7700 -nowa wersja

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Stefko

Post autor: Stefko » 2006-11-06, 10:43

Turbo94 pisze: Głównie do Niemiec i Szwajcarii.
Niedawno widziałem to jeden do Budapesztu jechał :)

OZZY

Post autor: OZZY » 2006-11-20, 19:35

Hmm.. czas na małego newsa z Łodzi :D
Dzisiaj, w okolicach ulicy Tuwima, o godzinie 14:08, na lini 74 widziałem Volvo 7700 najnowszej generacji - czyli chłodnica a'la spoiler :D
Jest ono czymś w rodzaju testera, prezentującego jak mniejwięcej beda wyglądały najnowsze nabytki Łódzkiego MPK (tutaj mamy ostateczny argument na to że najnowsze łamańce nie będą miały starego design'u)
Będe na niego polował, gdyż w mojej okolicy 90% lini jest obsadzane przez "Limankę" i w razie czegoś zamieszczę tutaj moje obserwacje na temat w.w. pojazdu.
Jako potwierdzenie tej informacji można potraktować artykuł ze strony Łódzkiego MPK
Link

Darek85

Post autor: Darek85 » 2006-11-20, 19:54

OZZY pisze: Będe na niego polował, gdyż w mojej okolicy 90% lini jest obsadzane przez "Limankę"
ZTCW, przez najbliższe 3 dni będzie zasuwał na linii 73. To tak dla ułatwienia ;)
Też będę na niego polował :D

OZZY

Post autor: OZZY » 2006-11-20, 20:04

Hmm... bardzo możliwe.
Musze przyznać że na żywo jest po prostu piękny. Może to moje osobiste odczucia ale jest dużo ładniejszy niż Man'y Lions City :)
Tylko z tego co widziałem to chyba ma zwykłe drzwi a nie przesuwno-odskokowe tak jak większość Łódzkich Volvo. Mam nadzieję że nasze 5 solówek i 14 łamańców bedzie miało typowe dla Łodzi, jakże praktyczne drzwi odskokowe :)

ppln

Post autor: ppln » 2006-11-20, 21:31

Ta nowa generacja wygląda naprawdę fajnie chociaż Solaris lepiej ;)

Wiecie może czy będzie w sobotę/niedzielę stał na Limance? Chcę nań zapolować, a na Lotnisko dojeżdża tylko kilka przegubowych brygad 65

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29080
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-11-21, 10:44

Ja od razu proszę o Wasze wrażenia - jak tylko uda się któremuś z kolegów przejechać tym pięknym pojazdem. :P

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-11-21, 13:50

Przejechalem tym autobusem dwa kolka. Wrazenia bardzo pozytywne, znacznie lepsze zawieszenie niz w starszych Volvo 7000, wszelkie nierownosci pokonuje lagodnie. W dodatku znacznie lepsze przyspieszenie (250 KM robi swoje), kierowca bardzo sobie to zachwalal, do tego wieksza zwrotnosc autobusy (zmiany w zawieszeniu pozwolily zmniejszyc promien skretu). Do tego calkiem dobrze wyciszony, oraz dobrze rozplanowane wnetrze (dostep do siedzen nawet tych na samym koncu jest dobry, i wszedzie jest duzo miejsca na nogi).

Wady? W sumie moge sie doczepic do jednej rzeczy, ktora i tak bedzie zmieniona w lodzkich wozach. Testowiec nie ma przyciskow do otwierania drzwi przez pasazerow (na co narzekal kierowca), ale w seryjnych wozach bedzie. Woz ma klime (nawet dziala :) ), ale lodzkie jej nie beda mialy, w zamian beda przesuwane okna. Aha no i moze jeszcze jedna niedogodnosc, siedzenia przed wieza sa bardzo wysoko, osoba wysoka moze zawadzac o sufit (ja mam metr 80 i jakos jeszcze sie zmiescilem).

Aleksej
Ostatnio zmieniony 2006-11-21, 18:30 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-21, 18:25

aleksej pisze:W dodatku znacznie lepsze przyspieszenie (205 KM robi swoje)
Chodzi o to, że jest o 205 KM mocniejsze od poprzednich, czy że ma 205 KM? Boję się myśleć, ile poprzednie miały…

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-11-21, 18:30

Sorki wdala sie literowka, silnik ma 250 KM nie 205 :)

Aleksej

ppln

Post autor: ppln » 2006-11-21, 20:17

Mi się wydaje czy w Solarisach/MANach standardowy silnik to 260KM?

PS. Nie wiesz na jakiej linii będzie jeździł w najbliższym czasie, do kiedy będzie i czy w weekend będzie stał na zajezdni.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-21, 20:21

ppln pisze:Mi się wydaje czy w Solarisach/MANach standardowy silnik to 260KM?
Solarisy to nie wiem, ale w MAN-ach możesz jeszcze mieć 220 KM. Generalnie nie ma czegoś takiego jak standard, każdy bierze to co chce.

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-11-21, 20:56

ppln pisze: PS. Nie wiesz na jakiej linii będzie jeździł w najbliższym czasie, do kiedy będzie i czy w weekend będzie stał na zajezdni.
Jutro i pojutrze na 73, trzecia brygada.

Ma zostac w Lodzi na dwa tygodnie, bedzie jezdzil codziennie (no chyba ze nawali :D ), oprocz 73 bedzie jezdzil tez na 64, 74 i 83.

Aleksej

ppln

Post autor: ppln » 2006-11-21, 21:22

aleksej pisze:
Ma zostac w Lodzi na dwa tygodnie, bedzie jezdzil codziennie (no chyba ze nawali :D ), oprocz 73 bedzie jezdzil tez na 64, 74 i 83.
No nie mają lepszych linii...

PS. Kiedy wraca na Limankę to 73/3?
PS2. A może będzie możliwe złapanie go za dnia na Limance? W weekend najlepiej

Darek85

Post autor: Darek85 » 2006-11-22, 20:44

Aleksej, a wiesz może czy w seryjnych egzemplarzach zastosują drzwi odskokowe, tak jak w poprzednich łódzkich autobusach Volvo?

ppln

Post autor: ppln » 2006-11-22, 21:06

Raczej (chociażby dla unifikacji, pewnie gdyby w #3001 nawaliły któreś drzwi to by były wymienione na odskokowe)

kombino

Post autor: kombino » 2006-11-22, 22:08

aleksej pisze:W dodatku znacznie lepsze przyspieszenie (250 KM robi swoje),
Sprawdzales u producenta :?: :chytry: Mowilo sie o 3 wariantach mocy dla silnika 9litrowego: 260,310,360(1,2-solo+2,3-przegub),a takze o 2 wersjach CNG 260,300KM.

aleksej

Post autor: aleksej » 2006-11-22, 23:13

ppln pisze: No nie mają lepszych linii...

PS. Kiedy wraca na Limankę to 73/3?
PS2. A może będzie możliwe złapanie go za dnia na Limance? W weekend najlepiej
A co to sa 'lepsze linie'? Brygada 73/3 jezdzi praktycznie caly dzien, od wczesnego rana do 20 iles tam, wiec zlapania tego autobusu na Limanowskiego w dzien bedzie trudne, ale masz brygade i linie wiec latwo zlapac go. W weekend nie wiem jak bedzie jezdzil.
Darek85 pisze:Aleksej, a wiesz może czy w seryjnych egzemplarzach zastosują drzwi odskokowe, tak jak w poprzednich łódzkich autobusach Volvo?
Nie mam pojecia.
ppln pisze:Raczej (chociażby dla unifikacji, pewnie gdyby w #3001 nawaliły któreś drzwi to by były wymienione na odskokowe)
Taaa....bo wstawienie drzwi odskokowych zamiast otwieranych do srodka to 10 min roboty i to bez zadnych przerobek. A przypomne ze pierwsze drzwi we wszystkich Volvach sa otwierane do srodka, wiec z ta unifikacja to nie przesadzaj.
kombino pisze: Sprawdzales u producenta :?: :chytry: Mowilo sie o 3 wariantach mocy dla silnika 9litrowego: 260,310,360(1,2-solo+2,3-przegub),a takze o 2 wersjach CNG 260,300KM.
Hmm...nie sprawdzalem, ale kierowca mowil ze ma 250 KM, pewnie sie mylil i jest to silnik 260 konny. Zreszta co za roznica, fakt faktem ze znacznie lepiej przyspiesza niz Volv0 7000 z poprzednich dostaw.

Aleksej

Kamil

Post autor: Kamil » 2006-12-17, 12:44

Nowe, piękne co tu dużo mówić :P . Chciałbym je widzieć jeżdżące w Wałbrzychu i w barwach MPK. :)

mpConroe

Post autor: mpConroe » 2006-12-17, 16:08

U nas ostatnio był na testach :chytry:

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-12-17, 16:58

Kilka zdj. ,które wykonali użytkownicy Wrocławskie Forum Komunikacyjnego: WFK-a WFK-a WFK-a WFK-a WFK-a WFK-a

Zablokowany