7700A
Osobiście bardzo się cieszę z tej niespodziewanej dostawy...
Ktoś pisał wcześniej że ta dostawa zaprzepaszcza szansę na Solarisy w przyszłym roku i pewnie miał rację, ale... Volvo 7700A są chyba lepszym wyborem dla MPK, ktore już ma dość sporo tych autobusów. Ponadto nie wiem jak kwestie techniczne, ale dla pasażera Volvo jest chyba wygodniejszym pojazdem niż Solaris (subiektywna moja opinia).
Ktoś pisał wcześniej że ta dostawa zaprzepaszcza szansę na Solarisy w przyszłym roku i pewnie miał rację, ale... Volvo 7700A są chyba lepszym wyborem dla MPK, ktore już ma dość sporo tych autobusów. Ponadto nie wiem jak kwestie techniczne, ale dla pasażera Volvo jest chyba wygodniejszym pojazdem niż Solaris (subiektywna moja opinia).
Odp
To jest prawda. Może nie w temacie ale ostatnio była parada wagonów typu ENki w Łodzi z powodu jubileuszu Klubu Miłośników Starych Tramwajów i jak jechaliśmy kolumną wagonów ENki to przypadkowi pasażerowie pytali na przystankach " PANIE CO TO ZA LINIA???? . Choć wiadomo ,że takie wagony w ruchu liniowym nie jeżdżą kilknaście lat. Bo dla starszej osoby liczy się ,że coś podjechało a nie jaki pojazd i kiedy ył w ruchu.
Tak na zdrowy rozum to powinny być bardziej pojemne niż SU18 III.
Po pierwsze, Volvo ma znacznie mniejszą wieżę. Zajmuje ona tylko dwa miejsca a nie cztery tak jak gigantyczna wieża w Solarisach czy też np. w najnowszych Łódzkich MB Citaro.
Poza tym wydaje mi się że w Volvo jest mniej podestów niż w Solarisie ale tego nie jestem pewien gdyż w Łodzi Solarisy są i raczej pozostaną jedynie ciekawostką
Po pierwsze, Volvo ma znacznie mniejszą wieżę. Zajmuje ona tylko dwa miejsca a nie cztery tak jak gigantyczna wieża w Solarisach czy też np. w najnowszych Łódzkich MB Citaro.
Poza tym wydaje mi się że w Volvo jest mniej podestów niż w Solarisie ale tego nie jestem pewien gdyż w Łodzi Solarisy są i raczej pozostaną jedynie ciekawostką
Jeśli patrzeć na to pod kątem ilości miejsc to jednak Solaris jest bardziej pojemny z tego względu, iż posiada 155 miejsc podczas, gdy Volvo 7700A ma ich zaledwie 150. Jeśi zaś chodzi o ogólną pojemność autobusu to w tym przypadku raczej lepiej wypada Solaris. Ale może lepiej niech ktoś inny to potwierdzi/zaprzeczy, bo ja trochę sie nie znam .OZZY pisze:Tak na zdrowy rozum to powinny być bardziej pojemne niż SU18 III.
A stara stylistyka jest jeszcze produkowana? Mnie akurat stylistyka nie rusza, obie są bardzo ładne. Natomiast zastanawia mnie jakie drzwi zostaną w nich zamontowane. Prawie wszystkie Łódzkie Volva mają odskokowe drzwi co jest wegług mnie doskonałym rozwiązaniem a zarazem ich bardzo charakterystyczną cechą nawet dla laików w tym temacie...
Stara stylistyka (czyt. ta z okresu podpisania umowy przetargowej) nie jest już produkowana (zresztą styslistyka w 2002r. była wymierzona w Volva 7000A,więc tym proszę się nie sugerować). Wasze Volva 7700 otrzymają zapewne tą samą stylistykę, które otrzymały pierwsze wrocławskie Volva 7700A w 2005r.OZZY pisze:A stara stylistyka jest jeszcze produkowana?
Zależy, jaki rodzaj drzwi wybrało łódzkie MPK. Osobiście uważam, że drzwi odskokowe również są praktyczniejsze, ale to okaże się po przybyciu tych Volv do Łodzi .OZZY pisze:Natomiast zastanawia mnie jakie drzwi zostaną w nich zamontowane.
A to nie jest stara stylistyka…?Adrian_ pisze:Stara stylistyka (czyt. ta z okresu podpisania umowy przetargowej) nie jest już produkowana (zresztą styslistyka w 2002r. była wymierzona w Volva 7000A,więc tym proszę się nie sugerować). Wasze Volva 7700 otrzymają zapewne tą samą stylistykę, które otrzymały pierwsze wrocławskie Volva 7700A w 2005r.
19 nowych Volvo 7700A w Łodzi
Witam.
Nie ma się co podniecać zakupem autobusów marki Volvo.
Bydgoszcz już to przerabiała. Po milionie przejechanych kilometrów to są już wraki autobusów. Eksploatacja ich jest bardzo kosztowna. Awaryjność duża, konstrukcja pudła nie wytrzymuje obciążeń, szyby się rozszczelniają.
Many też nie lepsze. Obecnie zdecydowano się na zakup autobusów marki Mercedes. Zobaczymy jak przeżyją zimę.
Pozdrawiam.
Nie ma się co podniecać zakupem autobusów marki Volvo.
Bydgoszcz już to przerabiała. Po milionie przejechanych kilometrów to są już wraki autobusów. Eksploatacja ich jest bardzo kosztowna. Awaryjność duża, konstrukcja pudła nie wytrzymuje obciążeń, szyby się rozszczelniają.
Many też nie lepsze. Obecnie zdecydowano się na zakup autobusów marki Mercedes. Zobaczymy jak przeżyją zimę.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2006-10-29, 13:09 przez Ryszard49, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem co dokładnie Adrian_ miał na myśli ale z tego co wiem to klasyczne Volvo 7700/7000 ma tylko dwa rodzaje stylistyki : starą (ta którą zastosowano we wszystkich Łódzkich 7000 i Wrocławskich 7000 i 7700) i nową (czyli tak która została zaprezentowana w Kielcach, znana także z pięknego czerwonego przegubowca na CNG). Ogladając niezwykle nieliczne zdęcia terenu fabryki Volvo nie widzałem żadnych "starych" 7700 więc wnioskuję przez to że stara stylkistyka nie jest już produkowana, poza oczywiście specjalnymi zamówieniami (jak miało miejsce przy np. zakupie gdyńskich ST12AC).