7500 -"Bi-articulated"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Wiśnia

7500 -"Bi-articulated"

Post autor: Wiśnia »

Zdjęcie
Volvo zaprezentowało dziś w Goeteborgu swojego nowego dwuprzeguba - model 7500 Bi-articulated. Nadwozie, jak od razu widać, pochodzi z Volvo 8500 i jak głosi oznaczenie wykonane jest z aluminium. Ciekawe jakim napędzane jest silnikiem, z tego co widać na zdjęciach jest on zabudowany wieżowo pomiędzy osiami w pierwszym członie. Na razie na stronie Volvo Buses, poza 2 zdjęciami w Imagebanku żadnych informacji nie ma.

P.S. Z tego co widać moja wizja sprzed roku się spełniła. Dłużej będący na tym forum jego użytkownicy zapewne pamiętają obrazek, który miałem w podpisie pod nazwą Volvo 8500LEAA.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

To jest tak zwane cudo na patyku. Nie ma co ukrywać wątpię, aby w Europie zbyt wiele tego typu pojazdów znalazło zastosowanie (tylko największe miasta). Poza tym to ten produkt jest kierowany pewnie głównie ku Chiną i tego typu krajom :)

Milenium

Post autor: Milenium »

Ale brzydactwo.
Wilchelm pisze:ku Chiną i tego typu krajom :smile:
Pewno masz rację,chińczycy nie patrzą na wygląd :).

Podi

Post autor: Podi »

Wilchelm pisze:ku Chiną
Ku Chinom.

Kolejne dziwactwo, już to MB Citaro Capa City jest lepsze...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wilchelm pisze:(...) Nie ma co ukrywać wątpię, aby w Europie zbyt wiele tego typu pojazdów znalazło zastosowanie (tylko największe miasta).
I Możesz się zdziwić. Na zachodzie - w Niemczech, Holandii - tworzy się specjalne, zamknięte dla ruchu kołowego - trasy autobusowe, a takie autobusy, dwuprzegubowe je obsługują. Ten pojazd jest konkurencją dla VanHool'a ;)
Wilchelm pisze: Poza tym to ten produkt jest kierowany pewnie głównie ku Chiną i tego typu krajom :)
Chińczyków na to nie stać, no chyba, że w związku z olimpiadą w Pekinie, ale oni mają własnych producentów. Jesli już to prędzej kraje Ameryki Płd., typu np. Brazylia :mruga:

56247

Post autor: 56247 »

Wózek niezły.Niestety nie nasze drogi i realia komunikacyjne,tudzież ilość wykonywanych zakrętów...

Milenium

Post autor: Milenium »

Podi pisze:już to MB Citaro Capa City jest lepsze...
Ilość drzwi w tym Volvo mnie niepokoi.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Przypominam że czerwony autobus w moim poście to tylko moja wizja sprzed roku, kedy nie wiedziałem, że takie coś powstanie. Prawdziwy ma układ drzwi 1-2-2-2.
Jeśli chodzi o sprzedaż w Azji czy w Ameryce Płd. to Volvo ma tam swoje fabryki i tam te autobusy będą produkowane, a nie w Szwecji.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Tramwaj pisze:Ilość drzwi w tym Volvo mnie niepokoi.
No masz racje. Przydałyby się jeszcze w środkowym członie.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

rupak pisze:
Tramwaj pisze:Ilość drzwi w tym Volvo mnie niepokoi.
No masz racje. Przydałyby się jeszcze w środkowym członie.
Rrzydałoby się czytanie ze zrozumieniem:
Przypominam że czerwony autobus w moim poście to tylko moja wizja sprzed roku, kedy nie wiedziałem, że takie coś powstanie.
Zdjęcie 2 Tak wygląda 7500 od drugiej strony.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Rozumiem, że to te autobusy też jeżdzą w Szwecji :chytry:.

Jessi

Post autor: Jessi »

Mnie się bardzo podoba ten wynalazek Volvo. w ogóle wszystkie Volvo są super, oczywiście autobusy. Myślę że jedynie będą one jeździć w jakiś naprawdę dużych miastach, szkoda że nie w Polsce

Kuba

Post autor: Kuba »

Mi sie tak srednio podoba, ale to moze byc niezla oferta dla biedniejszych przewoznikow, wydaje mi sie ze nie powinien byc taki drogi - bo za nowoczesnie itp. nie wyglada :]

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

No jeżeli np. 18 metrowce to koszt ok 1 mln zł. to taki na pewno nie będzie tańszy i wątpię aby biedniejsi przewoźnicy byli sobie w stanie na niego pozwolić.

Milenium

Post autor: Milenium »

Na tej fotce już ładniej wygląda,tylko autobus dla mnie jest taki nie "volvowski".Nie ma aż takiego wdzięku,uważam że na 100% nie jest na rynek europejski.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Na pewno jest na rynek europejski.Jak już pisałem wyżej do produkcji "tanich" autobusów Volvo ma fabryki w Meksyku, Chinach i Brazylii. Jeżeli ktoś ma wątpliwości co do "volvowskości" jego wyglądu to odsyłam do najpopularniejszego modelu Volvo w Swecji, Danii i Norwegii (pomijam Finlandię, ponieważ tam są produkowane 8700, chyba tylko na rynek fiński) - w tych krajach nie ma 7000/7700 ani innych znanych nam w Polsce modeli. Poza kilkoma używanymi - np. Volvo B10L z ZKM Tczew czy B10MA z PKM Tychy.

Zdjęcie V8500

Inspektor

Post autor: Inspektor »

W sumie nie jest zły, ale nie jest też rewelacyjny. Mercedes Capa City sprawia wg mnie o wiele lepsze wrażenie.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Inspektor pisze:W sumie nie jest zły, ale nie jest też rewelacyjny. Mercedes Capa City sprawia wg mnie o wiele lepsze wrażenie.

Tu masz wielką racje :).

ikarus5326

Post autor: ikarus5326 »

Inspektor pisze:W sumie nie jest zły, ale nie jest też rewelacyjny. Mercedes Capa City sprawia wg mnie o wiele lepsze wrażenie.
Według mnie, jak to już napisał Inspektor, Capa City jest ładniejszy, wygląda bardziej nowocześnie... Podoba mi się to, że ma dwa przeguby, jestem ciekaw jak się takie coś prowadzi... :o:

Jessi

Post autor: Jessi »

<b>napewno</b> takie cóś prowadzi się ciężko.

http://www.infobus.pl/text.php?id=5506 - zapraszam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”