Prawdy i mity o Metrze we Wrocławiu

Wszystko co dziwne i niewyjaśnione na Forum. Takie UFO 😉
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-08-29, 16:39

PAFAWAG pisze: Opisy stacji są kiczowate, do tego dochodzi niebezpieczeństwo wykorzystania politycznego tego pomysłu.
Zamiast tego lepiej wymyśliliby jakieś sensowne drogi do Miasteczka i Powsina i puścili nimi ZTM, a nie jakieś kolejki linowe do kościoła.
Jacbull pisze:Nie mam pojęcia, czy dziś jest używany
Tylko podczas bombardowania linii Odry i Nysy
ObrazekObrazek

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2012-08-29, 17:16

Jacbull pisze:Akurat pod dworcem Wrocław Główny znajduje się... Schron przeciwatomowy, największy w Polsce.
Raczej nie przeciwatomowy; pod Dworcem Głównym znajduje się wiele pomieszczeń, z których jedno rozkuto (właściwie rozsadzono) i przerobiono na parking podziemny (zresztą absurdalnie drogi).
http://wroclaw.hydral.com.pl/entity.act ... &id=541474
Jeśli metro tam jest, to jest niżej (pewnie max. ~35 m).
Jacbull pisze:Nie mam pojęcia, czy dziś jest używany
Schrony administruje Obrona Cywilna, i właściwie na tym się kończy - umocnienia są albo zasypane, albo zalane, albo zagracone, albo burzone, albo przerabiane na sklepiki.
Jacbull pisze:A tak poważnie, to budowa metra we Wrocławiu nie byłaby taka prosta. Wszystko zależy od gruntu no i częściowo od Odry
Obecnie okazuje się, że sądzenie, iż budowa metra w takich warunkach jest trudna/niemożliwa, jest błędne - da się to zrobić (jako przykład z czasów zamierzchłych w którymś wydaniu lokalnych telewizyjnych "Faktów" [wydaniu opisującym badania PAN dot. budowy metra] podano Sankt Petersburg).
pmaster pisze:Zamiast tego lepiej wymyśliliby jakieś sensowne drogi do Miasteczka i Powsina i puścili nimi ZTM
Wilanów i Ursynów łączy jedna droga przez skarpę (przedłużenie ul. Hlonda), ale jednokierunkowa (dwukierunkowa dla rowerów i pieszych)...

ODPOWIEDZ