B10L/LA

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-10, 22:47

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gdańsku przeznaczyło do kasacji swojego jedynego Volvo B10L o nr. taborowym 1020 (jest to nr taborowy nadany przez ZKM Gdynia, oryginalny nr taborowy tego autobusu to 80502). Autobus ten miał 8 lat. przybył do PKS-u Gdańsk w 1998r. jako pierwszy w pełni niskopodłogowy autobus w tym przedsiębiorstwie. Był też pierwszym niskopodłogowcem, jaki obsługiwał wówczas linię 181. Przyczyny kasacji są nieznane. Najprawdopodobniej jednak autobus ten sprawiał dosyć spore problemy w eksploatacji. Jeog minusem był również brak odpowiednich części z racji tego, iż był to jedyny tego typu autobus w gdańskim PKS-ie. Obecnie najprawdopodobniej już nie istnieje :(.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2006-12-10, 23:09

Co do Volva to się wypowiem, że jak się psuł, o części było trudno to dobrze zrobili. Ogólnie po Volvach czasami nie wiadomo, czego się spodziewać. :)

P.S. Ostatnio wkurzył mnie jeden fakt dotyczący pewnego pana, który m.in. zajmuje się drogami w Olsztynie i jest odpowiedzialny za wypadek (śmiertelny) na pewnym, nowym skrzyżowaniu. EOT :frown:
Zachodni wiatr spienione goni wale...

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-10, 23:56

muszyx pisze:Co do Volva to się wypowiem, że jak się psuł, o części było trudno to dobrze zrobili
I tak i nie. Z jednej strony to dobrze, że go skasowali, gdyż w ten sposób zaoszczędzili m.in. na rzeczonych częściach. Z drugiej jednak strony jest to niskopodłogowiec, a tego typu autobusów w PKS-ie Gdańsk jest naprawdę niewiele (choć podobno do obsługi linii ZKM Gdynia ich liczba w zupełności wystarcza).
muszyx pisze: Ogólnie po Volvach czasami nie wiadomo, czego się spodziewać.
Oj, to zbyt duże uogólnienie. Po prostu jakość tego typu Volv nie zależy także od wykonania ich w fabryce, ale też od warunków eksploatacyjnych. Stąd też jedni przewoźnicy potrafią utrzymać je w dobrej kondycji-inni zaś nie. Jednak tak naprawde ich zakup ma sens tylko w większych ilościach, w przeciwnym wypadku dochodzi do tego typu sytuacji, jak ta przedstawiona powyżej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-12-11, 09:59

Szkoda, że go nie sprzedali innemu przewoźnikowi. Podejrzewam, że nie znaleźli chętnego na kupno. :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-05-23, 21:03

12 szt. Ex. łódzkich Volv pojawiło się na otomoto:
:strzałka: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1168459

Co ciekawe, MPK sprzedawało je po 5 000, a Pan Tkaczyk już po ... 29 000 :]
Ostatnio zmieniony 2009-05-24, 16:37 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 1 raz.
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-05-23, 22:41

Bo MPK je sprzedawało po cenie złomu, a ten Tkaczyk głupi nie był, wyczuł kasę i sprzedaje całe - jak widać Transkom już kupił. No i 29, a nie 20tys...
Tory na tiry!

ppln

Post autor: ppln » 2009-05-24, 10:38

MPK chciało najpierw sprzedawać od 50 000 ale nikt chętny się nie znalazł, to potem sprzedali jak za złom (23-25 sztuk - 115-125 tys.). Jeśli uda mu się wszystko sprzedać (12 szt. + 2 do Transkomu) to zarobi ok. 280 tys. co jest niezłym wynikiem, ale żeby wyjść na zero musi pchnąć jeszcze 3 (co wcale nie musi być takie łatwe, pomimo dobrego rocznika wozy wcale nie są w dobrym stanie, możliwe że niektóre z tych 12 ledwo jeżdżą i mogą np. nie zaliczyć przeglądu, a model jest mało popularny więc mało kto ma zaplecze do serwisowania tych cudów)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-06-07, 15:17

http://moto.allegro.pl/item656139940_vo ... zesci.html

Tym razem 10 500, ale ... za silnik.
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2009-09-28, 17:44

Tak się dołączę do tematu:
http://www.bus-bild.de/name/einzelbild/ ... ausen.html

Na myśli mi przychodzi Volvo B10L z nadwoziem Hess, ale ma on mniej niż 12 metrów. Wie ktoś jak się taka skrócona wersja nazywa?

Jeździ toto w Schaffhausen (Szwajcaria)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-09-28, 18:45

Podwozie to Volvo B6L. Nazywa się to po prostu Midibus.
Tory na tiry!

spooney

Post autor: spooney » 2011-04-20, 17:32

Krzysztof II pisze:Bydgoskie B10L/LA są tragiczne w przeciwieństwie do B10BLE i B10MA
Słowa wypowiedziane 5 lat temu...

Jednak mimo tego bydgoskie LA jeździly jeszcze do niedawna w komplecie.
Ale nadszedł moment na pozbycie się najbardziej "zużytych" wozów.
Jako pierwszy 14.04.2011 opuścił zajezdnię na holu najstarszy (1998) Volvo B10LA #451, wybebeszony z tego co może się jeszcze przydać.

:strzałka: #451 http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/p ... &mode=view

Kolejne dwa bardzo "zużyte" już są odstawione (#457, #476).

ODPOWIEDZ