7700 -nowa wersja

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-12-17, 18:41

Ten dach to mi mocno Solarisem pachnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-18, 12:46

Wilchelm pisze:Kilka zdj. ,które wykonali użytkownicy Wrocławskie Forum Komunikacyjnego:
Z wyglądu to nawet jest sympatyczny. A jakie są Wasze wrażenia z jazdy tym autobusem (oczywiście od strony pasażerskiej) ? :P

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2006-12-18, 16:02

Ja nie jechałem, ale podobno ma konkretnego kopa czyli przyspieszenie ;-)

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-18, 21:15

Wilchelm pisze:Ja nie jechałem, ale podobno ma konkretnego kopa czyli przyspieszenie
Nic dziwnego, w końcu 9-litrowy silnik robi swoje ;). Jednak jak się okazuje autobus ten zaliczył już awarię. Podczas ostatnich testów w MPK Wrocław uszkodzeniu uległo zawieszenie w testowym Volvie. Po całym zdarzeniu autobus ten został scholowany na zajezdnię Obornicka, lecz jakoś uporano się z tą awarią ;).
Ostatnio zmieniony 2006-12-18, 21:39 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-19, 09:32

Ciekawy jestem, jaki konkretnie element zawieszenia, doznał uszkodzenia.... :roll:

Turbo94

Post autor: Turbo94 » 2006-12-19, 22:38

J-31 pisze:A jakie są Wasze wrażenia z jazdy tym autobusem (oczywiście od strony pasażerskiej) ? :P
Ja jechałem. I muszę przyznać, że autobus ma dobrego kopa. Nie zauważyłem większych zmian we wnętrzu. Kierowca miał tachograf ( który nie działał ). Wkurzały mnie dwie rzeczy. Pierwsza, to to, że jak zajmie się chyba 2 rząd siedzeń za drugimi drzwiami, to nic nie widać! :diabeł: I 2 rzecz to stare siedzenia. Jedynie nowa jest w nich tapicerka. I jeszcze ten wybrzuszony kształt osłony wieży... Ale ogólnie autobus niewiele lepszy od poprzednika.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-20, 09:38

Wielkie dzięki za wrażenia - Turbo... ;)

Rzeczywiście, jak obejrzałem fotki, to, ta wieża robi wrażenie. :P
Ostatnio zmieniony 2006-12-20, 16:04 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 758
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik » 2007-05-24, 21:47

Od wczoraj w ZKM Veolia Tczew testuje Volvo 7700 miałem tym autobusem, przyjemność się przejechać podoba mi się wnętrze oraz że ten autobus jest niskopodłogowy na całej długości. Jedno do czego nie mogę się przekonać, to szafa umieszczona po lewej stronie pojazdu a nie jak np:w Mercedesach Conecto po prawej przez to są tylko trzy miejsca siedzące z tyłu jest to takie same volvo które było na testach w Łodzi i we Wrocławiu sprawdzałem w TWB.

OZZY

Post autor: OZZY » 2007-05-24, 22:05

Akurat w Łodzi mam zarówno Conecto jak i najnowsze V7700 i obydwa mają z tyłu po trzy siedzenia więc nie wiem o co chodzi :)
A co do szafy to w Conecto jest tam jedynie chłodnica natomiast w V7700 jest tam cały silnik. Oba rozwiązania są od siebie znacznie różne ponieważ w podwoziu B9L(A) na którym zostało wybudowane najnowsze V7700 silnik jest w układzie stojącym a w Conecto silnik leży.

Nie wiem czy jest w tym coś "nie przekonującego". Obecnie jeśli silnik znajduje się w kibelku to jest on po lewej stronie tylnego zwisu...
Co widać po SU, Volvo, "stojących" MANach albo Mercedesach.

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 758
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik » 2007-05-24, 22:11

Po prostu ta szafa, wydaje mi się szeroka.

OZZY

Post autor: OZZY » 2007-05-24, 22:16

Owszem, ponieważ znajduje się tam silnik a nie tylko chłodnica. To musi zajmować trochę miejsca, chociaż i tak w Volvo jest to pod względem miejsca rozwiązane super oszczędnie. O ile sama szafa jest szersza niż ta w Conecto to i tak samo zajmuje 2 miejsca siedzące. W takim Solarisie czy Citaro 100% LF są to już 4 miejsca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-05-25, 08:52

Dominik pisze:Po prostu ta szafa, wydaje mi się szeroka
Jak już napisał Ozzy - ona musi taka być. Tak samo szeroką szafę posiadają również m.in. Solarisy Urbino i naprawdę w niczym to nie przeszkadza ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-06-14, 14:56

Volviak jest testowany w Gdyni przez Veolię.

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 758
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik » 2007-06-14, 18:18

I co myślisz o tym autobusie, mi się w nim podoba klimatyzacja.Chciałbym żeby zakupili do Tczewa.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-06-14, 21:35

Dominik pisze:I co myślisz o tym autobusie
Nie jechałem jeszcze, ale raczej jest w dużym stopniu taki jak inne Volviaki czyli jest dosyć fajny choć Solaris lepszy.
Dominik pisze:Chciałbym żeby zakupili do Tczewa.
Przynajmniej jeden taki nowy mogliby zakupić do Gdyni.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-06-14, 23:11

ep40 pisze:Volviak jest testowany w Gdyni przez Veolię.
Ile dni będą trwały testy ?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-06-14, 23:16

Dominik pisze:mi się w nim podoba klimatyzacja.
To, że jest, czy to, że jest jakaś specjalnie fajna?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-06-14, 23:23

MKM Shadow pisze:Ile dni będą trwały testy ?
Do 18 czerwca, więcej pisze tu:
http://zkmgdynia.pl/index1.php?action=0302&idn=347

Volvo 7000A

Post autor: Volvo 7000A » 2007-06-15, 10:32

no to sie mozesz nim najezdzic:)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-06-15, 19:39

ep40 pisze:Nie jechałem jeszcze, ale raczej jest w dużym stopniu taki jak inne Volviaki
Mi się zdarzyło dziś nim przejechać. Rzeczywiście na pierwszy rzut oka, to typowe 7k. Jednak są róznice.
Na plus: W miarę cichy i bez wibracji silnik, choć wydawało mi się, że pracuje na zbyt wysokich obrotach. Wygodna jazda. Pokrywy przednich nadkoli w kolorze popielatym zamiast dotychczasowego kremowego lub maślanego.
Na minus: Wspomniany kolor popielaty jest zbyt ciemny i zastosowany w zbyt dużej ilości w tylnej części wnętrza (wieża i elementy wykończenia aż po sufit) co powoduje, iż z tyłu jest ciemno. Półtoraki. Szyba kabiny kierowcy w topornej ramce nijak niemającej się do ogólnej stylistyki - do tego lata w czasie jazdy. Miejsce dla wózka inwalidzkiego odgrodzono dodatkową barierką i słupkiem co sprawia wrażenie swoistej klatki, poza tym utrudnia to poruszanie się po pojeździe.
A tak ogólnie to jest ładny, nowy :)

Zablokowany