B10MA

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Inspektor

Post autor: Inspektor »

Ale w końcu to kierowca musi mieć dobry widok przez przednią szybę a nie pasażerowie :P Dla pasażerów są okna boczne :P Ale najważniejszą ich zaletą jest trwałość i solidność :)

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki »

no tak, ale przez boczne czasem gorzej widać np. jak zaparują... A szyba przednia rzadko paruje i mi lepiej jest patrzeć przez nią bo widać np. jaki autobus zbliża się z naprzeciwka :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

No tak, nie jest to autobus w wersji dla MKM - ów ;)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

No to ja z Inpsektorem mozemy polecić taki autobus z napisem Turbo z tyłu. Jak dojedzie do tegosuper kierowca to jazda jest niesamowita. Prześliśmy z Inspektorem chyba z dwa razy taką jazdę i nie zapomnimy jej do końca życia :D

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Się nie śmiej, zawału mało co nie dostałem, tym bardziej że ostatnio ten kierowca jechał na zjeździe do zajezdni Jelczem M121M, a spieszyło mu się bardzo...EOT :D

ikarus5326

Post autor: ikarus5326 »

Inspektor pisze:Się nie śmiej, zawału mało co nie dostałem, tym bardziej że ostatnio ten kierowca jechał na zjeździe do zajezdni Jelczem M121M, a spieszyło mu się bardzo...EOT
Czy to było aż tak straszne :?:
szybkość + dziurawa ulica + Jelcz M121M lub inny = niezapomniane wrażenia

Czy to nie tak :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Inspektor pisze:(...) Ale najważniejszą ich zaletą jest trwałość i solidność :)
No to wobec tego - Pozwólcie - że i ja coś dodam.

O ile Wy we Wrocławiu macie tylko jednego MAN NG 313, o tyle my w Warszawie mamy tylko jednego Volvo B10MA/Jelcz M180.

I faktycznie ten autobus jest bardzo trwały i solidny. Warszawskie MZA eksploatuje ten pojazd (tester) od 1993 roku bez większych remontów. A on trzyma się świetnie. Nie wiem jak długo jeszcze pojeździ. ;)

[ Dodano: 2005-12-06, 11:49 ]
ikarus5326 pisze:Moim zdaniem, jest dość wygodny, a najciekawiej jedzie się w tylnej części pojazdu, po dużych dziurach. :) Gwarantuje to niezwykłe emocje związane ze "skokami na siedzeniu" lub na podłodze... ;) :D
Potwierdzam i podpisuję się pod Twoim postem wszystkimi czterema kończynami :D

To prawda. Bardzo szybki autobus z miękkim zawieszeniem. Strasznie się buja. A jazda na tylnym zwisie przyczepy na pewno przysporzy niesamowitych wrażeń.... :retard:

Inspektor

Post autor: Inspektor »

ikarus5326 pisze:
Inspektor pisze:Się nie śmiej, zawału mało co nie dostałem, tym bardziej że ostatnio ten kierowca jechał na zjeździe do zajezdni Jelczem M121M, a spieszyło mu się bardzo...EOT
Czy to było aż tak straszne :?:
szybkość + dziurawa ulica + Jelcz M121M lub inny = niezapomniane wrażenia

Czy to nie tak :?:
Dokładnie tak, a może i nawet lepiej (wyprzedzanie samochodów, pokonywanie zakrętów z dużą prędkością).

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Kolejne używane autobusy z pod znaku Volvo w Olsztynie.

Post autor: muszyx »

Do Olsztyna przyjechały 3 autobusy marki Volvo. B10MA (a nie jak na stronie MPK B10M :) ), niebieskie, używane. Nr taborowe: 1055-1057. Wyjadą szybciej niż ex. Wiedeńskie Volva, bo na początku września. ;)
Strona MPK Olsztyn, są tam zdjęcia.

ppln

Post autor: ppln »

Jakby nie było B10L (kapitalny model, chyba najlepsze Volvo) albo B10LA (chociaż to już rzadkość, to w Polsce ma chyba tylko Łódź) za granicą. A skąd przyjechały te wysokopodłogowce?

cd. sygnatury: wyłącz FF, potem Start->Run->firefox.exe -p -> nowy profil -> kreatorek ;) -> ustaw profil jako domyślny

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

cd. sygnatury: wyłącz FF, potem Start->Run->firefox.exe -p -> nowy profil -> kreatorek ;) -> ustaw profil jako domyślny
To już mi nie jest potrzebne, poradziłem sobie. ;) Kombinując dojdziesz do celu. :)
ppln pisze:A skąd przyjechały te wysokopodłogowce?
Dokładnie nie wiem.
A tak poza tym. Najbardziej rozśmieszyło mnie to, że te Volva mają zastąpić Jelcze. Na 12 nie puszczą takich Volviaków, bo jest za duży. Na 28 też bo:
-pętla na Brzezinach jest źle zrobiona i mają z nią problemy nawet Solbusy
-ulice Os.Mleczna są przystosowane do autobusów typu mini/midi lub ewentualnie maxi. ;)

Adrian_

Barwy olsztyńskich Volv

Post autor: Adrian_ »

Volva te jako pojazdy bardzo mi się podobają i w sumie należy się cieszyć, że olsztyńskie MPK postawiło na Volvo. Jednakże nurtuje mnie ich obecny kolor. Czy MPK zamierza przemalować wszystkie zakupione dotychczas Volva? bowiem o ile czerwone 7000 wyglądają jeszcze w miare znośnie, tak Volva B10MA w kolorze niebieskim wyglądają już niezbyt estetycznie :/.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Co do malowania, to widziałem autobus na żywo za płotem zajezdni. I mi się spodobał. :P Jednak proszę nie wierzyć w zdjęcia MPK, bo mają co niektóre słabą jakość. :)

A co do pochodzenia, to są one z Gotenborgu (czy jakoś tak:P ).
Na trop wprowadziła mnie pewna informacja i zdjęcie z galerii KMF (nie daję linka ;) ).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

muszyx pisze:są one z Gotenborgu (czy jakoś tak:P )
Göteborgu.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

I znów odświeżę nieco temat :). Mój post może nie nawiązuje zbytnio do wrocławskich Volv B10MA, ale do autobusów o nazwie Volvo B10MA-55 Saffle. Otóż Miejskie Przedsiębiorswo Komunikacyjne w Olsztynie skasowało ostatnimi czasy 2 tego typu Volva o nr. taborowych 1034 oraz 1035. W ten sposób skasowano już 3 Volva B10MA-55 Saffle w MPK Olsztyn (ale na szczęście nadal jeździ ich 5, w tym 4 sprowadzone w tym roku ze Szwecji :) ). Warto też dodać, że Volvo tego samego typu o nr. taborowym 1033 zostało skasowane w marcu br. Wszystkie te 3 Volva zostały wprodukowane w 1988 roku. Przez 13 lat jeździły w GS Goteborg, gdzie posiadały numery: 963 (olsztyński 1035), 975 (olsztyński 1034) oraz 984 (olsztyński 1033). Przyczyną kasacji Volva o nr. taborowym 1033 było to, iż autobus ten nie miał pozytywnie zaopiniowanego przeglądu technicznego. W przypadku dwóch kolejnych Volv mogło być podobnie (czyt. zgnita kratownica itp.).

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Odkopię temat: w Szczecinie zbliża się czas końca Ikarusów, nawet pogotów, przerobiono wiec na takowego Volvo B10MA, numerków ani innych szczegółów nie znam (proszę o potwierdzenie) ;)

imarcin

Post autor: imarcin »

9507 pisze:Odkopię temat: w Szczecinie zbliża się czas końca Ikarusów, nawet pogotów, przerobiono wiec na takowego Volvo B10MA, numerków ani innych szczegółów nie znam (proszę o potwierdzenie) ;)
Tak to prawda. Od dawna się mówiło że zamierzają zrobić coś takiego. Z najnowszych informacji wynika że w Dąbiu mają już jednego na ukończeniu.

A Ikarusy miały zniknąć do końca roku bo ubezpieczenie miało się skończyć ale ciągle jeżdżą. Do SPA Dąbie pod koniec stycznia dojdą najnowsze Solarisy, więc normalne liniowe wycofają, a o wycofaniu "obrzynków" nic jeszcze nie słyszałem. :)

No i stało się:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Przenieśli mu silnik, czy jak?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Przenieśli mu silnik, czy jak?
Nie. One mają seryjne silnik w członie A.

imarcin

Post autor: imarcin »

Tutaj jeszcze jedno ujęcie od tyłu:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”