7700A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Witamy na forum. :)
Ryszard49 pisze:Eksploatacja ich jest bardzo kosztowna. Awaryjność duża, konstrukcja pudła nie wytrzymuje obciążeń, szyby się rozszczelniają.
Ooops to nie pociesza. Ciekawe czy łódzkie Volvo też mają te same problemy. Czy któryś z kolegów miałby bliższe informacje nt. eksploatacji autobusów Volvo 7000 w MPK Łódź ? ;)

barthezz_13

Znów odświeżam temat :)

Post autor: barthezz_13 »

Coraz głośniej już o naszych nowych Volvach 7700. Już jest informacja na stronie MPK Łódź.
Pożyjemy, zobaczymy :)
Ogólnie to często jeżdżę Volvami, uważam, że to dobre i sprawdzone w Łodzi autobusy... Jednak niektóre strasznie hałasują na naszych drogach. Poza tym, w niektórych bardzo głośno pracuje silnik...
Cóż... i tak lepsze to niż Wysokopodłogowe Conecta...
Jednak dziwi mnie to, że MPK przestało zamawiać autobusy z drzwiami odskokowymi, gdyż uważam, że było to idealne rozwiązanie.
Mam nadzieję, że te nowe Volva będą miały drzwi odskokowe.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

barthezz_13 pisze:Ogólnie to często jeżdżę Volvami, uważam, że to dobre i sprawdzone w Łodzi autobusy... Jednak niektóre strasznie hałasują na naszych drogach. Poza tym, w niektórych bardzo głośno pracuje silnik...
Cóż... i tak lepsze to niż Wysokopodłogowe Conecta...
Jednak dziwi mnie to, że MPK przestało zamawiać autobusy z drzwiami odskokowymi, gdyż uważam, że było to idealne rozwiązanie.
Mam nadzieję, że te nowe Volva będą miały drzwi odskokowe.
Czy ja wiem czy Volvo jest fajne ? Patrząc na model B10BLE, jakoś nie jestem przekonany do nich ;) Poza tym nowe Volvo uważam za mało ciekawe jeśli chodzi o stylistykę.
BTW- drzwi odskokowe są IMO najlepszym rozwiązaniem, podczas potoków pasażerskich ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Moim zdaniem dobrze że Łódź kupuje Volvo, niedawno jechałem gdyńskim 7700A i jechał bardzo płynnie, mało nim rzucało na wybojach a trzeszczały głównie jedynie lusterka.

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 »

MKM Shadow pisze:Czy ja wiem czy Volvo jest fajne ? Patrząc na model B10BLE, jakoś nie jestem przekonany do nich
Ja tu miałem na myśli głównie Volvo 7000 i 7000A. Nimi jazda jest całkiem przyjemna. Czasami denerwuje mnie w nich warczenie silnika.
ep40 pisze:Moim zdaniem dobrze że Łódź kupuje Volvo, niedawno jechałem gdyńskim 7700A i jechał bardzo płynnie, mało nim rzucało na wybojach a trzeszczały głównie jedynie lusterka.
U nas w niektórych V7000 warczą silniki, ale ogólnie nie jest źle. Przyjemniejsze to niż jazda Ikarusem, czy Odkurzaczem... :)

Osobiście jednak wolałbym, aby MPK Łódź zamówiło Mercedes-Benz Citaro O530G lub Solaris Urbino 18 III.

Lopez

Post autor: Lopez »

barthezz_13 pisze:Solaris Urbino 18 III
Znasz jakiegoś MKMa, który nie chciałby SU III 18? :D

OZZY

Post autor: OZZY »

Ja bym nie chciał SU18 III w Łodzi ;P
Volvo 7700A ma dużo lepiej rozwiązany tył, kibelek a.k.a wieża zajmuje dwa a nie cztery miejsca, poza tym Volvo wydają mi się nieco mniej toporne niż SU III jeśli chodzi o design :)

drentwy

Post autor: drentwy »

OZZY pisze: poza tym Volvo wydają mi się nieco mniej toporne niż SU III jeśli chodzi o design :)
Hmm, nie skomentuję :D

A to na TWB widzieli? To chyba Wasz? ;) -> http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... 147526.jpg

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

OZZY pisze:Volvo 7700A ma dużo lepiej rozwiązany tył, kibelek a.k.a wieża zajmuje dwa a nie cztery miejsca, poza tym Volvo wydają mi się nieco mniej toporne niż SU III jeśli chodzi o design
Ładniejsze są Solarisy, ten ich agresywny przód jest piękny ;)

ppln

Post autor: ppln »

OZZY pisze:Volvo 7700A ma dużo lepiej rozwiązany tył, kibelek a.k.a wieża zajmuje dwa a nie cztery miejsca
Za to w Volvach te ostatnie miejsca są dość wysoko. I tak najgorzej jest to rozwiązane w Citarach, gdzie nie ma wcale siedzeń z tyłu.

A jeśli chodzi o ładność to to kwestia gustu jest, ale sylwetkę mają właściwie identyczną. Chociaż Solaris lepszy :)

OZZY

Post autor: OZZY »

@drentwy: Oczywiście że nasz :D

@ppln i reszta: Takie rzeczy jak design są oceniane subiektywnie więc nie powinny być tutaj przedmiotem dyskusji. Dla jednego pięknym jest 280.26 po dwóch NG, dla innych najnowsze V7700A, są też tacy którzy mają banana na twarzy na widok SU III :)
Jakie to by było nudne gdyby wszystkim podobało się to samo :)

Wysoko czy nie, są tam siedzonka a nie "kibelek" :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-149236.html - Volvo7700 (zdjecie:OZZY)

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-147526.html - Volvo7700A

Łodzi gratulujemy kolejnych nowych wozów :) . Teraz czekać na 10 krótkich Citar .
Ostatnio zmieniony 2007-04-06, 23:19 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 2 razy.

OZZY

Post autor: OZZY »

Hahaha... wyprzedziłeś mnie z moim własnym zdjęciem :D Napisz chociaż że to moje ;)

Zaraz dodam tutaj więcej fotek :)

Jechałem sobie dzisiaj 85 gdy nagle wypatrzyłem przez okno jakiegoś dziwnego V7x00 :)
Szybka walka z myślami i już po chwili byłem na "Wydawniczej" gdzie owe Volvo stało.

Z zewnątrz: piękne, w końcu nówka :) chłodnica na dachu wygląda stosunkowo ciekawie, będzie można z daleka odróżnić czy to co jedzie to "stare" czy "nowe" Volvo. Jako ciekawostkę dodam że z zewnątrz osłona wieży nie posiada żadnej "kratki"

Wewnątrz: wszystko nieco inaczej rozplanowane, mniej półtoraków, duże okna, fotele z firmowym materiałem Łódzkiego MPK. Niestety w przeciwieństwie do "starych" V7000, nowe egzemplarze nie posiadają odskokowych drzwi. Niestety nie pomyślałem o zrobieniu zdjęcia kabiny która także znacząco sie zmieniła.

A teraz czas na zdjęcia:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

@J-31: A może jakiś rysunek, hmm? :mruga:

Michał

Post autor: Michał »

Myślałem po pierwszym zdjęciu na TWB, że będą dość brzydkie a tymczasem są piękne. I pomyśleć, że niedługo się nimi przejadę :D

drentwy

Post autor: drentwy »

Tył jest wg mnie masakryczny i nadal mi się nie podoba, reszta wozu wygląda całkiem nieźle. Pogratulować :)

ppln

Post autor: ppln »

Tył zbyt piękny nie jest (tutaj ten z Solarisa bije go na głowę, przód jest super, może nawet odrobinę lepszy niż w Solarisie), poza tym szkoda, że nie zamontowali mu odskokowych drzwi. Te przyciski do otwierania drzwi na drzwiach to pomysł IMHO porąbany bo już ludzie się przyzwyczaili, że w autobusach są na poręczach.

Czarna góra frontu wygląda naprawdę fajnie. I gratulacje dla MPK, które konsekwentnie zamawia wozy z porządnymi oknami.

PS. Skoro one mają wyświetlacze R&G (w końcu je widać ;) ), to jaki mają sterownik, SRG3000 czy 3100?

OZZY

Post autor: OZZY »

ppln pisze:Te przyciski do otwierania drzwi na drzwiach to pomysł IMHO porąbany bo już ludzie się przyzwyczaili, że w autobusach są na poręczach.
Na poręczach też są ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Na drzwiach są praktyczniejsze :diabeł:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Muszę przyznać, że Volva są konkretne, o wiele ładniejsze od poprzedników ;) Pozostaje mieć nadzieję, że będą mniej awaryjne. Trzeba chyba pomyśleć nad wypadem do Łodzi... ;)

OZZY

Post autor: OZZY »

Są bardzo konkretne :) Jak na razie po prostu genialne.
Wyeliminowano główną przyczynę telepania czyli luźną szybę (pleksi, czy co to jest) wygrodzenia kabiny. Teraz trzyma się ona solidnie. Ogólnie całkiem sympatyczne autobusy, teraz czas na przegubowce. O ile w solówkach zamieniono jednego półtoraka na dwa siedzenia i wygrodzono nieco rzeźnię to układ w długich mógł się trochę bardziej zmienić. No ale jak tylko przejadę się długim to zdam pełną relację.

A tak przy okazji: wszystkie krótkie (5 szt.) są już w ruchu liniowym.
Ich numery to 3701-3705

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”