B10L/LA

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
voy

B10L/LA

Post autor: voy »

Widzę że nie ma tu tematu o tego typu pojazdach, a warto by podyskutować.
Na przykładzie łódzkich Volv tego typu muszę stwierdzić, iż to najlepsze pojazdy w tej klasie. Dotychczas moim faworytem był N4021td, jednak Volvo praktycznością wnętrza, wygodą, dobrym wykonaniem, świetnym zawieszeniem i cichym silnikiem bardzo mi się spodobało. Są gdzieś jeszcze w Polsce oprócz dwóch używek z Gdyni i mnóstwa nówek z Łodzi?

ppln

Post autor: ppln »

Łódzkie Volva B10L(A) mają jedną wadę - strasznie głośne drzwi (ponoć to przez jakieś magnesy, które można wyłączyć, lecz wtedy drzwi zamykałyby się wolniej). Ale B10L-ki to naprawdę niezłe pojazdy :)

voy

Post autor: voy »

Drzwi wykładane ogólnie mają to do siebie że są głośne.

ppln

Post autor: ppln »

A w Łodzi przeciwnie, B10L-ki są mocniejsze od 7000 ;)

Podi

Post autor: Podi »

W Poznaniu styczność z Volvo B10L mamy za pomocą Wirażbusu Swarzędz (013-015, 018-019)...

Michał

Post autor: Michał »

Jechałem kilka razy B10L(A) w Łodzi. Między podwójnymi szybami gdy napada powstaje akwarium. Nawet ciekawie to wygląda :roll: Mają dość cichy silnik i wygodnie siedzenia. Jednak jak na niskowejściowce te Volva mają bardzo wysoką linie okien nawet w części niskopodłogowej.

Egon

Post autor: Egon »

11 sztuk 2-drzwiowych B10L pojawiło się ostatnio w PKM Jaworzno. Większość (chyba 8 sztuk) już wyjechała na trasy. Podróżowałem tym dopiero raz, więc nie mogę się jeszcze ocenić wszystkich jego wad i zalet. Na razie porównałem go do MANa NL262 tego samego przewoźnika i muszę przyznać, że MAN wydaje mi się bardziej funkcjonalny - mocniejszy silnik, 3 drzwi, więcej uchylnych okien, lepsze usytuowanie rzeźni, choć spotkałem się z opiniami, że właśnie w Volvach rzeźnia jest w najbardziej właściwym miejscu (przed drugimi drzwiami, przy prawej burcie). Na plus w Volvo trzeba zaliczyć więcej miejsca na nogi dla pasażerów siedzących.
Mimo tego, co napisałem powyżej, oceniam ten autobus bardzo pozytywnie, jest to jeden z najlepszych modeli, jaki pojawił się na śląsko-zagłębiowskich drogach. Chwalą go i kierowcy, i pasażerowie. Tylko pomarańczowy kolor tapicerki na siedzeniach za diabła nie pasuje mi do jaworznickiego malowania zakładowego :(
http://www.freephotoserver.com/v001/Egon/volvo.jpg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Egon, a tak apropo tego jaworznickiego B10L/LA. Co on ma naklejone na drzwiach ? Czy to oznacza, że wejście do pojazdu jest tylko przez pierwszw drzwi ? ;)

Egon

Post autor: Egon »

J-31 pisze:Egon, a tak apropo tego jaworznickiego B10L/LA. Co on ma naklejone na drzwiach ? Czy to oznacza, że wejście do pojazdu jest tylko przez pierwszw drzwi ? ;)
Tak ma to w teorii wyglądać - "jajka" w miarę "przesuwania" się od tyłu w przód zmieniają kolor z czerwonego w zielony, ponieważ poza miastem w PKM Jaworzno obowiązuje wsiadanie przednimi drzwiami. Na prawej burcie kolory "jajek" są nieuporządkowane. Moim zdaniem te naklejki okropnie szpecą malowanie firmowe.

kombino

Post autor: kombino »

Jechałem sobie wczoraj Volvo B10LA 2274 z PKM-u. To złom totalny :wall: Schrzaniona skrzynia,tandetne plastiki trzeszczące,mało uchylnych okienek-czyli sauna w środku,do tego podobno strasznie się sypie. Proszę nie porównywac tego z N4021td bo to niebo,a ziemia. No i jeszcze niewygodne siedzenia.

OZZY

Post autor: OZZY »

No dobra.. ale pamiętaj że istnieje bardzo dużo pojazdów którem ożemy podciągnąć pod typ B10L(A). Cała zabawa polega na tym że Volvo do niedawna nie produkowało samo autobusów,a jedynie podwozia. Istnieje (lub istniało, z tym bywa różnie) wiele firm zajmujących się nadwoziowaniem tych wytworów. Były to między innymi austriacki Steyr, Heuliez, fiński Carrus czy też niemiecki Drogmoller (chyba dobrze napisałem). Drogmoller został wchłonięty przez Volvo, Carrus chyba też i dopiero od tego momentu możemy mówić o autobusach w 100% by Volvo, a z resztą.. historia Volvo jest jeszcze bardziej zamieszana ;)
W każdym bądz razie "Volvo B10LA 2274 z PKM-u" to nic innego jak Heuliez na podwoziu Volvo, używka przy okazji a więc nie ma co narzekać na samo B10LA z nadwoziem np. Carrus City gdyż to jest w moim mniemaniu bardzo wygodne dla pasażera,a w połączeniu z podwoziem Volvo daje całkiem przyjemny w użytkowaniu autobus.
(poza tym moglibyśmy sobie darować narzekanie na takie rzeczy jak okna czy siedzenia bo to zależy tylko od zamawiającego, a w używkach od poprzedniego właściciela który mógł mieć zupełnie inne potrzeby. Jak ktoś sobie zamówił/zakupił tak ma, :/ )
Ostatnio zmieniony 2006-05-06, 18:19 przez OZZY, łącznie zmieniany 1 raz.

Michał

Post autor: Michał »

Te B10LA Heuliez mają bardziej nowoczesny wygląd a łódzkie siedzenia ;)

MiKuŚ

Volvo (Złom) ZKM "Connex" Tczew

Post autor: MiKuŚ »

Witam!
Czy ktoś wie, co się stało z tym autobusem?
stoi w zajezdni już parę miechów i nic. Zdjęcia z koma dlatego taka jakość
Dodam, że w autobusie nie ma tylnej osi, przednie koła są "powyginane", przód okryty płachtą; czy miał wypadek i czy będzie wyremontowany, czy służy za części zamienne?
Czy ktoś pomoże zidentyfikować jego nr taborowy?
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2006-05-22, 15:38 przez MiKuŚ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Co to za model?

MiKuŚ

Post autor: MiKuŚ »

Volvo B10L albo to co z niego zostało...
Zdjęcia naprawde są kiepskie, gdybym miał cyfrówkę... Autobus stoi daleko od płotu dlatego taka lipa...

P.S Ten żółty autobus to Jelcz 120M Jest on sprawny i stoi tam przypadkiem- nie myśleć że w takim stanie jak to Volvo

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Mikuś jego numer taborowy to 7027 kiedyś jechałem nim z pogrzebu a raz jechałem linią 7 z ulicy skarszewskiej to widziałem jak miał reklame, sklepu Rtv Mars to wtedy lepiej wyglądał lepiej.A jeśli chodzi o to co z nim będzie to na forum zkm zadałem pytanie co dalej będzie to dostałem odpowiedz że jest sukcesywnie, remontowany ale zdjęcia pokazują inaczej coś jest tu nie tak.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Dominik pisze:...sukcesywnie, remontowany...
U nas istnieje taki termin: "z doskoku". Może i w tym przypadku ma to zastosowanie a oznaczać może, że remontowany to on jest ale remont trwa dużo wolniej niż postępuje degradacja :(

MiKuŚ

Post autor: MiKuŚ »

Naprawiają? To by stał na hali, a nie na dworzu rozpi**dolony.
A niech go wyremontują albo rozbiorą na części. Lepiej żeby jeździł ten Volvo niż jakiś H-9
Ostatnio zmieniony 2006-05-22, 21:10 przez MiKuŚ, łącznie zmieniany 1 raz.

kombino

Post autor: kombino »

Pkm-owskie 2274 jest karosowane przez Carrus'a. Poza tym zostało naprawione i moje odczucia są już pozytywne :D Nerwoplan 2214 też jest naprawiany-może to jakiś pozytywny trend w PKM :?: :!: EOT

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

Bydgoskie B10L/LA są tragiczne w przeciwieństwie do B10BLE i B10MA
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 17:03 przez Krzysztof II, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”