chodzi o zasobność, ale także struktury społeczne dogonili np. Hiszpanię. Niemcy to dziś 4. gospodarka świata. Czechy też nie są dobrym argumentem, bo to jest po prostu przypadek szczególny - "najlepszy przykład okcydentalizacji w Europie Środkowej".
Tak więc z tym, że potrzebujemy jeszcze 30 lat na dorównanie Hiszpanii trzeba się zwyczajnie pogodzić, zamiast zrzędzić. Myślicie, że u nich też zawsze było tak pięknie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Strefa 51”