7700A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Michał

Post autor: Michał »

Ja dzisiaj jechałem 3703 na 51A. Silnik nie jest zły aczkolwiek wydaje mi się, że wcześniejsze Volva 7000 były cichsze. Widziałem również któregoś przeguba (nr.37x3 nie wiem czy na pewno bo nie zdążyłem zobaczyć) na 53.

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

Michał pisze:Silnik nie jest zły aczkolwiek wydaje mi się, że wcześniejsze Volva 7000 były cichsze.
Porównaj przy tym pojemność silnika - nowe Volvo mają 9.

OZZY

Post autor: OZZY »

Michał pisze:Ja dzisiaj jechałem 3703 na 51A. Silnik nie jest zły aczkolwiek wydaje mi się, że wcześniejsze Volva 7000 były cichsze. Widziałem również któregoś przeguba (nr.37x3 nie wiem czy na pewno bo nie zdążyłem zobaczyć) na 53.
Przegubowy na 53 :o: ? Dzisiaj owszem, krótki (3701) był na 53 ale żeby łamaniec ?
Dziwne...
Z tego co widzę to przegubowce zaczynają się od 3740, tak by przynajmniej wychodziło po tablicach, poza tym jechałem dzisiaj długim 3742 na 81 :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A można prosić o jakieś fotki wnętrza któregoś z nowych 7700A ? :)

Michał

Post autor: Michał »

OZZY pisze:
Przegubowy na 53 :o: ?
Możliwe, że był to 3743 na linii 60. Sorry za pomyłkę małą ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

J-31 pisze:A można prosić o jakieś fotki wnętrza któregoś z nowych 7700A ? :)
Znalazłem jedno zdjęcie na stronie Urzędu Miasta Łodzi...
Oto link: http://www.uml.lodz.pl/index.php?menu2= ... =1&id=6329
Tak poza tym widziałem dziś przeguba 7700 na 78 do Aleksandrowa Łódzkiego...
I jeszcze ktoś się pytał, chyba J-31: co to są te 'bebechy'...? Wyczytałem, że to urządzenia chłodzące, czyli po prostu chłodnica... ;)
Jestem nowy na forum i mam pytania:
Za co dostaje się pochwały i kto je może wystawiać?
Kiedy wzrośnie mój poziom doświadczenia?
Wiem, badziewne, ale nie mogę o tym znaleźć... Wyjaśni ktoś?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

barthezz_13 pisze:Za co dostaje się pochwały i kto je może wystawiać?
Pochwały dostaje się za posty, których treść wnosi coś bardzo ważnego lub niezwykle cennego do danego tematu. Pochwały daje autor tematu.
barthezz_13 pisze:Kiedy wzrośnie mój poziom doświadczenia?
Pod tym linkiem Dowiesz się => topics1/rangi-vt2081.htm ;)
barthezz_13 pisze:Znalazłem jedno zdjęcie na stronie Urzędu Miasta Łodzi...
Dzięki, ale mam wrażenie, że to jest wnętrze solówki. Jej zdjęcie przesłał już Ozzy. A mnie chodziło o przegub ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

J-31:
Dzięki za informacje.
A tak wracając do temat:
Jechał ktoś jeszcze nowym Volvem?

[ Dodano: 2007-04-18, 18:31 ]
Marcin_3558 pisze: Łodzi gratulujemy kolejnych nowych wozów :) . Teraz czekać na 10 krótkich Citar .
Zaraz, zaraz... Jakich krótkich Citar? Ja nic nie słyszałem... Oświeci mnie ktoś?

OZZY

Post autor: OZZY »

Ja dzisiaj śmigałem dwa kółka V7700A (3742) na 81. Ogólnie dostał go bardzo pozytywny kierowca który poprzednio jeździł którymś z V7000A. Z rozmowy z nim i obserwacji działania całej maszyny widzę że bardzo dużo rzeczy uległo poprawie np. jednolita przednia oś, dynamiczniejszy silnik, wydajniejsza wentylacja z dodatkowym nawiewem (taki śmiesznie dziurkowany sufit :)) mniej telepiąca się kabina, ale także kilka rzeczy pogorszyło się względem wcześniejszej wersji np. w miejscu w którym w "starych" V7000 był przycisk otwierania drzwi teraz jest alarm który nieznośnie pipczy w kabinie. Na każdym przystanku ludzie naciskają alarm zamiast otwierania. Heh, trochę śmiechu z tego było ;]

Hmm.. dziesięć krótkich MB Citaro TD które trafią na Nowe Sady w zamian za sprzedane Many i Solarisy. Tyle :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OZZY pisze:(taki śmiesznie dziurkowany sufit :) )
Ooo... Czyli Volvo w końcu zdecydowało się na perforowany sufit ? Super. Tak jak pamiętam poprzednie wersje 7000, to panele sufitowe były pełne. No, ale Panowie, wg. mnie teraz w nowych 7700 i 7700A powinno być jednak ciut ciszej, ponieważ pełny sufit "odbija" dźwięki, a suft perforowany powinien był "pochłaniać" dźwięki :mruga:

Oczywiście pytanie co jest nad sufitem i jak wyciszona jest pozostała część kabiny pasażerskiej, np. szafa silnika :chytry:

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:Ooo... Czyli Volvo w końcu zdecydowało się na perforowany sufit ? Super. Tak jak pamiętam poprzednie wersje 7000, to panele sufitowe były pełne.
Całkowice dziurkowany sufit jest stosowany w Volvach od 2004 roku. Częściowe dziurkowanie można było już spotkać od 2001 r. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

bystrzak2000 pisze:Całkowice dziurkowany sufit jest stosowany w Volvach od 2004 roku. Częściowe dziurkowanie można było już spotkać od 2001 r :)
Hmmm. No to nie wiem. Może to wina tego, że ja jechałem testerami. A te miały inaczej wykończone wnętrze :roll:

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:Hmmm. No to nie wiem. Może to wina tego, że ja jechałem testerami. A te miały inaczej wykończone wnętrze :roll:
We wrocławskich Volvach są wszystkie typy sufitów począwszy od pełnego, poprzez częściowo dziurkowany, aż do stosowanego obecnie całkowicie dziurawego ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

bystrzak2000 pisze:
J-31 pisze:Hmmm. No to nie wiem. Może to wina tego, że ja jechałem testerami. A te miały inaczej wykończone wnętrze :roll:
We wrocławskich Volvach są wszystkie typy sufitów począwszy od pełnego, poprzez częściowo dziurkowany, aż do stosowanego obecnie całkowicie dziurawego ;)
Wy macie Volva 7700 z nowym, czy starym designem?

OZZY

Post autor: OZZY »

Ech... jeśli chodzi o Polskę to V7700 po liftingu są tylko w Łodzi...

A tak przy okazji: ładny avatar :D

OZZY

Post autor: OZZY »

A tak przy okazji. Z własnych obserwacji i rozmów z kierowcami wynika że Łódzkie V7700/V7700A zostały wypuszczone na linie wybitnie na szybko.
Nie ma łączności z centralą (nie zamontowana) sterownik wyświetlaczy znajduje się na miejscu "łączności" przez co z miejsca kierowcy (sprawdzałem :)) nie widać czasu przejazdu, dodatkowo np. w 3742 sterownik nie zlicza kilometrów a co z tego wynika nie ma zapowiedzi przystanków. W niektórych jeszcze nie ma "stojaczków" na numer brygady, do tego brak kapselków na przedniej osi.. ech :)

Ale sterowniki mają być przekładane, a wszystkie pozostałe "braki" będą sukcesywnie uzupełniane. Przez najbliższe 3 lata z V7700 nie powinno być żadnych większych problemów. Tyle właśnie trwa gwarancja na nie tak więc przez najbliższe 3 lata jest także pewność że będą one serwisowane w oparciu o oryginalne części.

No i najprzyjemniejsza rzecz. Dzięki "pełnej" osi z przodu (wcześniejsze modele Volvo w Łodzi miały niezależne przednie zawieszenie) przynajmniej częściowo zostanie wyeliminowane telepanie z przodu tak charakterystyczne dla naszych Volvo...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Mam pytanie co do Waszych Volviaków, mianowicie jakie one mają zamontowane siedzenia (marka) i jakiej firmy są wyświetlacze i kasowniki ?

PS. Po obejrzeniu wnętrza Volvo 7700A, stwierdzam, że mają dość ciasne przejście pomiędzy fotelami.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

MKM Shadow pisze:Mam pytanie co do Waszych Volviaków, mianowicie jakie one mają zamontowane siedzenia (marka) i jakiej firmy są wyświetlacze i kasowniki ?
Jeśli to jest pytanie do łodzian, to odpowiem za nich ;) Siedzenie to Volvo-standard, czyli Ster 6MV, wyświetlacze i kasowniki, to niestety R&G Mielec ;)
MKM Shadow pisze:PS. Po obejrzeniu wnętrza Volvo 7700A, stwierdzam, że mają dość ciasne przejście pomiędzy fotelami.
Na zdjęciach wydaje się wąskie, ale w rzeczywtostości miejsca jest dość sporo i spokojnie 2 osoby mogą stać obok siebie :)
barthezz_13 pisze:Wy macie Volva 7700 z nowym, czy starym designem?
Jeszcze ze starym (9 sztuk dostaczonych latem zeszłego roku), ale wnętrze, poza zabudową wieży, jest dokładnie takie samo :)

OZZY

Post autor: OZZY »

Kasowniki, wyświetlacze, sterowniki --> R&G
MPK Łódź stosuje obecnie tylko produkty tej firmy jeśli chodzi o wyżej wymienione elementy pojazdów. Wyjątek stanowią tutaj tylko Volva 7000 z zakresu 33xx.

Siedzenia --> Ster, model 6mv zarezerwowany dla produktów Volvo

A co do przejścia: co cóż, przy zastosowaniu tzw bliźniaków na tylnej osi, mostu portalowego napędowego i 100% LF trudno żeby było tam tyle miejsca co np. w Ikarusach.
Ale w rzeczywistości jest tam stosunkowo dużo miejsca...

Edit: Troszkę mnie bystrzak2000 wyprzedził ;)

ppln

Post autor: ppln »

bystrzak2000 pisze:to niestety R&G Mielec
Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”