B10MA

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
wocash

B10MA

Post autor: wocash » 2004-12-07, 16:29

Tych autobusów w szczecińskim taborze jest najwięcej (jest ich 80, po 40 na każdą zajezdnię). Kupione zostały 10 lat temu. Te z zajezdni Dąbie różnią się tym że zamiast tzw. "kręciołków" mają wyświetlacze i dodatkowe światło stopu. A wy co o nich myślicie bo według mnie są one udane i dobrze mi się nimi jeździ ??

Wiśnia

Re: Volvo B10MA

Post autor: Wiśnia » 2004-12-07, 16:48

wocash pisze:Tych autobusów w szczecińskim taborze jest najwięcej (jest ich 80, po 40 na każdą zajezdnię). Kupione zostały 10 lat temu. Te z zajezdni Dąbie różnią się tym że zamiast tzw. "kręciołków" mają wyświetlacze i dodatkowe światło stopu. A wy co o nich myślicie bo według mnie są one udane i dobrze mi się nimi jeździ ??
Wydaje mi się, że szczecińskie B10MA z pierwszych dostaw były wyprodukowane w Finlandii, a te nowsze we Wrocławiu. Stare mają inne światła i napis Volvo-Carrus.
Nie jechałem B10MA, ale bardzo chciałbym się przejechać B10MA-55 Aabenraa.

wocash

Post autor: wocash » 2004-12-07, 21:24

Tak te pierwsze byly z Finlandii a te drugie są polskie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-12-08, 10:07

Ogólnie wyglądają fajnie. Ale z tego co pamiętam, to nie tylko są w Szczecinie, również we Wrocławiu się je eksploatuje, a także w Bydgoszczy...

Szkoda, że warszawskie MZA ich nie kupiło :cry: . Byłyby świetne zamiast Ikarusów 280.

Jeśli są równie ciche, jak M180, to są super... :)

Wocash, czy mógłbyś je jakoś opisać - chodzi o wnętrze autobusu:
- fotele, czym są obite i w jakim kolorze,
- kolor tapicerki ścian i wykładziny podłogi,
- czy podłoga jest w nich równa na całej długości
Bedę wdzięczny :)

wocash

Post autor: wocash » 2004-12-08, 15:21

No to jeśli chodzi o fotele: nie są najwygodniejsze, są twarde, tapicerka jest koloru granatowego, obicia ścian jest takie ciemnobiałe, sufit jest szary, a jeśli chodzi o podłogę to jest pofałdowana na przegubie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-12-08, 16:05

Ok. Dzięki.... :)

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-12-08, 20:05

Widze trochę różni się od wrocławskiego ale,nie zgodze się że siedzenia nie są najwygodniejsze.Według mnie siedzenia jakie uzyto w VB10B... oraz VB10M...należą do najwygodniejszych w jakich dotychczas siedziałem w autobusach miejskich.Lepsze nawet od tych z V7000...Chyba że u was zastosowano inne typy siedzeń i mówimy o całkiem innych siedzeniach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-12-09, 09:52

To jest całkiem prawdopodobne. Ponieważ producenci już od dawna produkują tabor - również autobusowy - na konkretne zamówienie. Tak więc pewne elementy wyposażenia również i tych autobusów, mogą się znacznie różnić...

:idea: No to teraz ja mam kolejną prośbę... ;)

Inspektorze :strzałka: :shock: mając przed sobą post Wocash'a - Napisz, proszę, jak wylądają wrocławskie B10MA :?: ... Porównajmy te autobusy :)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 498
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO » 2004-12-09, 14:24

Ja bardzo lubie volviki szczecińskie

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-12-09, 19:01

wocash pisze:No to jeśli chodzi o fotele: nie są najwygodniejsze, są twarde, tapicerka jest koloru granatowego, obicia ścian jest takie ciemnobiałe, sufit jest szary, a jeśli chodzi o podłogę to jest pofałdowana na przegubie.
Bardzo proszę panie J-31.A więc zatem:jesli chodzi o fotele to są dosyc wygodne powiedziałbym bardzo,tapicerka koloru szaro-biało-czarnego,są twarde ale dobrze wyprofilowane i przez to wygodne,obicia ścian-szare,sufit jest biały(taki kremowy),a jesli chodzi o podłogę to jest prosta na przegubie,owszem ma to koło ale jest to na jednym poziomie z podłogą calego autobusu.Dodam jeszcze że poręcze są koloru zółtego,a blacha uzyta w górnej zabudowie wnetrza koloru szarego.Oczywiścia wszystko ładnie wymierzone,podocinane i poodmierzane :diabeł:

wocash

Post autor: wocash » 2004-12-09, 20:01

Znaczy sie no pisząc że fotele nie są najwygodniejsze chodziło mi o to że są twarde ale właśnie dobrze wyprofilowane. Sorki za niezrozumienie. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-12-10, 10:21

Inspektor pisze:
wocash pisze:No to jeśli chodzi o fotele: nie są najwygodniejsze, są twarde, tapicerka jest koloru granatowego, obicia ścian jest takie ciemnobiałe, sufit jest szary, a jeśli chodzi o podłogę to jest pofałdowana na przegubie.
Bardzo proszę panie J-31.A więc zatem:jesli chodzi o fotele to są dosyc wygodne powiedziałbym bardzo,tapicerka koloru szaro-biało-czarnego,są twarde ale dobrze wyprofilowane i przez to wygodne,obicia ścian-szare,sufit jest biały(taki kremowy),a jesli chodzi o podłogę to jest prosta na przegubie,owszem ma to koło ale jest to na jednym poziomie z podłogą calego autobusu.Dodam jeszcze że poręcze są koloru zółtego,a blacha uzyta w górnej zabudowie wnetrza koloru szarego.Oczywiścia wszystko ładnie wymierzone,podocinane i poodmierzane :diabeł:
Oto właśnie mi chodziło. Wielkie, serdeczne dzięki :)
Teraz już wiem, że szczecińskie B10MA różnią się od wrocławskich. Ciekawe, czy to jest kwestia zamówienia, czy okresu produkcji. Jak myślicie ? :)

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-12-10, 15:58

Myślę że kwestia zamówienia jesli chodzi o obicia,tapicerkę,malowanie zewnetrzne itp.Zaś kwestia produkcji jesli chodzi o...pofałdowaną podłogę w szczecińskim i płaską we wrocławskim :) A propo te co są w szczecinie to z którego roku są?Wrocławskie-1996 r.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 498
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO » 2004-12-13, 16:39

SPAK 1995
SPAD 1998

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-12-14, 10:56

Dzięki. No to teraz mam już trochę pełniejszy obraz dot. produkcji tych autobusów.

A czy te szczecińskie różnią się w jakiś sposób między sobą?
Mam na myśli rok produkcji ...

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-12-14, 11:26

Jak już wcześniej pisałem, te starsze B10MA (z 1995r) były wyprodukowane w Finlandii, wydaje mi się że w Helsinkach w fabryce Carrusa (obecnie Volvo Bus Finland). Te nowsze natomiast pochodzą z Wrocławia, posiadają to samo nadwozie (Carrus City N204), ale trochę unowocześnione (inne światła, wyświetlacz i kilka rzeczy).
Oto starsze B10MA:
Obrazek
A to jest to nowsze:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-12-14, 11:33

Extra. Wielkie dzięki. No to eraz już chyba wszystko jasne. :)

A jak myślicie. Które są lepsze jakościowo ?

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2004-12-14, 13:45

Oba autobusów nie znam dobrze , ale wydaje mi się , że lepszy jakościowo jest nowszy , wygłada na solidnijeszy , i ma ładniejszy wygład zewnętrzy . ;)

voy

Post autor: voy » 2004-12-14, 16:03

Ładniejsze i z pewnością lepiej wykonane jest Volvo B10MA z 1995 roku moim zdaniem.

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2004-12-14, 17:08

Oby dwa mi sie nie podobjaą (przynajmnije w tym malowaniu) :D

ODPOWIEDZ