Volvo 7700 Hybrid

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A po co ma teraz wprowadzać jeszcze Volvo? Zresztą 12-metrowego Solarisa też nie testowali a nasze U18H podobno ostatnio pali więcej niż zwykła osiemnastka, więc nic dziwnego, że MPK nie pali się do zakupu hybryd.

marekJG

Post autor: marekJG »

Butelka pisze:Jeśli Volva do was zawitają na stałe, to módl się żeby dobrze się nimi opiekowali na zajezdni. Jak się o Volvo nie dba to staje się Volvozłomem.
Dla mnie oczywiste jest, że o autobus należy dbać zgodnie z zasadami sztuki i wiedzy technicznej. W Jeleniej Górze mamy sporą flotę Volvo i na tle pozostałych marek mają bardzo dobrą opinię.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

marekJG pisze:W Jeleniej Górze mamy sporą flotę Volvo i na tle pozostałych marek mają bardzo dobrą opinię.
Zarówno B10BLE jak i jedna sztuka 7000?

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Dziś hybryda dotarła do Szczecina do Zajezdni Dąbie i jutro rozpoczyna kursowanie. :P Wrzucę zdjęcie potem.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Jechałem nim. Zasadniczo nie jeździ się nim lepiej niż zwykłym 7700 ale kilka rzeczy zwraca uwagę:
- diesel wyłącza się po zatrzymaniu się na przystanku i (rzadko) podczas stania np. na światłach
- rusza z miejsca na silniku elektrycznym (wtedy jest cichy), diesel uruchamia się ponownie po osiągnięciu pewnej prędkości (niewielkiej), przy owym uruchomieniu następuje chwilowa utrata przyspieszenia
- jak już o przyspieszeniu mowa to ten wóz wcale nie jest bardziej dynamiczny niż zwykłe ropniaki, za to jazda jest bardzo płynna
- podczas pracy diesla nie jest wcale ciszej niż w zwykłym 7700
- gdy diesel pracuje to coś z tyłu wpada w rezonans - przy czym są to drgania jakiegoś pojedynczego elementu a nie całej konstrukcji - te wystąpiły podczas pracy silnika podczas postoju na pętli na obrotach dużo wyższych niż standardowy bieg jałowy.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Zupełnie jakbym czytał opis hybrydy MAN-a.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Płynna jazda hybrydy to jest chyba największy pozytyw. Przy czym nie wiem czy Shakkie Zauważyłeś to w Volvo 7700 Hybrid - ale ja jadąc już kolejnym hybrydowym Solarisem miałem wrażenie jakby jego napęd był na "uwięzi". Może to moje subiektywne odczucia ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

KKS pisze:Zupełnie jakbym czytał opis hybrydy MAN-a.
Fragment o drganiach też? :-P
J-31 pisze:na "uwięzi"

Prosiłbym o jakieś wytłumaczenie... jeśli chodzi Ci o prędkość, to kierowca nie miał powodu by gazować - luźny rozkład jazdy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:Prosiłbym o jakieś wytłumaczenie... jeśli chodzi Ci o prędkość, to kierowca nie miał powodu by gazować - luźny rozkład jazdy.
Tzn. miałem wrażenie jakby silnik chciał więcej, głośniej pracował, ale zupełnie nie przekłada się to ani na zryw, ani na prędkość przejazdu... bo w Solarisie, w przeciwieństwie do hybyrydy Volvo czy MAN-a silnik pracuje nonstop ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Nie, nie było tak.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

shakkie pisze: Fragment o drganiach też?
No, ten akurat nie.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze: diesel wyłącza się po zatrzymaniu się na przystanku i (rzadko) podczas stania np. na światłach
A właśnie, jak to jest z tym wyłączaniem silnika? Wyłącza się on automatycznie po otwarciu drzwi, czy to jakoś wyłącza kierowca? Bo co zauważyłem jadąc nim, wyłączał się na każdym przystanku, ale na światłach ani razu się nie wyłączył.
shakkie pisze:podczas pracy diesla nie jest wcale ciszej niż w zwykłym 7700
Zgodzę się. Ogólnie ta hybryda mnie nieco zawiodła. Raz, że była przez wszystkich niesłusznie zachwalana, że jeździ ciszej (no może i jeździ, ale tylko do osiągniecia 20 km/h, potem włącza się bardzo głośny silnik spalinowy), to na dodatek strasznie powoli jechała (nie wiem czy kierowca bał się troche bardziej ją rozpędzić czy co, ale podczas jazdy Eskadrową, gdzie można się troszkę rozbujać, to kierowca jechał tempem żółwia i wyprzedzały nas wszystkie spalinówki). ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:A właśnie, jak to jest z tym wyłączaniem silnika? Wyłącza się on automatycznie po otwarciu drzwi, czy to jakoś wyłącza kierowca?
Musi być automatyczne, typowy kierowca olałby to wyłączanie.
ale na światłach ani razu się nie wyłączył.
Mi się wyłączył na światłach dwa razy.
Raz, że była przez wszystkich niesłusznie zachwalana
Bo wszystko co Volvo wywołuję u większości szczecińskich MKM-ów ślepy zachwyt.
to na dodatek strasznie powoli jechała (nie wiem czy kierowca bał się troche bardziej ją rozpędzić czy co, ale podczas jazdy Eskadrową, gdzie można się troszkę rozbujać, to kierowca jechał tempem żółwia i wyprzedzały nas wszystkie spalinówki). ;)
Sobotnio-świąteczny rozkład nie goni to nie musi gazować ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Sobotnio-świąteczny rozkład nie goni to nie musi gazować
No skoro nie goni, to czemu inni nas wyprzedzali? ;) Poza tym kierowca odjechał z petli na Bukowym już z 3 minutowym opóźnieniem - jak wybiła godzina odjazdu, to włączył silnik, zamknął drzwi, podjechał 2 metry do przodu, zaczął cofać, znów otrworzył dni, po kilku sekundach zamknął (mimo że nikt nie chciał wsiadać) i dopiero ruszył. A na trasie tego opóźnienia nie zmniejszył, ale je zwiększył. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Wczoraj rano wóz wyrabiał się w rozkładzie. Tobie chyba trafił się kierowca nieogarnięty i/lub olewczym podejściu do roboty.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Tobie chyba trafił się kierowca nieogarnięty
Jak jechałem to Volviaka prowadził ten sam kierowca co go widać na filmie z Kuriera Szczecińskiego.
http://www.youtube.com/watch?v=FBT1k5EK ... r_embedded
i/lub olewczym podejściu do roboty.
Po co od razu obwiniać. Może miał problem z autobusem? ;) W końcu to "nowa" zabawka jak na nasze warunki.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Jak jechałem to Volviaka prowadził ten sam kierowca co go widać na filmie z Kuriera Szczecińskiego.
Ja jechałem z innym kierowcą.
Po co od razu obwiniać. Może miał problem z autobusem? ;) W końcu to "nowa" zabawka jak na nasze warunki.
Możemy tak spekulować w nieskończoność i nic z tego nie wyniknie.

Dzisiaj ponownie jechałem tym wozem i zmiana miejsca testowania chyba wyszła mu na dobre. Garść nowych uwag:
- dość dobrze radzi sobie na jednej z najbardziej stromych w szczecińskiej KM górek
- generalnie większa dynamika jazdy
- silnik spalinowy wyłączył się na przystanku tylko raz, zapewne wina większego zużycia prądu wynikającego z przyczyn podanych wyżej.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Volvo 7700 Hybrid zawitało do Warszawy.

Info: forum wawkom

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak. aktualnie MZA testuje jednocześnie kilka autobusów i Volvo 7700 Hybrid jest jednym z testowanych pojazdów ;)

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Zdjęcie na dowód słów Marcina i J-31.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”