Strona 4 z 5

: 2006-04-10, 08:36
autor: Michał
Układ drzwi 2-2-0 i jeszcze brak rzeźni... będzie niezły kocioł ;)

: 2006-04-10, 10:14
autor: B.A. Baracus
Michał pisze:Układ drzwi 2-2-0 i jeszcze brak rzeźni... będzie niezły kocioł ;)
Jaki brak rzeźni, nie zauważyłes, że rzeźnia w tych Volvach jest w najlepszym możliwym miejscu :D Może ewentualnie się przyczepić do jej rozmiarów ;)
drentwy pisze:Tak B.A. - to właśnie PKM zafundował sobie takie "nowe" wozy - pierwsze zdjęcia autorstwa buttheada są już na TWB (np. tu ).
Widziałem te zdjęcia już wczoraj. W sumie są to dobre wozy, starsze modele Volvo są bardzo dobrze wykonane :)
drentwy pisze:Widać na nich nowe malowanie zakładowe firmy. Mnie jakoś bardziej podobało się poprzednie "kolorowe szaleństwo", to obecne przypomina Sosnowiec...
Spokojnie to nie jest nowe malowanie PKM-u. Zdjęcia są robione 10 marca a autor pisze, że obecnie autobus ma już barwy zakładowe... Więc spokojnie, nie masz się o co martwić ;)

: 2006-04-10, 10:31
autor: drentwy
B.A. Baracus pisze: Spokojnie to nie jest nowe malowanie PKM-u. Zdjęcia są robione 10 marca a autor pisze, że obecnie autobus ma już barwy zakładowe... Więc spokojnie, nie masz się o co martwić ;)
Hmm, zasugerowałem się podpisem pod jednym ze zdjęć - " Ten już ma polskie rejestracje obecnie i nowe barwy zakładowe firmy." ale po namyśle stwierdzam, że to faktycznie nie chodzi o te kolory. No cóż, o 1 w nocy umysł nie pracuje widocznie jak powinien ;) Tym niemniej to zdanie jest trochę dziwnie skonstruowane i nie do końca wiadomo OCB. Ciekawe czy przez "nowe" barwy butthead rozumie dotychczasowe barwy Jaworzna, czy też mają jeszcze jakieś inne - nowe malowanie :)

: 2006-04-10, 10:41
autor: B.A. Baracus
drentwy pisze:Ciekawe czy przez "nowe" barwy butthead rozumie dotychczasowe barwy Jaworzna, czy też mają jeszcze jakieś inne - nowe malowanie :)
Zobaczymy, podejrzewam, że skoro jeden jest już zarejestrowany to niebawem zobaczymy go na linii ;) Trzeba cierpliwie czekac na kolejne fotki.

: 2006-04-13, 18:54
autor: wocash
Za to SPAK rozpoczęło akcję przemalowywanie tych busów na barwy miejskie. Jedne volvo stoi juz podobno w lakierni w białych barwach więc i czerwono-granatowe paski muszą się tam znaleźć.

: 2006-04-14, 09:58
autor: J-31
wocash pisze:Za to SPAK rozpoczęło akcję przemalowywanie tych busów na barwy miejskie. Jedne volvo stoi juz podobno w lakierni w białych barwach więc i czerwono-granatowe paski muszą się tam znaleźć.
Wydaje mi się, że chyba jednak słusznie. W końcu autobusy miejskie danego przewoźnika powinny były jeździć jednolicie pomalowane. Jednak, kwestię gustu, pozostawiam już Wam. ;)

: 2006-04-14, 10:06
autor: Podi
Dziwne, bo co do tramwajów uważali że malowanie jest trudne w utrzymaniu,a na busach jakoś nie?

: 2006-04-14, 10:26
autor: wocash
Podi pisze:Dziwne, bo co do tramwajów uważali że malowanie jest trudne w utrzymaniu,a na busach jakoś nie?
W sumie każdy wie jak trudny do utrzymania jest biały lakier. Ale wystarczy tylko porównać volva B10M ze SPAD i ze SPAK. Od razu widać różnicę że "Dąbie" umie zadbać nawet o biały kolor. A jeśli chodzi o tramwaje to przy okazji wybierania wersji malowania spierano się żeby wybrać taką wersję która nie będzie odporna na brud. Po paru miesiącach jazdy efekt jest ten sam jak przy białym lakierze.

: 2006-04-15, 00:36
autor: drentwy
Jednak malowanie w Jaworznie zostaje po staremu ( i dobrze bo mi się podoba - jakieś takie sympatyczne :) ) - na TWB są już foty przemalowanych Volviaków.

: 2006-05-26, 13:32
autor: wocash
Jak się okazało te pomarańczowe wyświetlacze zostały wypożyczone przez SPAK na pewien czas od firmy Pixel na czas przeprogramywania oryginalnych (zielonych) wyświetlaczy. Przez ostatnich parę dni trwał proces wymieniania wyświetlaczy i w tej chwili już każde volvo ma swój poprzedni od Adtranza.
Zdjęcie Volvo B10L-SN12 #1709.

P.S. Autorem zdjęcia jest Mateusz Pawłowski

B10L-SN12

: 2007-01-08, 21:45
autor: mil
Chciałbym się dowiedziec jakie są wasze opinie na temat tego pojazdu. Dosyc niespotykana konstrukcja. Pojazd powstał w 1995r.Dzisiaj miałem okazję przejechac się tym pojazdem. Zauważyłem kilka ciekawych elementów. Zacznijmy od kabiny. Jak widac na zdjęciach kokpit nie grzeszy urodą, w porównaniu np z Jelczem M122 z tego samego roku wychodzi dosyc kiepsko. Drzwi także są nietypowe, ponieważ posiadają dwie poręcze. Dalej dwie ostatnie szyby są na dole pomalowane nie wiadomo po co na czarno (tak jak w manach). Ostatnie najciekawsze układ siedzeń tylnych. Ostatni rząd jest normalnie tzn. 4 lub 5 siedzisk, ale w przedostatnim są 3 a nie tak jak zwykle 2. Autobus jak dla mnie z zewnątrz prezentuje się nieźle. Ogólnie bardzo wygodny i przyjemny pojazd. Co o nim sądzicie?
http://zkmgdynia.pl/index1.php?plik=str ... 1&onload=1
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=469

: 2007-01-08, 22:44
autor: pmaster
IMO ten 3 fotel w przedostatnim rzędzie jest zbyteczny — ciężko się nań wspiąć (na to wygląda przynajmniej), i ogranicza ilość miejsca w pojeździe. Co do samego autobusu: wprawdzie nie mam właściwie o nim pojęcia, ale IMO to całkiem przyjemny dla pasażera autobus produkcji zachodniej, przy czym dla przewoźnika jest jakby mniej przyjemny.

: 2007-01-09, 00:37
autor: ppln
A niech mnie, to chyba jedyne Volva z przystankowym załączanym z deski :schocked:

A jak się sprawuje?

: 2007-01-09, 16:12
autor: Hannibal
Było. Ciężko jest się trochę rozejrzeć ? :devil:

topics5/volvo-b10l-sn12-w-szczecinie-vt1419.htm

: 2007-01-09, 16:18
autor: mil
o Sorry. Przeglądałem to kilka razy i tego nie znalazłem. Ślepota ze mnie. Ale tutaj jednak chodzi o Gdyńskie sztuki :D

: 2007-01-11, 21:17
autor: Shadow238
PKM Jaworzno posiada 11 sztuk tego typu pojazdów. Wyprodukowane zostały w 1996 r ;)

Ciekawe czy się tym fajnie jeździ :?:

: 2007-02-16, 23:25
autor: Krzysztof II
A ile ich jest w Szczecinie, wie ktoś?

: 2007-02-17, 23:29
autor: faja_k

: 2010-05-10, 13:58
autor: OPi
Wczoraj na linii 809 miałem okazję jechać Volvo B10L-SN12 o numerze bocznym 1707. Mimo, że jeżdżą one już od tylu lat w Szczecinie, to nie miałem jeszcze okazji nimi jechać.

Od zewnątrz wyglądają porządnie. Po wejściu do środka doznałem szoku. Oto kilka wad, które zauważyłem:
1. Niezabudowana kabina kierowcy sprawia, że ten pojazd może być niebezpieczny dla kierowcy, szczególnie w nocy.
2. Spod kierownicy zwisały różnorodne kable, zamiast stacyjki było jakieś pokrętełko, którym kierowca uruchamiał autobus.
3. Równocześnie z uruchomieniem silnika zamykają się drzwi (kierowca niechcąco przyciął pasażera).
4. Podczas jazdy autobus trzeszczy, puka, stuka i wydaje inne dziwne dźwięki.

Zawsze myślałem, że to porządne autobusy, a tu - zupełna przeciwność. I tu się zastanawiam, kto poniosi odpowiedzialność, z jego taki tragiczny stan:
a) może SPAK,
b) może BVG Berlin
c) czy może Fabryka VOLVO w Austrii, która wyprodukowała SN12?

: 2010-05-10, 14:40
autor: shakkie
Odpowiedzi a i b są poprawne.