Volvo 7700 Hybrid
Dziś rano specjalnie czekałem na Kwiskiej (25 min + 15 opóźnienia ), żeby przejechać się hybrydą.
Ogólnie wóz jest dość cichy - stałem z przodu, a mogłem usłyszeć techno, lecące z odtwarzacza koło tylnej osi. Na postoju silnik elektryczny cicho piszczy, jednak jest to słyszalne. Komfort jazdy podobny do zwykłego 7700, tylko w hybrydzie są trochę inne siedzenia, jednak jechałem na stojąco i nie miałem jak ich wypróbować .
Kierowca rozdawał pamiątkowe bilety - wystarczyło grzecznie poprosić Ja mam dwa, zdjęcia wstawię w temacie "Kolekcje biletów".
Ogólnie wóz jest dość cichy - stałem z przodu, a mogłem usłyszeć techno, lecące z odtwarzacza koło tylnej osi. Na postoju silnik elektryczny cicho piszczy, jednak jest to słyszalne. Komfort jazdy podobny do zwykłego 7700, tylko w hybrydzie są trochę inne siedzenia, jednak jechałem na stojąco i nie miałem jak ich wypróbować .
Kierowca rozdawał pamiątkowe bilety - wystarczyło grzecznie poprosić Ja mam dwa, zdjęcia wstawię w temacie "Kolekcje biletów".
Infobus już jakiś czas temu zamieścił artykuł o testach i hybrydzie Volvo:
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=27597
Osobiście cieszy mnie fakt, który przedstawia tutaj infobus.pl. chodzi mi o plany MPK Wrocław dotyczące hybryd. Byłoby rzeczywiście fajnie sprowadzić hybrydę Mercedesa i porównać te trzy wozy. Zaprezentowano tutaj również plany MPK dotyczące przetargu, w którym zamówiło by 1 hybrydę na 30 wozów zwykłych. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeżeli doszłoby to do skutku - ciekawy początek "seryjnej" przygody z hybrydami i przyszłościowymi napędami. Gdyby tak powoli i sukcesywnie wprowadzać do eksploatacji kolejne wozy z napędami ekologicznymi itd. można by stworzyć całkiem sporą flotę takich wozów. Mam również nadzieję, że miasto Wrocław przyłaczy się do tego i wspomoże.
Druga sprawa to opłacalność takiego przedsięwzięcia. Jak wiadomo - hybryda Solarisa okazała się nie być tak fantastyczna, jak obiecano. Jak jest z Volvo? Tego nie wiem. Warto sprawdzić. Podobno Volvo stosuje jakieś inne systemy, więc jest szansa na lepsze powodzenie.
Pozostaje nam czekać na dalszy rozwój wydarzeń i miejmy nadzieję, że się nie zawiedziemy
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=27597
Osobiście cieszy mnie fakt, który przedstawia tutaj infobus.pl. chodzi mi o plany MPK Wrocław dotyczące hybryd. Byłoby rzeczywiście fajnie sprowadzić hybrydę Mercedesa i porównać te trzy wozy. Zaprezentowano tutaj również plany MPK dotyczące przetargu, w którym zamówiło by 1 hybrydę na 30 wozów zwykłych. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeżeli doszłoby to do skutku - ciekawy początek "seryjnej" przygody z hybrydami i przyszłościowymi napędami. Gdyby tak powoli i sukcesywnie wprowadzać do eksploatacji kolejne wozy z napędami ekologicznymi itd. można by stworzyć całkiem sporą flotę takich wozów. Mam również nadzieję, że miasto Wrocław przyłaczy się do tego i wspomoże.
Druga sprawa to opłacalność takiego przedsięwzięcia. Jak wiadomo - hybryda Solarisa okazała się nie być tak fantastyczna, jak obiecano. Jak jest z Volvo? Tego nie wiem. Warto sprawdzić. Podobno Volvo stosuje jakieś inne systemy, więc jest szansa na lepsze powodzenie.
Pozostaje nam czekać na dalszy rozwój wydarzeń i miejmy nadzieję, że się nie zawiedziemy
Hybryda MAN'a będzie testowana jeszcze w tym roku, a Mercedesa w następnym. Więc nie 3, a 4 wozyGadzie pisze:Byłoby rzeczywiście fajnie sprowadzić hybrydę Mercedesa i porównać te trzy wozy.
W czwartek zepsuło się na tyle poważnie, że nawet serwis Volvo nie był w stanie jej naprawić.Gadzie pisze:Jak jest z Volvo?
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=32607
Steinerbus odebrało swoje hybrydowe Volvo
Steinerbus odebrało swoje hybrydowe Volvo
No, no dużo operatorów się szykuje do przetestowania nowej hybrydy Volvo.
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=43478InfoBus pisze:Pod koniec października rozpoczęły się testy autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach. Pierwszym miastem, w którym przebiegały testy był Wrocław. Po ulicach stolicy Dolnego Śląska autobus hybrydowy Volvo jeździł od 26 października do 2 listopada, na jednej z linii obsługiwanych przez wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Kolejnym miastem, w którym odbywa się prezentacja innowacyjnego autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid jest Lublin, gdzie na 10 listopada została zaplanowana prezentacja dla dziennikarzy i Zarządu Transportu Miejskiego oraz jazda testowo-prezentacyjna. Autobus zostanie też przekazany na testy do MPK Lublin, we flocie którego będzie jeździł do 16 listopada. W następnych tygodniach listopada odbędzie się prezentacja pojazdu w Siedlcach oraz jazdy testowe w Tarnobrzegu. Natomiast od 5 do 12 grudnia hybryda Volvo zostanie przekazana do firmy Mobilis - największego polskiego autobusowego przewoźnika prywatnego - na jazdy testowe w Warszawie. Prezentacja i jazdy testowe autobusu hybrydowego Volvo będą kontynuowane w 2012 roku w takich miastach jak: Białystok, Olsztyn , Gdynia, Szczecin, Opole, Gliwice i Rzeszów.
Seryjna produkcja autobusu Volvo wyposażonego w technologię hybrydową rozpoczęła się we Wrocławiu w połowie 2010 roku. Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które wnosi ogromny wkład w ochronę środowiska. Redukcja zużycia paliwa sięga 30 %, a redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń nawet 40-50%. Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.
Zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Autobus Volvo 7700 Hybrid wychodzi naprzeciw oczekiwaniom coraz większej ilości miast, prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego. Od momentu rozpoczęcia produkcji, wrocławska fabryka Volvo wyprodukowała już ponad 200 autobusów hybrydowych. Zostały one dostarczone do operatorów transportu miejskiego m.in. w takich krajach, jak Szwecja, Norwegia, Dania, Luksemburg, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Holandia i Hiszpania.
Świetny sposób rozumowania. To ciekawe co by miało kupić opolskie MZK gdyby miało na stanie powiedzmy same Ikarusy Przedsiębiorstwo miałoby dążyć do samozagłady, bo nie produkują autobusów tej marki, więc nie ma czego kupić Chyba loczywiste, że jeżeli MZK chce się dowiedzieć jakie jest Volvo to je sobie weźmie na testy. Logicznie, nieprawdaż Od czegoś te testy w końcu są.Szymon pisze:Mnie zastanawia zapis o Opolu, w MZK cisza. Nie mamy na stanie żadnego Volva, więc skąd taki wybór?
Po za tym tu również chodzi o samą technologię hybrydową która również wymaga przetestowania.
Dla mnie oczywiste jest, że o autobus należy dbać zgodnie z zasadami sztuki i wiedzy technicznej. W Jeleniej Górze mamy sporą flotę Volvo i na tle pozostałych marek mają bardzo dobrą opinię.Butelka pisze:Jeśli Volva do was zawitają na stałe, to módl się żeby dobrze się nimi opiekowali na zajezdni. Jak się o Volvo nie dba to staje się Volvozłomem.
Jechałem nim. Zasadniczo nie jeździ się nim lepiej niż zwykłym 7700 ale kilka rzeczy zwraca uwagę:
- diesel wyłącza się po zatrzymaniu się na przystanku i (rzadko) podczas stania np. na światłach
- rusza z miejsca na silniku elektrycznym (wtedy jest cichy), diesel uruchamia się ponownie po osiągnięciu pewnej prędkości (niewielkiej), przy owym uruchomieniu następuje chwilowa utrata przyspieszenia
- jak już o przyspieszeniu mowa to ten wóz wcale nie jest bardziej dynamiczny niż zwykłe ropniaki, za to jazda jest bardzo płynna
- podczas pracy diesla nie jest wcale ciszej niż w zwykłym 7700
- gdy diesel pracuje to coś z tyłu wpada w rezonans - przy czym są to drgania jakiegoś pojedynczego elementu a nie całej konstrukcji - te wystąpiły podczas pracy silnika podczas postoju na pętli na obrotach dużo wyższych niż standardowy bieg jałowy.
- diesel wyłącza się po zatrzymaniu się na przystanku i (rzadko) podczas stania np. na światłach
- rusza z miejsca na silniku elektrycznym (wtedy jest cichy), diesel uruchamia się ponownie po osiągnięciu pewnej prędkości (niewielkiej), przy owym uruchomieniu następuje chwilowa utrata przyspieszenia
- jak już o przyspieszeniu mowa to ten wóz wcale nie jest bardziej dynamiczny niż zwykłe ropniaki, za to jazda jest bardzo płynna
- podczas pracy diesla nie jest wcale ciszej niż w zwykłym 7700
- gdy diesel pracuje to coś z tyłu wpada w rezonans - przy czym są to drgania jakiegoś pojedynczego elementu a nie całej konstrukcji - te wystąpiły podczas pracy silnika podczas postoju na pętli na obrotach dużo wyższych niż standardowy bieg jałowy.