SWRKT w Koszalinie

Wszystko co dziwne i niewyjaśnione na Forum. Takie UFO 😉
Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

SWRKT w Koszalinie

Post autor: Mrozard »

... czyli Stowarzyszenie Wspierania Reaktywacji Komunikacji Tramwajowej w Koszalinie. Taka ciekawostka. Mają nawet profil na Facebooku: http://pl-pl.facebook.com/people/Koszal ... 1685060658 . Tylko czy to ma sens? IMHO człowiek który to wymyślił, cierpi na debilizm galopujacy. Kupić więcej wozów, zwiększyć częstotliwość i żadnych tramwajów nie trzeba...

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Poza tym jak ktoś już mówił na forum miasto, które chce zbudować sieć tramwajową musi mieć przynajmniej 150 tys. mieszkańców, czy jakoś tak. Ale tak poza tym, to tramwaj jest fajną rzeczą. ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

mrozard pisze:Tylko czy to ma sens?
Nie i na tym możemy zakończyć chyba temat.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Ludziowi może prędzej chodzić o konwersję linii Koszalin-Mielno z powrotem w linię tramwajową, to miało by większy sens - główne roboty do wykonania to, oprócz sprowadzenia stosowanego taboru, budowa zaplecza technicznego i sieci trakcyjnej. Poza tym w Koszalinie należałoby jakoś podprowadzić linię bliżej samego miasta (nie dworca).
OPi pisze: miasto, które chce zbudować sieć tramwajową musi mieć przynajmniej 150 tys. mieszkańców, czy jakoś tak
W tym przypadku byłaby to linia tramwajowa / Light Rapid Transit łącząca dwa oddzielne miasta, więc nie jest to do końca taki przypadek...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A w czym to ma być lepsze od pociągu?

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

PAFAWAG pisze:Poza tym w Koszalinie należałoby jakoś podprowadzić linię bliżej samego miasta (nie dworca).
Z tym, że koszaliński dworzec jest praktycznie w centrum (od ścisłego centrum jest kilkaset metrów, max. 1,5 km). A że jest on głównym węzłem przesiadkowym, to nie widzę większego sensu prowadzenia tramwaju wgłąb miasta.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

To co zamykamy temat ? :chytry:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Niech umrze śmiercią naturalną.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

OPi pisze:miasto, które chce zbudować sieć tramwajową musi mieć przynajmniej 150 tys. mieszkańców, czy jakoś tak
Płock nie ma a kombinują

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

KKS pisze:A w czym to ma być lepsze od pociągu?
Np. w częstości wykonywania kursów (przy posiadaniu więcej niż jednego pojazdu), przy okazji można również zwiększyć liczbę przystanków.
pmaster pisze:Płock nie ma a kombinują
Płock ma rafinerię, która moim zdaniem jest głównym magnesem dla linii tramwajowej (podobna sprawa była kiedyś w Warszawie, gdzie chciano doprowadzić tramwaj pod EC Siekierki) - powód wprowadzenia szynowej KM trochę "socjalistyczny", jednak sens wciąż jakiś ma.
mrozard pisze:A że jest on głównym węzłem przesiadkowym, to nie widzę większego sensu prowadzenia tramwaju wgłąb miasta.
Chodziło mi bardziej o stworzenie czegoś w rodzaju terminalu "drzwi w drzwi" z autobusową KM... ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

PAFAWAG pisze:Np. w częstości wykonywania kursów
Pociągi nie mogą jeździć częściej?
PAFAWAG pisze:przy posiadaniu więcej niż jednego pojazdu
Pociągów nie można posiadać więcej?
PAFAWAG pisze:przy okazji można również zwiększyć liczbę przystanków.
Pociągi nie mogą się zatrzymywać częściej?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:Płock ma rafinerię, która moim zdaniem jest głównym magnesem dla linii tramwajowej
No to też powód, ale nie jedyny
PAFAWAG pisze:powód wprowadzenia szynowej KM trochę "socjalistyczny", jednak sens wciąż jakiś ma.
Przetwarzanie ropy naftowej nie jest zbytnio socjalistyczne, ale nieważne. Zresztą to nie byłby tylko tramwaj do rafinerii, ale EOT

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

KKS pisze:
PAFAWAG pisze:Np. w częstości wykonywania kursów
Pociągi nie mogą jeździć częściej?
PAFAWAG pisze:przy posiadaniu więcej niż jednego pojazdu
Pociągów nie można posiadać więcej?
PAFAWAG pisze:przy okazji można również zwiększyć liczbę przystanków.
Pociągi nie mogą się zatrzymywać częściej?

Przypomnij sobie, że jesteśmy w Polsce i odpowiedz sobie na te pytania sam ;) Niedasię.... A jakby nie było taki tramwaj jest dużo tańszy w eksploatacji niż powiedzmy SM42 + bp + bp czy nawet szynobus. Tak czy siak marne szanse na istnienie tam tramwaja, w Wałbrzychu też miał być i powtarzane jest to co wybory od lat 70.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Na pewno bardziej dasię niż zrobić tramwaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Strefa 51”