B10L-SN12
Witam jestem tu nowy , ale większość może mnie znać z VBF.
W dniach zakupu czujnie obserwowałem zaj . KLONOWICA w Szczecinie ,ale nie udało mi się wyczaić jak jechały na zajezdnie . Wiem ,że dotarły albo późnym wieczorem lub w nocy z czwartku na piątek ( ubiegłego , niecały tydzień temu ) albo w czwartek do południa.
Ktoś prosił o podsumowanie zakupów SPA .
Ja może podsumuje wszystkie wozy po 9 lat i mniej .
A więc najpierw SPA Klonowica :
- 2002 : Zajezdnia przy Klonowica kupuje 5 sztuk nowych autobusów MAN NL 223
- 2004 : Kolejny zakup to dwie sztuki nowego MANA NL 283
- Sierpień 2005 : Przewoźnik prowadzi jakieś dyskusje z BVG i kupuje 5 , ośmioletnich Manów NL 202 ( 262 )
- Grudzień 2005 : przewoźnik kupuje 5 sztuk Volv B10L , które stoją już na zajezdni .
Łączna suma niskopodłogowców w SPAK = 17
SPA Dąbie :
- 2002 : Zajezdnia w Dąbiu kupuje 5 sztuk nowych autobusów MAN NL 223
- 2005 : Kolejny zakup to dwie sztuki nowego Solarisa Urbino 12
- 2005 : cztery Many NL 262 z BVG ( osiem lat ) . Były jeszcze potem przerabiane w SPAD.
- 2006: Dochodzą mnie wieści o zakupie aż 11 Manów dla SPAD , prawdopodobnie 12 metrowców , szczegółów nie znam.
Łącznie ( z tym co na razie jest liczba niskopodłogowców :13 ( + Jelcz 121M * )
W dniach zakupu czujnie obserwowałem zaj . KLONOWICA w Szczecinie ,ale nie udało mi się wyczaić jak jechały na zajezdnie . Wiem ,że dotarły albo późnym wieczorem lub w nocy z czwartku na piątek ( ubiegłego , niecały tydzień temu ) albo w czwartek do południa.
Ktoś prosił o podsumowanie zakupów SPA .
Ja może podsumuje wszystkie wozy po 9 lat i mniej .
A więc najpierw SPA Klonowica :
- 2002 : Zajezdnia przy Klonowica kupuje 5 sztuk nowych autobusów MAN NL 223
- 2004 : Kolejny zakup to dwie sztuki nowego MANA NL 283
- Sierpień 2005 : Przewoźnik prowadzi jakieś dyskusje z BVG i kupuje 5 , ośmioletnich Manów NL 202 ( 262 )
- Grudzień 2005 : przewoźnik kupuje 5 sztuk Volv B10L , które stoją już na zajezdni .
Łączna suma niskopodłogowców w SPAK = 17
SPA Dąbie :
- 2002 : Zajezdnia w Dąbiu kupuje 5 sztuk nowych autobusów MAN NL 223
- 2005 : Kolejny zakup to dwie sztuki nowego Solarisa Urbino 12
- 2005 : cztery Many NL 262 z BVG ( osiem lat ) . Były jeszcze potem przerabiane w SPAD.
- 2006: Dochodzą mnie wieści o zakupie aż 11 Manów dla SPAD , prawdopodobnie 12 metrowców , szczegółów nie znam.
Łącznie ( z tym co na razie jest liczba niskopodłogowców :13 ( + Jelcz 121M * )
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Jest Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego i w ramach jego działają SPA Klonowica w zachodniej części (tam gdzie jest centrum miasta; w zachodniej części jeżdżą tramwaje), SPA Dąbie we wschodniej części miasta, SPPK Police - linie jeżdżące do Polic i po Policach oraz MZK - tramwaje.
SPPK też kupił używane autobusy, NL262 i NG312 z BVG Berlin, ale nie wiem ile ich jest dokładnie. Mieli na początku z nimi drobne problemy, ale się uporali.
SPPK też kupił używane autobusy, NL262 i NG312 z BVG Berlin, ale nie wiem ile ich jest dokładnie. Mieli na początku z nimi drobne problemy, ale się uporali.
SPA Klonowica obsługuje lewobrzeże miasta a SPA Dąbie prawobrzeżne i większość linii pospiesznych. Jeśli chodzi o problemy z "berlińczykami" to największy problem, oczywiście dla pasażerów, stanowią drzwi z fotokomórką. W tych autobusach wyznaczona jest strefa (zaznaczona odpowiednim kolorem) gdzie nie można stać podczas zamykania drzwi. Niestety mimo licznych informacji w pojeździe nie wszyscy stosują się do tych zasad i zazwyczaj dzieje się tak że kierowca musi wysiąść z kabiny i ręcznie zamykać takie drzwi. Takie sceny odgrywają się na kolejnych przystankach przez co autobus jeździ z nie małym opóźnieniem. Ja rozumiem że to może być nowość gdyż taka funkcja nie miała wcześniej zastosowania w szczecińskich autobusach. Dziwi mnie natomiast niewiedza ludzi w przypadku tramwajów Duewag GT6 które kursują po Szczecinie juz od ok.10 lat i dużo ludzi nie wie jeszcze że drzwi otwiera pasażer.
Tak, ale drzwi nie mają odbijania w razie napotkania na przeszkodę przez tą fotokomórkę - czyli jakby kogoś przytrzasnęło to by tak trzymało dopóki kierowca by nie zareagował. W Policach poradzono sobie po części z problemem fotokomórek - czujniki przesunięto i nie ma takich problemów jak były na początku, że autobusy stały po kilka minut na przystankach.ppln pisze:To dlaczego po prostu nie odłączą tych fotokomórek? To chyba możliwe
No tak SPA Dąbie zliwkwidowało fotokomórki , przerobiło drzwi . Ale to kosztowne i dużo roboty z tym . A SPAK nie przerabiał tego z dwóch powodów.
Bo brakowało im wozów do jazdy , ogólnie to zajezdnia w godzinach szczytu stoi pusta , a zostają tylko popsute autobusy i z 5 na rezerwe.
Drugi powód to chyba kasa.
W 2006 roku wydaje mi się ,że SPAD będzie kupował przeguby , a SPAK będzie kupował więcej krótkich busów. Ciekawe kiedy w Szczecinie pojawią się trzyosiowce .
Bo brakowało im wozów do jazdy , ogólnie to zajezdnia w godzinach szczytu stoi pusta , a zostają tylko popsute autobusy i z 5 na rezerwe.
Drugi powód to chyba kasa.
W 2006 roku wydaje mi się ,że SPAD będzie kupował przeguby , a SPAK będzie kupował więcej krótkich busów. Ciekawe kiedy w Szczecinie pojawią się trzyosiowce .
No w tych szczecińskich też oczywiście motorniczy ma władzę nad drzwiami tylko że on ich nie otwiera lecz odblokowuje i potem już pasażerowie się obsługuja sami.ppln pisze:A w łódzkich GT6 motorniczy może otworzyć wszystkie drzwi, a przynajmniej ma do tego przełączniki.
Jak na razie chyba tylko SPPK Police jako jedyne w Polsce posiada trzyosiowe Many NL313.lex pisze:Ciekawe kiedy w Szczecinie pojawią się trzyosiowce
[ Dodano: 27-01-2006, 22:20 ]
Więc tak. Trochę to trwało ale w końcu dzisiaj miałem tą przyjemność przejechania się tym autobusem. Mnie osobiście bardziej przypadły do gustu niż poprzednio zakupione NL202. Mają wygodniejsze siedzenia ( te same ale mniej "wysiedzone"), bardziej cichszy silnik i zdaje mi się że ma większego kopa (albo <b>poprostu</b> trafił mi się taki kierowca). Zaraz po wejściu do środka zaciekawił mnie rozchodzący się dźwięk niczym z harmonijki. Na następnym przystanku okazało się, że jest to dźwięk dzwonka od drzwi uruchamiany automatycznie przy otwieraniu jak i zamykaniu drzwi. No i jak już wcześniej powiedziano posiada pulpit VDO (co niestety wg mnie trochę nie pasuje ale cóż zrobic) i także nowe pomarańczowe wyświetlacze.Inspektor pisze:Rzeczywiście prezent. Napisz jak już będą w ruchu liniowym swoje wrażenia z podróży
Odgrzebuję wątek i chcąc nie chcąc kontynuuję offtopic Tak B.A. - to właśnie PKM zafundował sobie takie "nowe" wozy - pierwsze zdjęcia autorstwa buttheada są już na TWB (np. tu ). Widać na nich nowe malowanie zakładowe firmy. Mnie jakoś bardziej podobało się poprzednie "kolorowe szaleństwo", to obecne przypomina Sosnowiec...
Jaki brak rzeźni, nie zauważyłes, że rzeźnia w tych Volvach jest w najlepszym możliwym miejscu Może ewentualnie się przyczepić do jej rozmiarówMichał pisze:Układ drzwi 2-2-0 i jeszcze brak rzeźni... będzie niezły kocioł
Widziałem te zdjęcia już wczoraj. W sumie są to dobre wozy, starsze modele Volvo są bardzo dobrze wykonanedrentwy pisze:Tak B.A. - to właśnie PKM zafundował sobie takie "nowe" wozy - pierwsze zdjęcia autorstwa buttheada są już na TWB (np. tu ).
Spokojnie to nie jest nowe malowanie PKM-u. Zdjęcia są robione 10 marca a autor pisze, że obecnie autobus ma już barwy zakładowe... Więc spokojnie, nie masz się o co martwićdrentwy pisze:Widać na nich nowe malowanie zakładowe firmy. Mnie jakoś bardziej podobało się poprzednie "kolorowe szaleństwo", to obecne przypomina Sosnowiec...
Hmm, zasugerowałem się podpisem pod jednym ze zdjęć - " Ten już ma polskie rejestracje obecnie i nowe barwy zakładowe firmy." ale po namyśle stwierdzam, że to faktycznie nie chodzi o te kolory. No cóż, o 1 w nocy umysł nie pracuje widocznie jak powinien Tym niemniej to zdanie jest trochę dziwnie skonstruowane i nie do końca wiadomo OCB. Ciekawe czy przez "nowe" barwy butthead rozumie dotychczasowe barwy Jaworzna, czy też mają jeszcze jakieś inne - nowe malowanieB.A. Baracus pisze: Spokojnie to nie jest nowe malowanie PKM-u. Zdjęcia są robione 10 marca a autor pisze, że obecnie autobus ma już barwy zakładowe... Więc spokojnie, nie masz się o co martwić