plocmaster pisze:Krośniewicka? Czy nie wrzucałeś może ostatnio do shoutboxa filmu z jej rozbiórki?
Po pierwsze - linia Przystronie - Koło Wąsk. nie jest tak do końca częścią kolejki krośniewickiej - bliżej jej do Sompolna niż do Krośniewic (a więc: Sompolińska KD, niemniej jednak rozebrał ją operator KrKD
).
Chociaż Krośniewicka KD, Sompolińska KD i Gnieźnieńska KD tworzyły kiedyś jedną całość - Kujawskie KD
Po drugie - o przewozach na KrKD powinno się właściwie mówić w czasie przeszłym, bo operatorowi zostało wypowiedziane zarządzanie kolejką - chociaż (na szczęście) szykuje się reaktywacja kursów
Po trzecie - plusem egzystencji takich molochów, jakimi były scalone wąskotorowe sieci kolejowe, były i są niewątpliwie połączenia między tymi kolejami;
Stargardzka KD wchodziła za PRL-u w skład Pomorskich Kolei Dojazdowych (Stargardzka KD + Gryficka KD + Koszalińska KD)
- stacja Resko Północne Wąsk. jest, można powiedzieć, stacją graniczną pomiędzy kolejką gryficką a stargardzką.
W takiej sytuacji moje przypuszczenia dotyczące wznowienia ruchu na StKD w ramach dowozu dzieci do szkół były chyba nazbyt optymistyczne - tabor z Dóbr Nowogardzkich przejmuje Koszalin Wąsk., no i (przede wszystkim) do Reska pociągi mógłby uruchomić pierwej operator jedynej "w pełni czynnej" kolejki pomorskiej - Gryfickiej KD (lepsze i szybsze to, niż wyłonienie operatora kolei stargardzkiej, sprowadzenie taboru o odpowiednich standardach, udrożnienie szlaku, organizacja przystanków itd.) - chociaż tutaj także trzeba będzie udrożnić niemały kawałek wąskiego toru, a to generuje koszty...