Strona 1 z 3

Volvo 7700 Hybrid

: 2009-05-21, 02:10
autor: Przemek
2 Marca 2009 roku o 02:44, Kędzior pisze:Nie wiem czy było - ale zaryzykuję dołączeniem postu do tematu.
Volvo 7700 Hybrid:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wreszcie góra od strony "gołębnika" wygląda przyzwoicie.
W stosunku do standardowej wersji - Hybrid będzie posiadać drzwi otwierane eletrycznie - a to ze względu na zastosowany odzysk energii przy hamowaniu.
Model będzie oferowany od 2010 roku, a w tym roku Volvo wypuści testera.

Zdjęcia: Volvo Bus, znalezione na: http://allaboutbuses.wordpress.com/


No to patrzcie teraz uważnie na ulice, bo do któregoś z Waszych miast tester też trafi ;)

Premiera hybrydy Volvo w Goteborgu
Nowy autobus hybrydowy Volvo po raz pierwszy zabrał na pokład pasażerów w Göteborgu. Firma transportowa Göteborgs Spårvägar bierze udział w testach w warunkach rzeczywistej eksploatacji tego pojazdu.
Ochrona środowiska to priorytetowy temat wśród goteborskich polityków. Obserwujemy ogromne zainteresowanie ochroną środowiska polityków zrzeszonych w komisjach drogowych w Ratuszu oraz tych odpowiedzialnych za organizację transportu publicznego w firmie Västtrafik, włączając operatora miejskiego Göteborgs Spårvägar.

–“Stałe i systematyczne wysiłki dotyczące ochrony środowiska są naczelną wartością strategii firmy Västtraffik,”mówi Leif Blomqvist, prezes Zarządu Västtrafik. “Musimy być liderem w na rynku operatorów oferujących zrównoważone rozwiązania transportowe dla pasażerów. Nowe technologie są dla nas bardzo ważne, a przykładem tego jest właśnie autobus hybrydowy, charakteryzujący się niższą emisją substancji szkodliwych do środowiska oraz redukcją poziomu hałasu.”Rozwiązania hybrydowe w ciężkich pojazdach nie są czymś nowym i istnieją już od wielu lat. Jednak do tej pory były zbyt drogie, a redukcja emisji spalin zbyt mała. Stało się to powodem niedostatecznej penetracji rynku. Nowa technologia Volvo właśnie to zmieniła. Stworzyliśmy technologię, która ma zastosowanie zarówno w autobusach, jak i pojazdach ciężarowych oraz maszynach budowlanych. W ten sposób, jako cała grupa gwarantujemy większe wolumeny zamawianych komponentów, a tym samym znacznie niższe koszty produkcji.

Cicho na przystankach autobusowych
Autobus hybrydowy Volvo wyposażony jest w 2 silniki pracujące razem, tj. silnik diesla o mniejszej mocy oraz silnik elektryczny. Autobus może być napędzany dwoma silnikami razem lub tylko jednym, a to dzięki wykorzystaniu równoległego połączenia silników. Kiedy autobus hamuje, energia hamowania jest przekazywana do baterii zamontowanych na dachu i tam magazynowana. Jest ona wykorzystywana do napędzania silnika elektrycznego. Po otwarciu drzwi na przystanku autobusowym automatycznie wyłączany jest silnik diesla. Przy ruszaniu z przystanku autobus napędzany jest silnikiem elektrycznym do prędkości 15 –20 km/h, a następnie automatycznie uruchomiony zostaje silnik diesla. Technologia hybrydowa Volvo pozwala na znaczne obniżenie zanieczyszczeń w miastach oraz redukcję hałasu. Zużycie paliwa, a w konsekwencji emisja gazów cieplarnianych zostało zredukowane o 30%, w zależności od ruchu ulicznego. Emisja tlenków azotu oraz cząstek szkodliwych została obniżona o 40 –50% w porównaniu z tradycyjnymi autobusami zasilanymi silnikami diesla. –“Zredukowaliśmy zużycie energii od 50 do 75% w przeliczeniu na pasażera, w porównaniu z samochodem”–mówi Edward Jobson, dyrektor ds. Ochrony Środowiska Volvo Buses. “Dzięki tak wielkiemu obniżeniu negatywnego wpływu na środowisko oraz ogromnej oszczędności paliwa, wierzymy, iż autobusy hybrydowe staną się najatrakcyjniejszą i najpopularniejszą alternatywą w zbiorowym transporcie miejskim w przeciągu kilku lat.”

Seryjna produkcja ruszy w 2010
Volvo spodziewa się, iż seryjna produkcja autobusów hybrydowych rozpocznie się na początku 2010 roku. Firma już teraz otrzymała pierwsze zamówienie od klientów z Luksemburga oraz Szwajcarii. W celu dokonania finalnych usprawnień już teraz rozpoczęliśmy nasze testy Göteborg. Naturalnym było uczestnictwo operatora Göteborgs Spårvägar w testach w warunkach rzeczywistej eksploatacji.. –„Naszym celem jest pozycja lidera i w związku z tym ustawicznie dążymy do redukcji szkodliwego wpływu na środowisko autobusów znajdujących się w ruchu –mówi Pierre Modini, dyrektor zarządzający Göteborgs Spårvägar Buss AB. –Naturalnie, testowanie nowych technologii przyjaznych środowisku jest bardzo ważne dla nas”. W najbliższej przyszłości Volvo Buses rozpocznie testy pierwszego z sześciu piętrowych autobusów hybrydowych w Londynie.
http://infobus.pl/text.php?id=24675

: 2009-05-21, 19:15
autor: KB
No no autobus niczego sobie, zobaczymy czy ściągną go również na testy do Polski :)

: 2009-05-21, 19:36
autor: Skoda 16T
KB pisze:No no autobus niczego sobie, zobaczymy czy ściągną go również na testy do Polski :)
Mam nadzieje, ze do końca roku uda nam się zaprosić jeszcze m.in. Mercedesa z Citaro G Hybrid z szeregowym układem oraz solową wersję Volvo 7705 Hybrid.
:strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=24676

7705-literówka :]

Volvo 7700 Hybrid

: 2009-10-02, 15:15
autor: Gadzie
Najnowsze dziecko fabryki Volvo we Wrocławiu - Volvo 7700 Hybrid już wkrótce będzie testowany we Wrocławiu:
infobus.pl pisze:W dniach od 6 do 9 października 2009 autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid, wyprodukowany we wrocławskiej fabryce Volvo, będzie eksploatowany przez MPK Wrocław. To pierwsze testy tego pojazdu w Polsce. Fakt ten poprzedzi oficjalna prezentacja autobusu podczas konferencji prasowej, która odbędzie się 6 października na terenie zajezdni przy ul Obornickiej. Testy Volvo 7700 Hybrid w MPK Wrocław potrwają do 9 października.

: 2009-10-02, 21:27
autor: Przemek
Pytanie czy będzie to owy tester z Goteborga, czy po prostu kolejny ;)

: 2009-10-02, 21:31
autor: bystrzak2000
Na mój gust ten zielony, bo jest w Polsce, a tamten jak widać nie ;)

: 2009-10-06, 16:39
autor: Skoda 16T
Tester pojawił się dziś na linii E. Jutro będzie podobnie.

: 2009-10-06, 17:24
autor: Mrozard
Masz może foto? Jak tak to prosimy ;)

: 2009-10-06, 17:28
autor: Skoda 16T
mrozard pisze:Masz może foto? Jak tak to prosimy ;)
Niestety nie.

: 2009-10-06, 18:58
autor: Adam_pl
W tym artykule mamy zdjęcie oraz ciekawostkę: Autobusem tym, w środę i w czwartek na linii E jeździmy za darmo :)

: 2009-10-07, 08:52
autor: J-31
Fajnie wygląda. Dodatkowo go obkleili. No i fajnie, że można z niego skorzystać za darmo. Ciekawy jestem Waszych wrażeń - jak ten autobus zachowuje się na trasie :)

: 2009-10-08, 13:24
autor: stachu
J-31 pisze:Fajnie wygląda. Dodatkowo go obkleili. No i fajnie, że można z niego skorzystać za darmo. Ciekawy jestem Waszych wrażeń - jak ten autobus zachowuje się na trasie :)
Dołączam się do przedmówcy.


Poza tym bardzo podobają mi się te wyświetlacze. Litery są na nich tak jakby zostały "wydrukowane" szkoda tylko, że wyświaetlacz jest klapkowy, ale rozumiem, że można będzie wyposażyć go w wyświetlacz diodowy? :)
Pozdrawiam :)

: 2009-10-08, 13:36
autor: J-31
A ja mam jeszcze prośbę do kolegów z Wrocławia. Czy któryś z Was mógłby zrobić fotkę zdjęcia, które znajduje się w kółku za drugimi drzwiami. Przy czym prosiłbym o zdjęcie - nie pod kątem - ale "na wprost" ;)

: 2009-10-08, 13:37
autor: Przemek
Czemu ludzie zawsze popełniają ten sam błąd? To sterownik odpowiada za to co się na wyświetlaczu pojawi. Wyświetlacz może być nawet diodowy BUSE i nie zmieni to nic, oprócz częstotliwości odświeżania diod.

@J-31: póki co, jest takie: http://phototrans.eu/14,361456,0,Volvo_ ... N_440.html

: 2009-10-08, 15:04
autor: faja_k
stachu pisze:Dołańczam
Dołączam!

: 2009-10-08, 17:39
autor: placuch
Dziś rano specjalnie czekałem na Kwiskiej (25 min + 15 opóźnienia ;)), żeby przejechać się hybrydą.

Ogólnie wóz jest dość cichy - stałem z przodu, a mogłem usłyszeć techno, lecące z odtwarzacza koło tylnej osi. Na postoju silnik elektryczny cicho piszczy, jednak jest to słyszalne. Komfort jazdy podobny do zwykłego 7700, tylko w hybrydzie są trochę inne siedzenia, jednak jechałem na stojąco i nie miałem jak ich wypróbować ;).

Kierowca rozdawał pamiątkowe bilety - wystarczyło grzecznie poprosić :) Ja mam dwa, zdjęcia wstawię w temacie "Kolekcje biletów".

: 2009-10-11, 19:33
autor: Gadzie
Infobus już jakiś czas temu zamieścił artykuł o testach i hybrydzie Volvo:
:strzałka: http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=27597

Osobiście cieszy mnie fakt, który przedstawia tutaj infobus.pl. chodzi mi o plany MPK Wrocław dotyczące hybryd. Byłoby rzeczywiście fajnie sprowadzić hybrydę Mercedesa i porównać te trzy wozy. Zaprezentowano tutaj również plany MPK dotyczące przetargu, w którym zamówiło by 1 hybrydę na 30 wozów zwykłych. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeżeli doszłoby to do skutku - ciekawy początek "seryjnej" przygody z hybrydami i przyszłościowymi napędami. Gdyby tak powoli i sukcesywnie wprowadzać do eksploatacji kolejne wozy z napędami ekologicznymi itd. można by stworzyć całkiem sporą flotę takich wozów. Mam również nadzieję, że miasto Wrocław przyłaczy się do tego i wspomoże.

Druga sprawa to opłacalność takiego przedsięwzięcia. Jak wiadomo - hybryda Solarisa okazała się nie być tak fantastyczna, jak obiecano. Jak jest z Volvo? Tego nie wiem. Warto sprawdzić. Podobno Volvo stosuje jakieś inne systemy, więc jest szansa na lepsze powodzenie.
Pozostaje nam czekać na dalszy rozwój wydarzeń i miejmy nadzieję, że się nie zawiedziemy :)

: 2009-10-11, 20:39
autor: Skoda 16T
Gadzie pisze:Byłoby rzeczywiście fajnie sprowadzić hybrydę Mercedesa i porównać te trzy wozy.
Hybryda MAN'a będzie testowana jeszcze w tym roku, a Mercedesa w następnym. Więc nie 3, a 4 wozy ;)
Gadzie pisze:Jak jest z Volvo?
W czwartek zepsuło się na tyle poważnie, że nawet serwis Volvo nie był w stanie jej naprawić.

: 2009-10-11, 22:13
autor: Amalio
Skoda 16T pisze:
W czwartek zepsuło się na tyle poważnie, że nawet serwis Volvo nie był w stanie jej naprawić.
O. To coś jak z tymi gazowcami z Elbląga. Ich też nie potrafili sami naprawić. To nie wróży nic dobrego :]

: 2009-11-07, 17:19
autor: placuch
Skoda 16T pisze:Hybryda MAN'a będzie testowana jeszcze w tym roku
Znany jest jakiś dokładniejszy termin?