7700A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
aleksej

7700A

Post autor: aleksej »

Jeszcze w tym roku przyjeda do Lodzi pierwsze z 19 Volvo 7700A, autobusy te zostaly zamowione w... 2002 roku, ale zamowienie z powodow klopotow finansowych MPK nigdy nie zostalo do konca zrealizowane (w ramach tego zamowienia dostarczono do Lodzi 15 Volvo 7000 w 2003 roku). Obecnie po dlugich negocjacjach Volvo przedstawilo MPK 'oferte nie do odrzucenia' i bedziemy mieli 19 nowych Volviakow na Limanowskiego (zaj. bedzie posiadala praktycznie same niskopodlogowce). Informacja jest pewna, niedlugo bedzie potwierdzenie z oficjalnych zrodel, nie wiadomo jednak jakie dokladnie modele dotra (czy juz po liftingu czy z przed) i z jakim wyposazeniem.

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Super wiadomość. Pozostaje tylko czekać na nowe Volvo w Łodzi :)

aleksej

Post autor: aleksej »

No i dodam ze w tym roku przybedzie Lodzi 88 NOWYCH autobusow, oznacza to wymiane prawie 1/4 taboru, dwie zajezdnie bedzie praktycznie w calosci niskopologowe (Kilinskiego i Limanowskiego), w przyszlym roku sa planowane dalsze zakupy taboru.

Aleksej

Lucas

Re: 19 nowych Volvo 7700A w Łodzi

Post autor: Lucas »

Aleksej , realne jest wyprodukowanie tak szybko 19 Volvo 7700A ?

Podi

Post autor: Podi »

aleksej pisze:No i dodam ze w tym roku przybedzie Lodzi 88 NOWYCH autobusow
Wow, to więcej niż w Poznaniu (62)...

Tradycyjne pytanie-co pierwsze idzie po palnik?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

aleksej pisze:Jeszcze w tym roku przyjeda do Lodzi pierwsze z 19 Volvo 7700A, autobusy te zostaly zamowione w... 2002 roku, ale zamowienie z powodow klopotow finansowych MPK nigdy nie zostalo do konca zrealizowane (w ramach tego zamowienia dostarczono do Lodzi 15 Volvo 7000 w 2003 roku). Obecnie po dlugich negocjacjach Volvo przedstawilo MPK 'oferte nie do odrzucenia' i bedziemy mieli 19 nowych Volviakow na Limanowskiego (zaj. bedzie posiadala praktycznie same niskopodlogowce). Informacja jest pewna, niedlugo bedzie potwierdzenie z oficjalnych zrodel, nie wiadomo jednak jakie dokladnie modele dotra (czy juz po liftingu czy z przed) i z jakim wyposazeniem
.

Czyli z tego wynika, że do MPK łódź trafią najprawdopodobniej egzemplarze ze starszym designem (choć mogę się mylić). Cóż, w każdym bądź razie gratuluję kolejnego udanego zakupu łódzkiemu MPK i pozostaje tylko czekać, aż pierwsze Volva zjawią się w Łodzi :).l

OZZY

Post autor: OZZY »

Podi pisze: Tradycyjne pytanie-co pierwsze idzie po palnik?
Heh, u nas to już tylko Ikaruszy mogą kasować :]
Więc pewnie pożegnamy kilka 280.26...

ppln

Post autor: ppln »

A jest już w 100% pewne, że te Volva zamówili? Bo podobno były z nimi spore problemy i mieli więcej nie kupować... Nie ufam zbytnio nowym informacjom z Łodzi bo jak się skończyła sprawa ze sprzedażą MANów i Solarisów wszyscy wiemy.

A jeśli to prawda to żegnamy Solarki III generacji :( (w końcu mieli w przyszłym roku rozpisać przetarg na 20 sztuk)

OZZY

Post autor: OZZY »

Jeśli w którejś z umów które wiążą Volvo Bus Polska i MPK Łódź jest zapis który pozwala na zakup kilku potrzebnych łamańców to na pewno zostanie on wykorzystany. Po akcjach które były z poprzednimi przetargami będą łapać się wszystkich możliwych sposobów żeby wymienić tabor bez konieczności rozpisywania kolejnych przetagów. Nie jest tajemnicą że pierwszy przetarg na 69 nówek został unieważniony właśnie przez solarisa który i tak nie mógłby się dopasować do wymagań przetargu. Poza tym na Limanowskiego jest tyle Volv że wprowadzanie tam nowej marki byłoby nieco bezsensowne...
A co do samych V7x00A: jako pasażer nie mam im zupełnie nic do zarzucenia, mają sensownie rozplanowane wnętrze i bardzo wygodnie się nimi przemiesza z punktu A do B.
Ale i tak moge się założyć że psują się w nich hamulce przystankowe ;)...
Ostatnio zmieniony 2006-10-10, 20:37 przez OZZY, łącznie zmieniany 2 razy.

ppln

Post autor: ppln »

OZZY pisze:Ale i tak moge się założyć że psują się w nich hamulce przystankowe ;) ...
Na dobrą sprawę to mają tylko ich substytut - przystankowy aktywowany po załączeniu CG. ¯adnych przystankowych w przycisku niestety nie ma, ale za to jest świetny cichy ręczny :)
OZZY pisze:Nie jest tajemnicą że pierwszy przetarg na 69 nówek został unieważniony właśnie przez solarisa który i tak nie mógłby się dopasować do wymagań przetargu.
Jak można opchnąć dodatkowe 37 wozów to czemu tego nie zrobić ;)

I PiSuar razem z koalicyjną świtą wprowadził nową ustawę o zam. publicznych, która podobno utrudnia odwoływanie się (i dobrze)

OZZY

Post autor: OZZY »

ppln pisze:
OZZY pisze:Nie jest tajemnicą że pierwszy przetarg na 69 nówek został unieważniony właśnie przez solarisa który i tak nie mógłby się dopasować do wymagań przetargu.
Jak można opchnąć dodatkowe 37 wozów to czemu tego nie zrobić ;)

I PiSuar razem z koalicyjną świtą wprowadził nową ustawę o zam. publicznych, która podobno utrudnia odwoływanie się (i dobrze)
Nie żeby mi przeszkadzał pomysł pt. 37 Solarisów Urbino 18 ale po prostu stwierdzam fakt że teraz nasze wspaniałe MPK woli odkopywać stare umowy niż ogłosić przetarg który może zostać rozstrzygnięty nie po ich myśli ;)

Michał

Post autor: Michał »

Świetna wiadomość. Volvo jest najdroższe i najlepsze. Są to najlepsze autobusy w MPK Łódź pod względem komfortu jazdy. Gdyby przyszły te z nowym designem to w ogóle byłoby super :mruga: Pewnie 280.37 z Limanki trafią na Nowe Sady (na których zapewne straci życie kilkanaście 280.26).

ppln

Post autor: ppln »

Michał pisze:Volvo jest najdroższe i najlepsze.
Rozmaiwałeś z kierowcą? Ma słaby silnik i sporo pali (~60 l/100km w przegubowcu), poza tym nawala weń elektronika (a CANBusa nie ma)

[ Dodano: 2006-10-10, 22:46 ]
A jeśli chodzi o Ikary to -> Nowe Sady, ale na razie chyba pobędą na Limance bo trzeba coś na Z-ki wrzucać

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ppln pisze:poza tym nawala weń elektronika (a CANBusa nie ma)
W najnowszych Volvach 7700/7700A stosuje się coś takiego, jak Multipliex, czyli zintegrowany system, który łączy ze sobą sterowanie elektroniczny układu autobusu. Nie wiem, jak to wygląda w porównaniu z CANBusem, bo Multiplex jest raczej nowszym zastosowaniem. Poza tym jeśli w tych Volvach nawalają wyświetlacze to jeszcze są do naprawienia (w sumie jak się stosuje Emtale to nic dziwnego), ale jeśli szwankuje też pozostała część elektryki to z tmy jets już troszeczkę gorzej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To ile w sumie autobusów Volvo (wraz z tą 19-stką nowych) będzie teraz eksploatowało MPK Łódź ? ;)

aleksej

Post autor: aleksej »

Volvo B10LA - 25
Volvo B10L - 34
Volvo 7000 - 40
Volvo 7000A - 16
+ nowe Volvo 7700A - 19
razem: 134

A nowe Volva maja przyjechac nie dlatego ze MPK zamowilo teraz dodatkowe sztuki, ale dlatego ze one byly zamowione juz w 2002 roku, mialy dotrzec do Lodzi pod koniec 2003 roku, ale nowy zarzad MPK chcial zerwac umowe, pewnie po arbitrazu Volvo przedstawilo oferte 'nie do odrzucenia' (albo placicie gigantyczna kare za zerwanie umowy, albo kupujecie autobusy) MPK i chcac nie chcac autobusy przyjada do Lodzi.

Aleksej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

aleksej pisze:mialy dotrzec do Lodzi pod koniec 2003 roku, ale nowy zarzad MPK chcial zerwac umowe, pewnie po arbitrazu Volvo przedstawilo oferte 'nie do odrzucenia'
Swoją drogą to był dobry pomysł, że jednak nie zerwano. Pomijając już kwestie finansowe, które Poruszyłeś w swoim poście. MPK po prostu otrzyma jednak spory zastrzyk fabrycznie nowego, naprawdę dobrego taboru. ;)

A to z kolei udowadnia, że jednak jest sens zamówić naprawdę spore ilości taboru u jednego producenta, a potem stopniowo, przez kilka lat je sprowadzać. Oczywiście doskonale rozumiem, że te 19 szt. V7700 to zupełnie inna sytuacja... :)

Adam 4044

Odp

Post autor: Adam 4044 »

Sytuacja autobusowa Łodzi systematycznie sie poprawia. Dzięki wymianie taboru na nowoczesny i niskopodłogowy. Te kilkuletnie umowy na dostawę nowych autobusów to super sprawa.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Adam 4044 pisze:Sytuacja autobusowa Łodzi systematycznie sie poprawia
To prawda. Ostatnimi czasy MPK Łódź dosyć mocno unowocześnia swój tabor i dzięki temu kasuje po kilka najstarszych autobusów. Mam nadzieję, że za parę lat najstarsze autobusy znikną z ulic Łodzi :).
Adam 4044 pisze: Dzięki wymianie taboru na nowoczesny i niskopodłogowy.
Niestety, ale o nowych Conecto nie można tego powiedzieć :roll:
J-31 pisze: Pomijając już kwestie finansowe,
Kwestie finansowe zejdą tutaj chyba na drugi plan. Zawsze w razie czego można wziąć te 19 Volv w leasing, by w przeciągu kilku lat je spłacić (chyba, że MPK zapłaciło za te Volva kilka lat temu).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:Kwestie finansowe zejdą tutaj chyba na drugi plan. Zawsze w razie czego można wziąć te 19 Volv w leasing, by w przeciągu kilku lat je spłacić (chyba, że MPK zapłaciło za te Volva kilka lat temu).
Z tego co napisał kol. Aleksej i z tego co zrozumiałem, to łódzkie MPK zamówiło te autobusy kilka lat temu, producent część dostarczył a przewoźnik zapłacił tylko za tyle ile dostarczono.

Potem kontrakt zerwano, a raczej zawieszono. I producent po prostu przypomniał im się, że zgodnie z prawem (zapewne jest taki zapis w umowie pomiędzy firmami), albo MPK zgodzi się na dostarczenie tych 19-stu autobusów (MPK zapłaci teraz za te 19 szt.), albo MPK nie zgodzi się na dokończenie dostaw, ale zapłaci karę za zerwanie umowy. No i przewoźnik wybrał autobusy. :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”