Volvo- opinie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

aleksej pisze:Pytacie dlaczego wystartowalo tylko Volvo a odpowiedz jest banalnie prosta, Solarisowi nie oplacalo sie startowac do przetargu na 3 autobusy, skoro ma pelno zamowien. Innym firmom tez sie nie oplacalo, poniewaz nikt o zdrowym rozsadku nie kupi 3 autobusow ktorych nie ma przedsiebiorstwo (serwis itp.). A Volvo juz u was jezdzi wiec dokupienie 3 autobusow tego producenta to nie problem.
Jasne... co jeszcze to czemu w 2002, 2003, 2004 startował tylko jeden producent :?: Skoros taki wszechwiedzacy to mi wytłumacz. Jakby wystartował MAN z ciekawą cena to by miał duże szanse... tak samo z Solarisem :!: Co wiecej nawet PKM cos brzdąka o tym, iz Volva się im nie widzą, ale muszą.......


aleksej pisze: P.S.
A co do silnikow (ze za slaby jak na przegubowca, akurat w Lodzi [troszke bardziej plaska od Gdyni :) ] Volva spisuja sie dobrze i jezdza dynamicznie) to moze zaczniecie miec pretensje do zamawiajacego ze wybral slabsze silniki a nie do producenta?
Nom tylko, że 275 KM to jest najmocniejszy silnik w stajni Volvo... jak Łódzki volviak był w Gdyni to tez nie maił się czym za bardzo popisaa, na górkach był taki sam jak Gdyńskie V7A, tylko z ta różnicą, że kierowcy bardziej mu ciskali :D

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Aleksej: I tu masz racje. Ja osobiście bym wolał SOLARISy. Szkoda, że PKM niechce kupić więcej. Może są to komfortowe pojazdy, ale wole SOLARISy. Jest wiele wątkow które ja uważam za "tak", ale niebędę ich tu wymieniał, żeby niezanudzać.

P.S. A propo jakie to są VOLVO :?: Jeżeli już to bym wolał 7700

aleksej

Post autor: aleksej »

0405NE jesli tak to nie wiem, pisalem tylko o ostatnim przetargu, w ktorym bylo dosyc sensowne dlaczego wystartowalo tylko Volvo. A dlaczego nie startowali inni producenci wczesniej, tego nie wiem, pytanie nie do mnie tylko do tych producentow. I nie jestem wszechwiedzacy. Zreszta jesli wystartuje tylko jeden producent przetarg mozna odwolac bez konsekwencji.

Co do mocy silnika to mozna to poprawic ustawiajac innaczej skrzynie biegow (nie znam sie na tym, ale slyszalem to od kilku osob) a w Lodzi sa ustawione na jazde ekonomiczna, dlatego ze teren jest plaski. Dynamika jazdy jak dla mnie jest dobra, szczegolnie widac to na linii 78 do Aleksandrowa Lodzkiego (gdzie mieszkam). A tak przy okazji moze sie orientujesz jakiej mocy sa silniki w Volvo B10LA?

rupak to jest Volvo 7000 (przegubowe to 7000A) a roznica miedzy 7000 a 7700 jest niewielka (troszke zmian w wnetrzu), zmiana oznaczenia wiarze sie nie ze zmianami tylko z ujednolicaniem nazw swoich autobusow przez Volvo.

Pozdrawiam,
Aleksej

Inspektor

Post autor: Inspektor »

aleksej pisze:0405NE jesli tak to nie wiem, pisalem tylko o ostatnim przetargu, w ktorym bylo dosyc sensowne dlaczego wystartowalo tylko Volvo. A dlaczego nie startowali inni producenci wczesniej, tego nie wiem, pytanie nie do mnie tylko do tych producentow. I nie jestem wszechwiedzacy. Zreszta jesli wystartuje tylko jeden producent przetarg mozna odwolac bez konsekwencji.

Co do mocy silnika to mozna to poprawic ustawiajac innaczej skrzynie biegow (nie znam sie na tym, ale slyszalem to od kilku osob) a w Lodzi sa ustawione na jazde ekonomiczna, dlatego ze teren jest plaski. Dynamika jazdy jak dla mnie jest dobra, szczegolnie widac to na linii 78 do Aleksandrowa Lodzkiego (gdzie mieszkam). A tak przy okazji moze sie orientujesz jakiej mocy sa silniki w Volvo B10LA?

rupak to jest Volvo 7000 (przegubowe to 7000A) a roznica miedzy 7000 a 7700 jest niewielka (troszke zmian w wnetrzu), zmiana oznaczenia wiarze sie nie ze zmianami tylko z ujednolicaniem nazw swoich autobusow przez Volvo.

Pozdrawiam,
Aleksej
Tak,tylko ja jeszcze przypomnie że nie ma czegoś takiego jak 0405NE (owszem jest taki uzytkownik)ale fakt faktem że powinno być O405NE :)
Zaś co do tego autobusu volvo to jest V7000,a 7700 różni się m.in. tym że ma przesuwane okna :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

0405NE pisze: Nom tylko, że 275 KM to jest najmocniejszy silnik w stajni Volvo...
Volvo oferuje jeszcze silnik D7C310 o mocy 310KM.

voy

Post autor: voy »

I co, będzie wył i wył a ze swoich 7 litrów zbyt wiele nie wyciągnie a spali tyle paliwa co ruski czołg.
Odnośnie ofert w przetargu to obecnie jest tak, że jak jest jedna oferta to należy z niej skorzystać, nie ma odwoływania.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Jakoś w B7R ten silnik jest wykorzystywany, a to podwozie cieszy się dużą popularnością.

[ Dodano: 2005-03-01, 17:11 ]
aleksej pisze:A tak przy okazji moze sie orientujesz jakiej mocy sa silniki w Volvo B10LA?
Volvo DH10A285, 285KM.

aleksej

Post autor: aleksej »

voy pisze:I co, będzie wył i wył a ze swoich 7 litrów zbyt wiele nie wyciągnie a spali tyle paliwa co ruski czołg.
Odnośnie ofert w przetargu to obecnie jest tak, że jak jest jedna oferta to należy z niej skorzystać, nie ma odwoływania.
A ty to wiesz... poniewaz nie lubisz Volvo tak? Sorki, rozumiem ze nie podobaja Ci sie Volvo, ale troszke obiektywizmu.

Pozdrawiam,
Aleksej

voy

Post autor: voy »

Czy nie lubię... nie powiedziałbym tak. Natomiast nie mogę zrozumieć jak doświadczony producent zrobił autobus o najmniejszym silniku (bez możliwości instalacji większego) i największym spalaniu paliwa... Może kolejny autobus od Volvo będzie bardziej przemyślany i dobry.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Być może Volvo wprowadzi podwozie B9L z silnikiem 9-litrowym. Na Infobusie było coś napisane o B9TL, czyli wersji piętrowej.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ale chyba nie na polski rynek.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Nie, pierwsze autobusy na podwoziach B9TL wyjadą na ulice Hong Kongu.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Tak tylko mi chodzi, że raczej w ogóle polskie przedsiębiorstwa nie będa kupować autobusów piętrowych :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Tak, ale mówię, że z B9TL można zrobić B9L i do B9L dać nadwozie 7700.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

No tak to mogło by być ciekawe rozwiązanie. Ciekawe czy Volvo nad czymś podobnym w ogóle myślało.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

KE :?: Weźcie mi powiedzcie po co to wszystko. Wystarczy lekka przebudowac szafe, wstawic mocniejszy silnik i po sprawie, nie trzeba sie tak rozwodzić :lol:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Tak, ale trzeba by było zmienić podwozie, bo 7700ma podwozie B7L, które jak sama nazwa wskazuje ma silnik 7-litrowy.

voy

Post autor: voy »

No właśnie, szkoda że to taki niewypał i że przez to wiele miast cierpi.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Tak, pewnie najbardziej Rzeszów, z powodu ich braku.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Chciałbym tak cierpieć jak Rzeszów :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”