7700A
7700A
Jeszcze w tym roku przyjeda do Lodzi pierwsze z 19 Volvo 7700A, autobusy te zostaly zamowione w... 2002 roku, ale zamowienie z powodow klopotow finansowych MPK nigdy nie zostalo do konca zrealizowane (w ramach tego zamowienia dostarczono do Lodzi 15 Volvo 7000 w 2003 roku). Obecnie po dlugich negocjacjach Volvo przedstawilo MPK 'oferte nie do odrzucenia' i bedziemy mieli 19 nowych Volviakow na Limanowskiego (zaj. bedzie posiadala praktycznie same niskopodlogowce). Informacja jest pewna, niedlugo bedzie potwierdzenie z oficjalnych zrodel, nie wiadomo jednak jakie dokladnie modele dotra (czy juz po liftingu czy z przed) i z jakim wyposazeniem.
Aleksej
Aleksej
Re: 19 nowych Volvo 7700A w Łodzi
Aleksej , realne jest wyprodukowanie tak szybko 19 Volvo 7700A ?
.aleksej pisze:Jeszcze w tym roku przyjeda do Lodzi pierwsze z 19 Volvo 7700A, autobusy te zostaly zamowione w... 2002 roku, ale zamowienie z powodow klopotow finansowych MPK nigdy nie zostalo do konca zrealizowane (w ramach tego zamowienia dostarczono do Lodzi 15 Volvo 7000 w 2003 roku). Obecnie po dlugich negocjacjach Volvo przedstawilo MPK 'oferte nie do odrzucenia' i bedziemy mieli 19 nowych Volviakow na Limanowskiego (zaj. bedzie posiadala praktycznie same niskopodlogowce). Informacja jest pewna, niedlugo bedzie potwierdzenie z oficjalnych zrodel, nie wiadomo jednak jakie dokladnie modele dotra (czy juz po liftingu czy z przed) i z jakim wyposazeniem
Czyli z tego wynika, że do MPK łódź trafią najprawdopodobniej egzemplarze ze starszym designem (choć mogę się mylić). Cóż, w każdym bądź razie gratuluję kolejnego udanego zakupu łódzkiemu MPK i pozostaje tylko czekać, aż pierwsze Volva zjawią się w Łodzi .l
A jest już w 100% pewne, że te Volva zamówili? Bo podobno były z nimi spore problemy i mieli więcej nie kupować... Nie ufam zbytnio nowym informacjom z Łodzi bo jak się skończyła sprawa ze sprzedażą MANów i Solarisów wszyscy wiemy.
A jeśli to prawda to żegnamy Solarki III generacji (w końcu mieli w przyszłym roku rozpisać przetarg na 20 sztuk)
A jeśli to prawda to żegnamy Solarki III generacji (w końcu mieli w przyszłym roku rozpisać przetarg na 20 sztuk)
Jeśli w którejś z umów które wiążą Volvo Bus Polska i MPK Łódź jest zapis który pozwala na zakup kilku potrzebnych łamańców to na pewno zostanie on wykorzystany. Po akcjach które były z poprzednimi przetargami będą łapać się wszystkich możliwych sposobów żeby wymienić tabor bez konieczności rozpisywania kolejnych przetagów. Nie jest tajemnicą że pierwszy przetarg na 69 nówek został unieważniony właśnie przez solarisa który i tak nie mógłby się dopasować do wymagań przetargu. Poza tym na Limanowskiego jest tyle Volv że wprowadzanie tam nowej marki byłoby nieco bezsensowne...
A co do samych V7x00A: jako pasażer nie mam im zupełnie nic do zarzucenia, mają sensownie rozplanowane wnętrze i bardzo wygodnie się nimi przemiesza z punktu A do B.
Ale i tak moge się założyć że psują się w nich hamulce przystankowe ...
A co do samych V7x00A: jako pasażer nie mam im zupełnie nic do zarzucenia, mają sensownie rozplanowane wnętrze i bardzo wygodnie się nimi przemiesza z punktu A do B.
Ale i tak moge się założyć że psują się w nich hamulce przystankowe ...
Ostatnio zmieniony 2006-10-10, 20:37 przez OZZY, łącznie zmieniany 2 razy.
Na dobrą sprawę to mają tylko ich substytut - przystankowy aktywowany po załączeniu CG. ¯adnych przystankowych w przycisku niestety nie ma, ale za to jest świetny cichy ręcznyOZZY pisze:Ale i tak moge się założyć że psują się w nich hamulce przystankowe ...
Jak można opchnąć dodatkowe 37 wozów to czemu tego nie zrobićOZZY pisze:Nie jest tajemnicą że pierwszy przetarg na 69 nówek został unieważniony właśnie przez solarisa który i tak nie mógłby się dopasować do wymagań przetargu.
I PiSuar razem z koalicyjną świtą wprowadził nową ustawę o zam. publicznych, która podobno utrudnia odwoływanie się (i dobrze)
Nie żeby mi przeszkadzał pomysł pt. 37 Solarisów Urbino 18 ale po prostu stwierdzam fakt że teraz nasze wspaniałe MPK woli odkopywać stare umowy niż ogłosić przetarg który może zostać rozstrzygnięty nie po ich myślippln pisze:Jak można opchnąć dodatkowe 37 wozów to czemu tego nie zrobićOZZY pisze:Nie jest tajemnicą że pierwszy przetarg na 69 nówek został unieważniony właśnie przez solarisa który i tak nie mógłby się dopasować do wymagań przetargu.
I PiSuar razem z koalicyjną świtą wprowadził nową ustawę o zam. publicznych, która podobno utrudnia odwoływanie się (i dobrze)
Rozmaiwałeś z kierowcą? Ma słaby silnik i sporo pali (~60 l/100km w przegubowcu), poza tym nawala weń elektronika (a CANBusa nie ma)Michał pisze:Volvo jest najdroższe i najlepsze.
[ Dodano: 2006-10-10, 22:46 ]
A jeśli chodzi o Ikary to -> Nowe Sady, ale na razie chyba pobędą na Limance bo trzeba coś na Z-ki wrzucać
W najnowszych Volvach 7700/7700A stosuje się coś takiego, jak Multipliex, czyli zintegrowany system, który łączy ze sobą sterowanie elektroniczny układu autobusu. Nie wiem, jak to wygląda w porównaniu z CANBusem, bo Multiplex jest raczej nowszym zastosowaniem. Poza tym jeśli w tych Volvach nawalają wyświetlacze to jeszcze są do naprawienia (w sumie jak się stosuje Emtale to nic dziwnego), ale jeśli szwankuje też pozostała część elektryki to z tmy jets już troszeczkę gorzej.ppln pisze:poza tym nawala weń elektronika (a CANBusa nie ma)
Volvo B10LA - 25
Volvo B10L - 34
Volvo 7000 - 40
Volvo 7000A - 16
+ nowe Volvo 7700A - 19
razem: 134
A nowe Volva maja przyjechac nie dlatego ze MPK zamowilo teraz dodatkowe sztuki, ale dlatego ze one byly zamowione juz w 2002 roku, mialy dotrzec do Lodzi pod koniec 2003 roku, ale nowy zarzad MPK chcial zerwac umowe, pewnie po arbitrazu Volvo przedstawilo oferte 'nie do odrzucenia' (albo placicie gigantyczna kare za zerwanie umowy, albo kupujecie autobusy) MPK i chcac nie chcac autobusy przyjada do Lodzi.
Aleksej
Volvo B10L - 34
Volvo 7000 - 40
Volvo 7000A - 16
+ nowe Volvo 7700A - 19
razem: 134
A nowe Volva maja przyjechac nie dlatego ze MPK zamowilo teraz dodatkowe sztuki, ale dlatego ze one byly zamowione juz w 2002 roku, mialy dotrzec do Lodzi pod koniec 2003 roku, ale nowy zarzad MPK chcial zerwac umowe, pewnie po arbitrazu Volvo przedstawilo oferte 'nie do odrzucenia' (albo placicie gigantyczna kare za zerwanie umowy, albo kupujecie autobusy) MPK i chcac nie chcac autobusy przyjada do Lodzi.
Aleksej
Swoją drogą to był dobry pomysł, że jednak nie zerwano. Pomijając już kwestie finansowe, które Poruszyłeś w swoim poście. MPK po prostu otrzyma jednak spory zastrzyk fabrycznie nowego, naprawdę dobrego taboru.aleksej pisze:mialy dotrzec do Lodzi pod koniec 2003 roku, ale nowy zarzad MPK chcial zerwac umowe, pewnie po arbitrazu Volvo przedstawilo oferte 'nie do odrzucenia'
A to z kolei udowadnia, że jednak jest sens zamówić naprawdę spore ilości taboru u jednego producenta, a potem stopniowo, przez kilka lat je sprowadzać. Oczywiście doskonale rozumiem, że te 19 szt. V7700 to zupełnie inna sytuacja...
To prawda. Ostatnimi czasy MPK Łódź dosyć mocno unowocześnia swój tabor i dzięki temu kasuje po kilka najstarszych autobusów. Mam nadzieję, że za parę lat najstarsze autobusy znikną z ulic Łodzi .Adam 4044 pisze:Sytuacja autobusowa Łodzi systematycznie sie poprawia
Niestety, ale o nowych Conecto nie można tego powiedziećAdam 4044 pisze: Dzięki wymianie taboru na nowoczesny i niskopodłogowy.
Kwestie finansowe zejdą tutaj chyba na drugi plan. Zawsze w razie czego można wziąć te 19 Volv w leasing, by w przeciągu kilku lat je spłacić (chyba, że MPK zapłaciło za te Volva kilka lat temu).J-31 pisze: Pomijając już kwestie finansowe,
Z tego co napisał kol. Aleksej i z tego co zrozumiałem, to łódzkie MPK zamówiło te autobusy kilka lat temu, producent część dostarczył a przewoźnik zapłacił tylko za tyle ile dostarczono.Adrian_ pisze:Kwestie finansowe zejdą tutaj chyba na drugi plan. Zawsze w razie czego można wziąć te 19 Volv w leasing, by w przeciągu kilku lat je spłacić (chyba, że MPK zapłaciło za te Volva kilka lat temu).
Potem kontrakt zerwano, a raczej zawieszono. I producent po prostu przypomniał im się, że zgodnie z prawem (zapewne jest taki zapis w umowie pomiędzy firmami), albo MPK zgodzi się na dostarczenie tych 19-stu autobusów (MPK zapłaci teraz za te 19 szt.), albo MPK nie zgodzi się na dokończenie dostaw, ale zapłaci karę za zerwanie umowy. No i przewoźnik wybrał autobusy.