7700A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2007-04-18, 14:21

J-31 pisze:A można prosić o jakieś fotki wnętrza któregoś z nowych 7700A ? :)
Znalazłem jedno zdjęcie na stronie Urzędu Miasta Łodzi...
Oto link: http://www.uml.lodz.pl/index.php?menu2= ... =1&id=6329
Tak poza tym widziałem dziś przeguba 7700 na 78 do Aleksandrowa Łódzkiego...
I jeszcze ktoś się pytał, chyba J-31: co to są te 'bebechy'...? Wyczytałem, że to urządzenia chłodzące, czyli po prostu chłodnica... ;)
Jestem nowy na forum i mam pytania:
Za co dostaje się pochwały i kto je może wystawiać?
Kiedy wzrośnie mój poziom doświadczenia?
Wiem, badziewne, ale nie mogę o tym znaleźć... Wyjaśni ktoś?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28950
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-18, 15:15

barthezz_13 pisze:Za co dostaje się pochwały i kto je może wystawiać?
Pochwały dostaje się za posty, których treść wnosi coś bardzo ważnego lub niezwykle cennego do danego tematu. Pochwały daje autor tematu.
barthezz_13 pisze:Kiedy wzrośnie mój poziom doświadczenia?
Pod tym linkiem Dowiesz się => topics1/rangi-vt2081.htm ;)
barthezz_13 pisze:Znalazłem jedno zdjęcie na stronie Urzędu Miasta Łodzi...
Dzięki, ale mam wrażenie, że to jest wnętrze solówki. Jej zdjęcie przesłał już Ozzy. A mnie chodziło o przegub ;)
Obrazek

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2007-04-18, 15:31

J-31:
Dzięki za informacje.
A tak wracając do temat:
Jechał ktoś jeszcze nowym Volvem?

[ Dodano: 2007-04-18, 18:31 ]
Marcin_3558 pisze: Łodzi gratulujemy kolejnych nowych wozów :) . Teraz czekać na 10 krótkich Citar .
Zaraz, zaraz... Jakich krótkich Citar? Ja nic nie słyszałem... Oświeci mnie ktoś?

OZZY

Post autor: OZZY » 2007-04-18, 22:16

Ja dzisiaj śmigałem dwa kółka V7700A (3742) na 81. Ogólnie dostał go bardzo pozytywny kierowca który poprzednio jeździł którymś z V7000A. Z rozmowy z nim i obserwacji działania całej maszyny widzę że bardzo dużo rzeczy uległo poprawie np. jednolita przednia oś, dynamiczniejszy silnik, wydajniejsza wentylacja z dodatkowym nawiewem (taki śmiesznie dziurkowany sufit :)) mniej telepiąca się kabina, ale także kilka rzeczy pogorszyło się względem wcześniejszej wersji np. w miejscu w którym w "starych" V7000 był przycisk otwierania drzwi teraz jest alarm który nieznośnie pipczy w kabinie. Na każdym przystanku ludzie naciskają alarm zamiast otwierania. Heh, trochę śmiechu z tego było ;]

Hmm.. dziesięć krótkich MB Citaro TD które trafią na Nowe Sady w zamian za sprzedane Many i Solarisy. Tyle :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28950
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-19, 09:39

OZZY pisze:(taki śmiesznie dziurkowany sufit :) )
Ooo... Czyli Volvo w końcu zdecydowało się na perforowany sufit ? Super. Tak jak pamiętam poprzednie wersje 7000, to panele sufitowe były pełne. No, ale Panowie, wg. mnie teraz w nowych 7700 i 7700A powinno być jednak ciut ciszej, ponieważ pełny sufit "odbija" dźwięki, a suft perforowany powinien był "pochłaniać" dźwięki :mruga:

Oczywiście pytanie co jest nad sufitem i jak wyciszona jest pozostała część kabiny pasażerskiej, np. szafa silnika :chytry:
Obrazek

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-04-19, 12:18

J-31 pisze:Ooo... Czyli Volvo w końcu zdecydowało się na perforowany sufit ? Super. Tak jak pamiętam poprzednie wersje 7000, to panele sufitowe były pełne.
Całkowice dziurkowany sufit jest stosowany w Volvach od 2004 roku. Częściowe dziurkowanie można było już spotkać od 2001 r. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28950
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-04-19, 13:32

bystrzak2000 pisze:Całkowice dziurkowany sufit jest stosowany w Volvach od 2004 roku. Częściowe dziurkowanie można było już spotkać od 2001 r :)
Hmmm. No to nie wiem. Może to wina tego, że ja jechałem testerami. A te miały inaczej wykończone wnętrze :roll:
Obrazek

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-04-19, 22:12

J-31 pisze:Hmmm. No to nie wiem. Może to wina tego, że ja jechałem testerami. A te miały inaczej wykończone wnętrze :roll:
We wrocławskich Volvach są wszystkie typy sufitów począwszy od pełnego, poprzez częściowo dziurkowany, aż do stosowanego obecnie całkowicie dziurawego ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2007-04-20, 17:31

bystrzak2000 pisze:
J-31 pisze:Hmmm. No to nie wiem. Może to wina tego, że ja jechałem testerami. A te miały inaczej wykończone wnętrze :roll:
We wrocławskich Volvach są wszystkie typy sufitów począwszy od pełnego, poprzez częściowo dziurkowany, aż do stosowanego obecnie całkowicie dziurawego ;)
Wy macie Volva 7700 z nowym, czy starym designem?

OZZY

Post autor: OZZY » 2007-04-20, 18:54

Ech... jeśli chodzi o Polskę to V7700 po liftingu są tylko w Łodzi...

A tak przy okazji: ładny avatar :D

OZZY

Post autor: OZZY » 2007-04-20, 20:24

A tak przy okazji. Z własnych obserwacji i rozmów z kierowcami wynika że Łódzkie V7700/V7700A zostały wypuszczone na linie wybitnie na szybko.
Nie ma łączności z centralą (nie zamontowana) sterownik wyświetlaczy znajduje się na miejscu "łączności" przez co z miejsca kierowcy (sprawdzałem :)) nie widać czasu przejazdu, dodatkowo np. w 3742 sterownik nie zlicza kilometrów a co z tego wynika nie ma zapowiedzi przystanków. W niektórych jeszcze nie ma "stojaczków" na numer brygady, do tego brak kapselków na przedniej osi.. ech :)

Ale sterowniki mają być przekładane, a wszystkie pozostałe "braki" będą sukcesywnie uzupełniane. Przez najbliższe 3 lata z V7700 nie powinno być żadnych większych problemów. Tyle właśnie trwa gwarancja na nie tak więc przez najbliższe 3 lata jest także pewność że będą one serwisowane w oparciu o oryginalne części.

No i najprzyjemniejsza rzecz. Dzięki "pełnej" osi z przodu (wcześniejsze modele Volvo w Łodzi miały niezależne przednie zawieszenie) przynajmniej częściowo zostanie wyeliminowane telepanie z przodu tak charakterystyczne dla naszych Volvo...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-21, 21:41

Mam pytanie co do Waszych Volviaków, mianowicie jakie one mają zamontowane siedzenia (marka) i jakiej firmy są wyświetlacze i kasowniki ?

PS. Po obejrzeniu wnętrza Volvo 7700A, stwierdzam, że mają dość ciasne przejście pomiędzy fotelami.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-04-21, 22:01

MKM Shadow pisze:Mam pytanie co do Waszych Volviaków, mianowicie jakie one mają zamontowane siedzenia (marka) i jakiej firmy są wyświetlacze i kasowniki ?
Jeśli to jest pytanie do łodzian, to odpowiem za nich ;) Siedzenie to Volvo-standard, czyli Ster 6MV, wyświetlacze i kasowniki, to niestety R&G Mielec ;)
MKM Shadow pisze:PS. Po obejrzeniu wnętrza Volvo 7700A, stwierdzam, że mają dość ciasne przejście pomiędzy fotelami.
Na zdjęciach wydaje się wąskie, ale w rzeczywtostości miejsca jest dość sporo i spokojnie 2 osoby mogą stać obok siebie :)
barthezz_13 pisze:Wy macie Volva 7700 z nowym, czy starym designem?
Jeszcze ze starym (9 sztuk dostaczonych latem zeszłego roku), ale wnętrze, poza zabudową wieży, jest dokładnie takie samo :)

OZZY

Post autor: OZZY » 2007-04-21, 22:03

Kasowniki, wyświetlacze, sterowniki --> R&G
MPK Łódź stosuje obecnie tylko produkty tej firmy jeśli chodzi o wyżej wymienione elementy pojazdów. Wyjątek stanowią tutaj tylko Volva 7000 z zakresu 33xx.

Siedzenia --> Ster, model 6mv zarezerwowany dla produktów Volvo

A co do przejścia: co cóż, przy zastosowaniu tzw bliźniaków na tylnej osi, mostu portalowego napędowego i 100% LF trudno żeby było tam tyle miejsca co np. w Ikarusach.
Ale w rzeczywistości jest tam stosunkowo dużo miejsca...

Edit: Troszkę mnie bystrzak2000 wyprzedził ;)

ppln

Post autor: ppln » 2007-04-22, 10:41

bystrzak2000 pisze:to niestety R&G Mielec
Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-22, 15:19

ppln pisze:Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.
I mają mniej skomplikowany sterownik wyświetlaczy od Pixela ;)
OZZY pisze:Siedzenia --> Ster, model 6mv zarezerwowany dla produktów Volvo

A chociaż wygodne ? ;)

OZZY

Post autor: OZZY » 2007-04-22, 16:51

To zależy dla kogo. Ja jadę na nich spokojnie 50 minut wstaję i jest ok.
Całkiem dobrze wyprofilowane. Siedzenia jak siedzenia.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-04-22, 18:00

ppln pisze:Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.
No właśnie, czasami padają ;)

barthezz_13

Post autor: barthezz_13 » 2007-04-23, 21:33

bystrzak2000 pisze:
ppln pisze:Czemu niestety? System R&G jest zupełnie niezły, czasami padają wyświetlacze.
No właśnie, czasami padają ;)
Nie narzekajcie. Wyświetlacze są lepsze niż dawne tablice pilśniowe [?]...

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 » 2007-04-23, 22:04

barthezz_13 pisze:Nie narzekajcie. Wyświetlacze są lepsze niż dawne tablice pilśniowe [?]...
Wiele przykładów świadczy o tym, że tablice pilśniowe są niezawodne, choć ich czas już powoli mija :)

ODPOWIEDZ