B10L/LA

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Mikuś jego numer taborowy to 7027 kiedyś jechałem nim z pogrzebu a raz jechałem linią 7 z ulicy skarszewskiej to widziałem jak miał reklame, sklepu Rtv Mars to wtedy lepiej wyglądał lepiej.A jeśli chodzi o to co z nim będzie to na forum zkm zadałem pytanie co dalej będzie to dostałem odpowiedz że jest sukcesywnie, remontowany ale zdjęcia pokazują inaczej coś jest tu nie tak.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Dominik pisze:...sukcesywnie, remontowany...
U nas istnieje taki termin: "z doskoku". Może i w tym przypadku ma to zastosowanie a oznaczać może, że remontowany to on jest ale remont trwa dużo wolniej niż postępuje degradacja :(

MiKuŚ

Post autor: MiKuŚ »

Naprawiają? To by stał na hali, a nie na dworzu rozpi**dolony.
A niech go wyremontują albo rozbiorą na części. Lepiej żeby jeździł ten Volvo niż jakiś H-9
Ostatnio zmieniony 2006-05-22, 21:10 przez MiKuŚ, łącznie zmieniany 1 raz.

kombino

Post autor: kombino »

Pkm-owskie 2274 jest karosowane przez Carrus'a. Poza tym zostało naprawione i moje odczucia są już pozytywne :D Nerwoplan 2214 też jest naprawiany-może to jakiś pozytywny trend w PKM :?: :!: EOT

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

Bydgoskie B10L/LA są tragiczne w przeciwieństwie do B10BLE i B10MA
Ostatnio zmieniony 2011-02-13, 17:03 przez Krzysztof II, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gdańsku przeznaczyło do kasacji swojego jedynego Volvo B10L o nr. taborowym 1020 (jest to nr taborowy nadany przez ZKM Gdynia, oryginalny nr taborowy tego autobusu to 80502). Autobus ten miał 8 lat. przybył do PKS-u Gdańsk w 1998r. jako pierwszy w pełni niskopodłogowy autobus w tym przedsiębiorstwie. Był też pierwszym niskopodłogowcem, jaki obsługiwał wówczas linię 181. Przyczyny kasacji są nieznane. Najprawdopodobniej jednak autobus ten sprawiał dosyć spore problemy w eksploatacji. Jeog minusem był również brak odpowiednich części z racji tego, iż był to jedyny tego typu autobus w gdańskim PKS-ie. Obecnie najprawdopodobniej już nie istnieje :(.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Co do Volva to się wypowiem, że jak się psuł, o części było trudno to dobrze zrobili. Ogólnie po Volvach czasami nie wiadomo, czego się spodziewać. :)

P.S. Ostatnio wkurzył mnie jeden fakt dotyczący pewnego pana, który m.in. zajmuje się drogami w Olsztynie i jest odpowiedzialny za wypadek (śmiertelny) na pewnym, nowym skrzyżowaniu. EOT :frown:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

muszyx pisze:Co do Volva to się wypowiem, że jak się psuł, o części było trudno to dobrze zrobili
I tak i nie. Z jednej strony to dobrze, że go skasowali, gdyż w ten sposób zaoszczędzili m.in. na rzeczonych częściach. Z drugiej jednak strony jest to niskopodłogowiec, a tego typu autobusów w PKS-ie Gdańsk jest naprawdę niewiele (choć podobno do obsługi linii ZKM Gdynia ich liczba w zupełności wystarcza).
muszyx pisze: Ogólnie po Volvach czasami nie wiadomo, czego się spodziewać.
Oj, to zbyt duże uogólnienie. Po prostu jakość tego typu Volv nie zależy także od wykonania ich w fabryce, ale też od warunków eksploatacyjnych. Stąd też jedni przewoźnicy potrafią utrzymać je w dobrej kondycji-inni zaś nie. Jednak tak naprawde ich zakup ma sens tylko w większych ilościach, w przeciwnym wypadku dochodzi do tego typu sytuacji, jak ta przedstawiona powyżej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szkoda, że go nie sprzedali innemu przewoźnikowi. Podejrzewam, że nie znaleźli chętnego na kupno. :roll:

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

12 szt. Ex. łódzkich Volv pojawiło się na otomoto:
:strzałka: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1168459

Co ciekawe, MPK sprzedawało je po 5 000, a Pan Tkaczyk już po ... 29 000 :]
Ostatnio zmieniony 2009-05-24, 16:37 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Bo MPK je sprzedawało po cenie złomu, a ten Tkaczyk głupi nie był, wyczuł kasę i sprzedaje całe - jak widać Transkom już kupił. No i 29, a nie 20tys...

ppln

Post autor: ppln »

MPK chciało najpierw sprzedawać od 50 000 ale nikt chętny się nie znalazł, to potem sprzedali jak za złom (23-25 sztuk - 115-125 tys.). Jeśli uda mu się wszystko sprzedać (12 szt. + 2 do Transkomu) to zarobi ok. 280 tys. co jest niezłym wynikiem, ale żeby wyjść na zero musi pchnąć jeszcze 3 (co wcale nie musi być takie łatwe, pomimo dobrego rocznika wozy wcale nie są w dobrym stanie, możliwe że niektóre z tych 12 ledwo jeżdżą i mogą np. nie zaliczyć przeglądu, a model jest mało popularny więc mało kto ma zaplecze do serwisowania tych cudów)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

http://moto.allegro.pl/item656139940_vo ... zesci.html

Tym razem 10 500, ale ... za silnik.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Tak się dołączę do tematu:
http://www.bus-bild.de/name/einzelbild/ ... ausen.html

Na myśli mi przychodzi Volvo B10L z nadwoziem Hess, ale ma on mniej niż 12 metrów. Wie ktoś jak się taka skrócona wersja nazywa?

Jeździ toto w Schaffhausen (Szwajcaria)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Podwozie to Volvo B6L. Nazywa się to po prostu Midibus.

spooney

Post autor: spooney »

Krzysztof II pisze:Bydgoskie B10L/LA są tragiczne w przeciwieństwie do B10BLE i B10MA
Słowa wypowiedziane 5 lat temu...

Jednak mimo tego bydgoskie LA jeździly jeszcze do niedawna w komplecie.
Ale nadszedł moment na pozbycie się najbardziej "zużytych" wozów.
Jako pierwszy 14.04.2011 opuścił zajezdnię na holu najstarszy (1998) Volvo B10LA #451, wybebeszony z tego co może się jeszcze przydać.

:strzałka: #451 http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/p ... &mode=view

Kolejne dwa bardzo "zużyte" już są odstawione (#457, #476).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”