7700 CNG

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

MKM Shadow pisze:Myślę, że lakiernicy poradzą sobie bez problemu
Oby, pozostaje mieć nadzieję, że uda im się poskromić to malowanie ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Czy ktoś z kolegów z Elbląga może napisać jak się mają najnowsze 7700 CNG? :) Sprawa stanęła nam na forum jeszcze zanim wyjechały na linię. Domyślam się, że teraz można już coś więcej o nich powiedzieć ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

W programie TurboKamera w TVN Turbo był reportaż o wadliwych Volvach 7700 CNG w Elblągu :D

Lopez

Post autor: Lopez »

irisbus pisze:W programie TurboKamera w TVN Turbo był reportaż o wadliwych Volvach 7700 CNG w Elblągu
A cóż jest z nimi nie w porządku? :o:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Lopez pisze:A cóż jest z nimi nie w porządku?
Otóż z tego co usłyszałem w reportażu, kierowcy skarżyli się, że te Volva bardzo często im gasną w najmniej oczekiwanym momencie, a odpalają je jak dawniej malucha, tj. (nie żartuję :!:) na kij, a potem normalnie z kluczyka :shocked:
Volvo rozkłada ręce nad tą usterką, która dotyczy wszystkich pięć Elblądzkich 7700, ale zapowiedzieli, że nie zostawią ich klienta i będą próbowali usunąć awarię. Również stwierdzili, że może to być stale jakiś błąd, który wychwytuje komputer z kolei ten gasi silnik nawet po najmniejszym stwierdzeniu jakieś awarii/ błędu. Poza tym przedstawiciele Volvo są zaskoczeni, że awaria nie ustępuje, porównując je do innych krajów, gdzie podobno modele marki Volvo napędzane CNG jeżdżą praktycznie bez większych awarii.

Może ALP trafił na wadliwą serie autobusów ?

Polecam warto przy najbliższej okazji zobaczyć sobie "Turbo kamerę" ;)

ppln

Post autor: ppln »

Shadow238 pisze:(nie żartuję ) na kij, a potem normalnie z kluczyka
Eee?! Irisbusa CNG się odpalało przyciskiem (nie było tradycyjnej stacyjki, za to aby wejść do wozu należało użyć odpowiedniej pastylki/klucza)

Lopez

Post autor: Lopez »

Shadow238 pisze:kierowcy skarżyli się, że te Volva bardzo często im gasną w najmniej oczekiwanym momencie, a odpalają je jak dawniej malucha
To są jakieś jaja. Nie wierzę, że tego się nie da wyregulować w 10 minut.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Lopez pisze:Nie wierzę, że tego się nie da wyregulować w 10 minut
Ja również. Myślę jednak, że Volvo sobie poradzi w końcu z tą awarią.
ppln pisze:Eee?!
Serio kierowca wozu wpychał ten kij od szczotki do przepustnicy w jakiś zwój sprężyn, a potem normalnie szedł do kabiny i spróbował odpalić wóz naciskając przycisk, a nie przekręcając kluczyk, jak mówiłem. Tym razem udało mu się zapalić wóz.

Aha nie wspomniałem jeszcze, że te pechowe 7700 CNG potrafią pobierać nawet 20L oleju na cały tydzień :!: co Prezes ALP stwierdził, że nawet starsze 10 letnie autobusy praktycznie nie pobierają oleju i jeźdzą na nim od przeglądu do przeglądu.

Wypowiadał się również Prezes ZTM Elbląg, który jednoznacznie stwierdził, że w firmie ALP nastąpiło odmłodzenie taboru i podwyższenie jakości usług wykonywanych na ich liniach- niestety przez te awarie nowych Volv CNG firma dostaje co chwilę jakieś kary od ZTMu za niezrealizowane kursy- wspomina prezes ALP.

I jeszcze jedno. Teraz praktycznie kierowcy ALPy wolą jeździć starszymi autobusami niż tymi nowymi, bo przynajmniej mają pewność, że tamte ich nie zawiodą na trasie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Shadow238 pisze:Otóż z tego co usłyszałem w reportażu, kierowcy skarżyli się, że te Volva bardzo często im gasną w najmniej oczekiwanym momencie, a odpalają je jak dawniej malucha, tj. (nie żartuję :!:) na kij, a potem normalnie z kluczyka :shocked:
Volvo rozkłada ręce nad tą usterką, która dotyczy wszystkich pięć Elblądzkich 7700,
Podobne rzeczy dzieją się dosyć często w naszych 7000A.
Zwykle, gdy w kabinie zacznie piszczeć kontrolka, to po zatrzymaniu autobusu, silnik gaśnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmm. Dziwne. Ciekawy jestem, czy te łódzkie - z najnowszej dostawy - też mają ten problem ? Czy któryś z kolegów z Łodzi może coś napisac nt. łódzkich 7700 - czy one też gasną ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Shadow238 pisze:Serio kierowca wozu wpychał ten kij od szczotki do przepustnicy w jakiś zwój sprężyn, a potem normalnie szedł do kabiny i spróbował odpalić wóz naciskając przycisk, a nie przekręcając kluczyk, jak mówiłem.
Wygląda na awarię elektronicznego sterowania gazem

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:Czy któryś z kolegów z Łodzi może coś napisac nt. łódzkich 7700 - czy one też gasną ?
Łódzkie jakoś jeżdżą, chociaż podobno zdarzają się problemy z powietrzem (taki charakterystyczny "grzybek" - jak wyskoczy - koniec jazdy)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Wygląda na awarię elektronicznego sterowania gazem
To czemu na dzień dzisiejszy przedstawiciele Volvo nie umieją rozwiązać tego problemu ? Myślę, że to może być coś bardziej poważnego.

Haribo

Post autor: Haribo »

Jakiś zwrot pieniędzy należy sie chyba TLA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Haribo pisze:Jakiś zwrot pieniędzy należy sie chyba TLA
Za co ? :chytry:

Przecież TLA wciąż eksploartuje autobusy - a serwis Volvo Bus Poland udaje, że coś robi.... a po cichu liczy dni do końca gwarancji - po tym okresie TLA będzie musiało zapłacić za każdą ich ingerencję ;)

imarcin

Post autor: imarcin »

W ogóle wszystkie te nowe Volva są takie jakieś słabe. Jak był na testach w Szczecinie 7000 to często się psuł i był źle skręcony i strasznie trzeszczał.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

imarcin pisze:W ogóle wszystkie te nowe Volva są takie jakieś słabe. Jak był na testach w Szczecinie 7000 to często się psuł i był źle skręcony i strasznie trzeszczał.
No cóż poradzisz, ta bolączka dosięga praktycznie każdego nowego busa. (prędzej czy później) I to już nie tylko, ze względu na stan polskich dróg, ale i przez montaż "na szybko".

Lopez

Post autor: Lopez »

Akurat jeśli chodzi o volvo to tutaj obniżenie jakości jest b. wyraźne i nastąpiło lawinowo. Nie dotyczy też tylko jednego modelu sądząc z wieści napływających z Łodzi i Wrocławia. Akurat usterka 7700 CNG, o której mowa powyżej to nie jest większy problem, ale wpisuje się w szersze zjawisko. I co tu kryć - robi czarny PR wokół produktów Volvo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. To mnie naprawdę zaczyna poważnie zastanawiać. Jak to się stało, że tak bardzo spadła jakość Volvo 7700 ? :shocked:

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

J-31 pisze:Jak to się stało, że tak bardzo spadła jakość Volvo 7700 ? :shocked:
Nic się nie stało, bo jakość tych autobusów nigdy nie powalała ;) W końcu spora część pracowników Volvo pracowała kiedys w JZS ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”