Volvo- opinie

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
voy

Post autor: voy » 2005-02-27, 18:18

A Volva 7000 podobno są w stanie spalić 60 litrów na 100 kilometrów, super, nawet przegubowce 12-litrowe tyle nie spalą, cóż, "pogratulować" zakupu.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-02-27, 20:50

W Gdynia najwiecej chyba pala właśnie Volva :( Dlatego mam do nich taką niechęć...

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2005-02-27, 22:04

0405NE pisze:
Mysałem, że juz w tym roku sie to skończy, ponieważ PKM zapowiadał, iż w tym roku nie kupi nic nowego. A tu prosze taka niespodzianka. Dlatego właśnie jestem taki zły, bo juz myślałem, że to sie skończy... niestety horror trwa dalej... :(
Pociesze Cie, skoro masz dosyc Volviatek. moze to juz ostatnie, moze ten kontrakt-umowa już sie kończy, i PKM zacznie kupować cos innego np. NG313 bądx Su18 :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-02-27, 22:31

Wątpie, żeby to były Solarisy, ale mam chociaz nadzieje na MAN-y (NG313 już raczej nie będzie, bo wchodzi IV generacja) :)

voy

Post autor: voy » 2005-02-27, 23:09

Jaki kontrakt?? Obecnie nie można robić żadnych kontraktów, tylko wszystko na drodze przetargu, chociaż we Wrocławiu jeżdżą Volva z tego względu, że dyrektor MPK i Volvo to dobrzy koledzy.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-02-27, 23:40

voy pisze:Jaki kontrakt?? Obecnie nie można robić żadnych kontraktów, tylko wszystko na drodze przetargu, chociaż we Wrocławiu jeżdżą Volva z tego względu, że dyrektor MPK i Volvo to dobrzy koledzy.
Tak ale taki układ mógł sie ciągnąć od 2001 roku. Sam nie rozumiem czemu nikt poza Volvo nie startuje :(

Teraz jest taki problem, najparwdopodobnie jest to ogłoszenie o wynikach przetargu z zeszłego roku, nie wiem czemu InfoBus dopiero teraz o tym poinformował. Spowodowało to sporo zamieszania, ale wygląda na to, iż w tym roku jednak nie bedzie nowych Volviaków :)
Dlatego chiałbym teraz was przeprosic, ale wyglada na to, iż iformacja którą tu zamieściłem jest nieaktualna :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2005-02-28, 12:30

0405NE pisze:Wątpie, żeby to były Solarisy
Czemu :P:P??

No to jak nie Solarki to moze Jelcz M181, a mozę w dlaszej przyszłosci M185M :P:P:P

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-02-28, 16:26

Miałbym bardziej na mysli MAN-a IV generacji :D

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-02-28, 16:57

0405NE pisze:Miałbym bardziej na mysli MAN-a IV generacji :D
Który wyjdzie pewnie za jakieś pewnie ok. 5 lat. Te nowe Lion's City, co teraz wychodzą to nie jest żadna IV generacja. Dalej mają oznaczenia NL223/263/283 itp.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-02-28, 17:03

Wiśnia pisze: Który wyjdzie pewnie za jakieś pewnie ok. 5 lat. Te nowe Lion's City, co teraz wychodzą to nie jest żadna IV generacja. Dalej mają oznaczenia NL223/263/283 itp.
Pozwole sobie zacytować słowa pana Engela- dyrektora MAN- STAR truck na temat autobusów:

(...)Ponadto starania o zwiększenie udziału w rynku wspierane są przez wprowadzanie nowych produktów i nowych technologii: produkcja autobusów niskopodłogowych czwartej generacji "Lion`s City" właśnie się rozpoczęła i być może pierwsze egzemplarze tego typu zobaczymy na polskich ulicach już w tym roku.(...)

Co ty na to :?:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-02-28, 17:08

http://www.man-mn.de/de/Bus/Produkte_%2 ... hassis.jsp Nie ma tu takiego podwozia jak np. NL284. Poza tym piętrowy MAN Lion's City DD pokazany na IAA posiada oznaczenie ND283, a jak wiemy trzecia cyfra oznacza generację...

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-02-28, 17:12

Czy ty zapewne nie chcesz być mądrzejszy od dyrektora MAN-a :?:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-02-28, 17:25

Nie, podaję tylko argumenty.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm » 2005-02-28, 17:43

voy pisze:Jaki kontrakt?? Obecnie nie można robić żadnych kontraktów, tylko wszystko na drodze przetargu, chociaż we Wrocławiu jeżdżą Volva z tego względu, że dyrektor MPK i Volvo to dobrzy koledzy.
Oj , że tak powiem ostre stwierdznie. Skąd wiesz, że są kolegami i dlatego przetargi wygrywa Volvo? Chyba jesteś śmieszny. Volvo wygrywa dlatego, że proponuje bezkonkurencyjne warunki.

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-02-28, 21:30

Pytacie dlaczego wystartowalo tylko Volvo a odpowiedz jest banalnie prosta, Solarisowi nie oplacalo sie startowac do przetargu na 3 autobusy, skoro ma pelno zamowien. Innym firmom tez sie nie oplacalo, poniewaz nikt o zdrowym rozsadku nie kupi 3 autobusow ktorych nie ma przedsiebiorstwo (serwis itp.). A Volvo juz u was jezdzi wiec dokupienie 3 autobusow tego producenta to nie problem.

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
A co do silnikow (ze za slaby jak na przegubowca, akurat w Lodzi [troszke bardziej plaska od Gdyni :) ] Volva spisuja sie dobrze i jezdza dynamicznie) to moze zaczniecie miec pretensje do zamawiajacego ze wybral slabsze silniki a nie do producenta?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-02-28, 21:59

aleksej pisze:Pytacie dlaczego wystartowalo tylko Volvo a odpowiedz jest banalnie prosta, Solarisowi nie oplacalo sie startowac do przetargu na 3 autobusy, skoro ma pelno zamowien. Innym firmom tez sie nie oplacalo, poniewaz nikt o zdrowym rozsadku nie kupi 3 autobusow ktorych nie ma przedsiebiorstwo (serwis itp.). A Volvo juz u was jezdzi wiec dokupienie 3 autobusow tego producenta to nie problem.
Jasne... co jeszcze to czemu w 2002, 2003, 2004 startował tylko jeden producent :?: Skoros taki wszechwiedzacy to mi wytłumacz. Jakby wystartował MAN z ciekawą cena to by miał duże szanse... tak samo z Solarisem :!: Co wiecej nawet PKM cos brzdąka o tym, iz Volva się im nie widzą, ale muszą.......


aleksej pisze: P.S.
A co do silnikow (ze za slaby jak na przegubowca, akurat w Lodzi [troszke bardziej plaska od Gdyni :) ] Volva spisuja sie dobrze i jezdza dynamicznie) to moze zaczniecie miec pretensje do zamawiajacego ze wybral slabsze silniki a nie do producenta?
Nom tylko, że 275 KM to jest najmocniejszy silnik w stajni Volvo... jak Łódzki volviak był w Gdyni to tez nie maił się czym za bardzo popisaa, na górkach był taki sam jak Gdyńskie V7A, tylko z ta różnicą, że kierowcy bardziej mu ciskali :D

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-02-28, 22:45

Aleksej: I tu masz racje. Ja osobiście bym wolał SOLARISy. Szkoda, że PKM niechce kupić więcej. Może są to komfortowe pojazdy, ale wole SOLARISy. Jest wiele wątkow które ja uważam za "tak", ale niebędę ich tu wymieniał, żeby niezanudzać.

P.S. A propo jakie to są VOLVO :?: Jeżeli już to bym wolał 7700

aleksej

Post autor: aleksej » 2005-03-01, 00:03

0405NE jesli tak to nie wiem, pisalem tylko o ostatnim przetargu, w ktorym bylo dosyc sensowne dlaczego wystartowalo tylko Volvo. A dlaczego nie startowali inni producenci wczesniej, tego nie wiem, pytanie nie do mnie tylko do tych producentow. I nie jestem wszechwiedzacy. Zreszta jesli wystartuje tylko jeden producent przetarg mozna odwolac bez konsekwencji.

Co do mocy silnika to mozna to poprawic ustawiajac innaczej skrzynie biegow (nie znam sie na tym, ale slyszalem to od kilku osob) a w Lodzi sa ustawione na jazde ekonomiczna, dlatego ze teren jest plaski. Dynamika jazdy jak dla mnie jest dobra, szczegolnie widac to na linii 78 do Aleksandrowa Lodzkiego (gdzie mieszkam). A tak przy okazji moze sie orientujesz jakiej mocy sa silniki w Volvo B10LA?

rupak to jest Volvo 7000 (przegubowe to 7000A) a roznica miedzy 7000 a 7700 jest niewielka (troszke zmian w wnetrzu), zmiana oznaczenia wiarze sie nie ze zmianami tylko z ujednolicaniem nazw swoich autobusow przez Volvo.

Pozdrawiam,
Aleksej

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2005-03-01, 00:13

aleksej pisze:0405NE jesli tak to nie wiem, pisalem tylko o ostatnim przetargu, w ktorym bylo dosyc sensowne dlaczego wystartowalo tylko Volvo. A dlaczego nie startowali inni producenci wczesniej, tego nie wiem, pytanie nie do mnie tylko do tych producentow. I nie jestem wszechwiedzacy. Zreszta jesli wystartuje tylko jeden producent przetarg mozna odwolac bez konsekwencji.

Co do mocy silnika to mozna to poprawic ustawiajac innaczej skrzynie biegow (nie znam sie na tym, ale slyszalem to od kilku osob) a w Lodzi sa ustawione na jazde ekonomiczna, dlatego ze teren jest plaski. Dynamika jazdy jak dla mnie jest dobra, szczegolnie widac to na linii 78 do Aleksandrowa Lodzkiego (gdzie mieszkam). A tak przy okazji moze sie orientujesz jakiej mocy sa silniki w Volvo B10LA?

rupak to jest Volvo 7000 (przegubowe to 7000A) a roznica miedzy 7000 a 7700 jest niewielka (troszke zmian w wnetrzu), zmiana oznaczenia wiarze sie nie ze zmianami tylko z ujednolicaniem nazw swoich autobusow przez Volvo.

Pozdrawiam,
Aleksej
Tak,tylko ja jeszcze przypomnie że nie ma czegoś takiego jak 0405NE (owszem jest taki uzytkownik)ale fakt faktem że powinno być O405NE :)
Zaś co do tego autobusu volvo to jest V7000,a 7700 różni się m.in. tym że ma przesuwane okna :)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2005-03-01, 16:52

0405NE pisze: Nom tylko, że 275 KM to jest najmocniejszy silnik w stajni Volvo...
Volvo oferuje jeszcze silnik D7C310 o mocy 310KM.

ODPOWIEDZ