Volvo 7700 Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...

Moderator: mods

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2303
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi » 2012-04-01, 21:08

shakkie pisze:Tobie chyba trafił się kierowca nieogarnięty
Jak jechałem to Volviaka prowadził ten sam kierowca co go widać na filmie z Kuriera Szczecińskiego.
http://www.youtube.com/watch?v=FBT1k5EK ... r_embedded
i/lub olewczym podejściu do roboty.
Po co od razu obwiniać. Może miał problem z autobusem? ;) W końcu to "nowa" zabawka jak na nasze warunki.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1436
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2012-04-15, 21:38

OPi pisze:Jak jechałem to Volviaka prowadził ten sam kierowca co go widać na filmie z Kuriera Szczecińskiego.
Ja jechałem z innym kierowcą.
Po co od razu obwiniać. Może miał problem z autobusem? ;) W końcu to "nowa" zabawka jak na nasze warunki.
Możemy tak spekulować w nieskończoność i nic z tego nie wyniknie.

Dzisiaj ponownie jechałem tym wozem i zmiana miejsca testowania chyba wyszła mu na dobre. Garść nowych uwag:
- dość dobrze radzi sobie na jednej z najbardziej stromych w szczecińskiej KM górek
- generalnie większa dynamika jazdy
- silnik spalinowy wyłączył się na przystanku tylko raz, zapewne wina większego zużycia prądu wynikającego z przyczyn podanych wyżej.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3979
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2012-05-22, 21:45

Volvo 7700 Hybrid zawitało do Warszawy.

Info: forum wawkom
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Posty: 31745
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-05-23, 13:32

Tak. aktualnie MZA testuje jednocześnie kilka autobusów i Volvo 7700 Hybrid jest jednym z testowanych pojazdów ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
O530
Posty: 1000
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 » 2012-05-24, 20:30

Zdjęcie na dowód słów Marcina i J-31.

Obrazek

muszyx
Posty: 318
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx » 2012-09-27, 11:40

Od dzisiaj testuje się w Olsztynie biała Hybrydzia. Udało mi się przejechać nią - na dosyć płaskim odcinku mimo, że na linii 9 (która jest dobra bo można sprawdzić ten wóz w korkach tam gdzie buspasy budują :D ) znajdą się większe górki.

To tak w telegraficznym skrócie:
- w zasadzie nie czuć, że to hybryda - słychać strasznie głośny silnik spalinowy. Elektryczny załączał się (i to nie zawsze) przy postojach na przystanku. Ten elektryczny działa przy bardzo minimalnych prędkościach, bo po 1,5 sekundy (czyli nawet 20km/h nie osiągnie) załącza się spalinowy.
- Muszę przyznać, że jak elektryczny jest załączony to rzeczywiście jest w miarę cicho.
- Nie czuć wcale momentu przełączania silników... ¯artuję - czuć i to bardzo. Szarpnięcie jest.
- Wygląd zewnętrzny bardzo mi się podoba.
- W środku... niestety przełom lat 90/00 widać. Do tego spasowanie elementów - no na równej drodze żeby trzeszczał? Toć klepany po wypadkach SU12 z BTS-u ex. Tychy rocznik 2004 jest lepiej skręcony. Choć przyznam, że do orkiestry z olsztyńskich V7000 jeszcze mu trochę brakuje.

Podsumowując: jestem na nie. Hybryda daje jakieś korzyści jeżeli chodzi o poruszanie się w ślimaczym tempie (np. w korku czy na zielonej strzałce kiedy prędkości są niewielkie) - oczywiście jak się załączy elektryczny silnik co w tym wozie takie pewne nie jest. Więc korzyści praktycznie niewielkie. Poza tym ten egzemplarz tylko potwierdza, że Volvo skończyło się na B10BLE. Jakość wykonania nie zachwyca.
Kwestia tego jak się spisze w trudniejszym pagórkowatym terenie, bo linia nr 9 jest "za płaska" na ten wóz (teoretycznie to zaleta ale trzeba przecież sprawdzić jak się sprawuje w cięższych warunkach ;) ).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”