7700A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
OZZY

Post autor: OZZY »

A tak przy okazji. Z własnych obserwacji i rozmów z kierowcami wynika że Łódzkie V7700/V7700A zostały wypuszczone na linie wybitnie na szybko.
Nie ma łączności z centralą (nie zamontowana) sterownik wyświetlaczy znajduje się na miejscu "łączności" przez co z miejsca kierowcy (sprawdzałem :)) nie widać czasu przejazdu, dodatkowo np. w 3742 sterownik nie zlicza kilometrów a co z tego wynika nie ma zapowiedzi przystanków. W niektórych jeszcze nie ma "stojaczków" na numer brygady, do tego brak kapselków na przedniej osi.. ech :)

Ale sterowniki mają być przekładane, a wszystkie pozostałe "braki" będą sukcesywnie uzupełniane. Przez najbliższe 3 lata z V7700 nie powinno być żadnych większych problemów. Tyle właśnie trwa gwarancja na nie tak więc przez najbliższe 3 lata jest także pewność że będą one serwisowane w oparciu o oryginalne części.

No i najprzyjemniejsza rzecz. Dzięki "pełnej" osi z przodu (wcześniejsze modele Volvo w Łodzi miały niezależne przednie zawieszenie) przynajmniej częściowo zostanie wyeliminowane telepanie z przodu tak charakterystyczne dla naszych Volvo...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Mam pytanie co do Waszych Volviaków, mianowicie jakie one mają zamontowane siedzenia (marka) i jakiej firmy są wyświetlacze i kasowniki ?

PS. Po obejrzeniu wnętrza Volvo 7700A, stwierdzam, że mają dość ciasne przejście pomiędzy fotelami.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

MKM Shadow pisze:Mam pytanie co do Waszych Volviaków, mianowicie jakie one mają zamontowane siedzenia (marka) i jakiej firmy są wyświetlacze i kasowniki ?
Jeśli to jest pytanie do łodzian, to odpowiem za nich ;) Siedzenie to Volvo-standard, czyli Ster 6MV, wyświetlacze i kasowniki, to niestety R&G Mielec ;)
MKM Shadow pisze:PS. Po obejrzeniu wnętrza Volvo 7700A, stwierdzam, że mają dość ciasne przejście pomiędzy fotelami.
Na zdjęciach wydaje się wąskie, ale w rzeczywtostości miejsca jest dość sporo i spokojnie 2 osoby mogą stać obok siebie :)
barthezz_13 pisze:Wy macie Volva 7700 z nowym, czy starym designem?
Jeszcze ze starym (9 sztuk dostaczonych latem zeszłego roku), ale wnętrze, poza zabudową wieży, jest dokładnie takie samo :)

OZZY

Post autor: OZZY »

Kasowniki, wyświetlacze, sterowniki --> R&G
MPK Łódź stosuje obecnie tylko produkty tej firmy jeśli chodzi o wyżej wymienione elementy pojazdów. Wyjątek stanowią tutaj tylko Volva 7000 z zakresu 33xx.

Siedzenia --> Ster, model 6mv zarezerwowany dla produktów Volvo

A co do przejścia: co cóż, przy zastosowaniu tzw bliźniaków na tylnej osi, mostu portalowego napędowego i 100% LF trudno żeby było tam tyle miejsca co np. w Ikarusach.
Ale w rzeczywistości jest tam stosunkowo dużo miejsca...

Edit: Troszkę mnie bystrzak2000 wyprzedził ;)

ppln

Post autor: ppln »

bystrzak2000 pisze:to niestety R&G Mielec
Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

ppln pisze:Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.
I mają mniej skomplikowany sterownik wyświetlaczy od Pixela ;)
OZZY pisze:Siedzenia --> Ster, model 6mv zarezerwowany dla produktów Volvo

A chociaż wygodne ? ;)

OZZY

Post autor: OZZY »

To zależy dla kogo. Ja jadę na nich spokojnie 50 minut wstaję i jest ok.
Całkiem dobrze wyprofilowane. Siedzenia jak siedzenia.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

ppln pisze:Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.
No właśnie, czasami padają ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

bystrzak2000 pisze:
ppln pisze:Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.
No właśnie, czasami padają ;)
Nie narzekajcie. Wyświetlacze są lepsze niż dawne tablice pilśniowe [?]...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

barthezz_13 pisze:Nie narzekajcie. Wyświetlacze są lepsze niż dawne tablice pilśniowe [?]...
Wiele przykładów świadczy o tym, że tablice pilśniowe są niezawodne, choć ich czas już powoli mija :)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

bystrzak2000 pisze:
barthezz_13 pisze:Nie narzekajcie. Wyświetlacze są lepsze niż dawne tablice pilśniowe [?]...
Wiele przykładów świadczy o tym, że tablice pilśniowe są niezawodne, choć ich czas już powoli mija :)
Mija? Już minął :)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

barthezz_13 pisze:Mija? Już minął :)
Zależy gdzie ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Może w wypadku autobusów, ale z tramwajami jest inaczej...

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

KKS pisze:Może w wypadku autobusów, ale z tramwajami jest inaczej...
Zależy. Wszystkie łódzkie, które przechodzą remont designu, mają zakładane wyświetlacze. Wracając do Volvo 7700... Czy wszystkie już dotarły do Łodzi?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

barthezz_13 pisze:Zależy. Wszystkie łódzkie, które przechodzą remont designu, mają zakładane wyświetlacze.
No tak, ale wciąż w Polsce jeździ sporo tramwajów z takimi tablicami ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

No tak, ale wciąż w Polsce jeździ sporo tramwajów z takimi tablicami
OT. Dobrym przykładem może być TŚ Katowice ;)

A wracając do tematu to ile zwykle takie Volva wytrzymują bez poważniejszych napraw ?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Pytanie do forumowiczów z miast, w których jeżdżą 7700A w nowszej wersji (tej z kurnikiem): czy ktoś natknął się może na informacje/plotki że te wozy zużywają dużo (tzn. więcej niż SU18) Adblue i biorą olej? Taką opinię zasłyszłałem o 2 sztukach eksploatowanych w Szczecinie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”